Είχαμε οίστρο...
Χρονοντούλαπο:
-
►
2013
(
5
)
- ► Ιανουαρίου ( 1 )
-
►
2011
(
4948
)
- ► Φεβρουαρίου ( 568 )
- ► Ιανουαρίου ( 1371 )
-
▼
2010
(
804
)
-
▼
Δεκεμβρίου
(
804
)
-
▼
Δεκ 30
(
66
)
- Νέο Δελχί Μπαμπάς για πρώτη φορά στα 94!
- Τίποτα δεν πάει χαμένο - Συνταγές για οικονομικά γ...
- Πέθανε ο τραγουδιστής των θρυλικών «Boney M»
- Honda Civic: Νέο πρωτότυπο στο Detroit!
- Οι Locomondo στο Gagarin
- Skype για iOS 3.0, με βίντεο-κλήσεις και κλήσεις π...
- Οδηγίες προς γαμπρούς , νύφες και κουμπάρους από τ...
- Γυναικείος VS Αντρικός οργασμός
- Στους -24 βαθμούς η θερμοκρασία στην κεντρική Ρουμ...
- Κάρτα εργασίας το 2011
- Τσιπάκι «απογειώνει» τους υπολογιστές
- Ανδριανόπουλος: «Πάμε για παύση πληρωμών»
- Ο κόσμος μετά το WikiLeaks
- Ο Κύβος του Ρούμπικ και η λύση του...
- Μπαράζ υπερπτήσεων από τουρκικά μαχητικά στο Αιγαίο!
- Ρεπόρτερ χωρίς σύνορα: 57 δημοσιογράφοι σκοτώθηκαν...
- Οι πιο εμπορικές ταινίες της χρονιάς
- Έρευνα της Avira για τη χρήση Antivirus
- Η Ελληνική διατροφή νικά και το ... Αλτσχάιμερ
- Έκρηξη έξω από την ελληνική πρεσβεία στο Μπουένος ...
- Νεκροί δύο Έλληνες ναυτικοί στον Ατλαντικό
- WikiLeaks, Φωτογραφίες από το πυρηνικό καταφύγιο π...
- Συναυλία της Ε.Ρεμπούτσικα στην Πόλη
- Χαμομήλι ...από την φύση...για την ηρεμία και την ...
- Αγροφυλακή τέλος
- Βουλγαρία: Αντιδράει η εκκλησία σε άγαλμα του Απόλ...
- Εξι γρήγορα σνακ (προτού βγείτε) για να αποφύγετε ...
- Έρχεται ο Firefox 4
- Οι Έλληνες της Καμπέρα
- Το νεκροταφείο βρεφών στην Αστυπάλαια
- Η Ευρωζώνη κινείται από την τραγωδία στη φάρσα
- Υπάρχει πιο κλειστό επάγγελμα απο αυτό του βουλευτή;
- Βροχές και κρύο την Πρωτοχρονιά
- Διάλλειμα για διαφημίσεις...
- Tο Ερρίκος Ντυνάν θα πωληθεί ως ζωντανό νοσοκομείο
- Η αλλαγή του κλίματος πλήττει το Ινδικό τσάι
- Συνταγή : Βασιλόπιτα πολίτικη
- Η διατροφή κατά τα παιδικά χρόνια επηρεάζει τη γον...
- 100 χιλιάδες οι συνδέσεις της ΔΕΗ που κόπηκαν ορισ...
- ZEITGEIST-Η άνοδος του τεχνο-επιστημονικού ανορθολ...
- Αναγνώριση προσώπου και εικόνας: Το μέλλον της ιαπ...
- Το Δέντρο του Προσκοπισμού
- Δημόσιο Χρέος: Δείτε την ευθύνη του κάθε πρωθυπουρ...
- Σταμάτης Κριμιζής: Ένας Χιώτης μετράει τ’ άστρα
- Ίδρυση Ελληνικής Ακτοφυλακής
- Εκανα σεξ και σκεφτόμουν την Αρσεναλ
- Η λογική πέθανε
- Μπορεί η Ευρώπη να αντέξει περισσότερους μη Ευρωπα...
- Το πιο άγριο ζώο είναι ο άνθρωπος
- The Shock Doctrine 2009 (NTOKIMANTEΡ)
- Πιλότος αναφέρει επισήμως ΑΤΙΑ...
- flashback..Θεσσαλονίκη Καμάρα
- Καταδικάστηκε για βιασμό ο πρώην πρόεδρος του Ισραήλ
- Μαθαίνουμε... : Εξπρεσιονισμός
- Προσωπική …γεννήτρια, μια πράσινη ιδέα για δώρο
- Ρώσικο internet στο διάστημα
- Αυξήθηκαν κατά 50% οι Έλληνες άποροι
- Στην τελική ευθεία το νέο αρχαιολογικό μουσείο Χανίων
- Έκθεση : Η Γεωμετρία στην τέχνη και την επιστήμη
- Ένας θάνατος άκρως διδακτικός...
- Αμπελόκηποι - Διοικητικό Πρωτοδικείο Μεγάλες ζημιέ...
- Καταστρεπτική ...καθυστερημένη Καλημέρα...(sequel) :P
- Σαν σήμερα...
- Γενική πρόγνωση καιρού για Πέμπτη 30/12/2010
- Καλημέρα...Βαρύ το πάπλωμα σήμερα... :P
- Mεσογειακή δίαιτα Εγγυάται νοητική οξυδέρκεια και ...
-
▼
Δεκ 30
(
66
)
-
▼
Δεκεμβρίου
(
804
)
Contact via email
m@il at:
Just the two of us........... Από το Blogger.
Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2010
Μαθαίνουμε... : Εξπρεσιονισμός
12:30 μ.μ.
|
Αναρτήθηκε από
antgeo
|
Επεξεργασία ανάρτησης
Με τον όρο εξπρεσιονισμός χαρακτηρίζεται σήμερα ένα καλλιτεχνικό και λογοτεχνικό κίνημα που αναπτύχθηκε στη Γερμανία, από το 1910 ως το 1925 και που αντιπροσωπεύει τη γερμανική παραλλαγή της μεγάλης ευρωπαϊκής επαναστάσεως της πρωτοπορίας. Τον όρο εξπρεσιονισμός (expressionismus), χρησιμοποίησε πρώτη φορά το 1901 στη Γαλλία ο ζωγράφος Ζυλιέν Ωγκύστ Ερβέ, από εκεί ο όρος πέρασε στη Γερμανία το 1911.
Ο όρος χρησιμοποιήθηκε στον κατάλογο της 22ης Έκθεσης της Sezession (απόσχιση μικρής ομάδας καλλιτεχνών από μια μεγαλύτερη καλλιτεχνική ένωση) στο Βερολίνο το 1911, για να χαρακτηρίσει μια ομάδα καλλιτεχνών που ήταν φωβιστές. Τον υιοθέτησαν τα περιοδικά «Η Θύελλα» (Der Sturm, 1910-1932) και «Η Δράση» (Die Aktion, 1911-1932), που ήταν το κύριο όργανο του κινήματος και προσδιόριζε τον βασικό χαρακτήρα της νέας τέχνης, η οποία αποφεύγοντας να εκφράσει τις εντυπώσεις του εξωτερικού κόσμου και την αναπαράσταση των μορφών της φύσεως, ήθελε να απομακρυνθεί, από την τέχνη του νατουραλισμού και του εμπρεσιονισμού, για να γίνει έκφραση της εσωτερικής μόνο αλήθειας, καθαρή δημιουργία του ανθρώπινου πνεύματος.
Ο εξπρεσιονισμός αναπτύχθηκε, επικεντρώθηκε και απέκτησε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του στη Γερμανία. Ήταν η καθοριστική κινητήρια δύναμη όλων των εξελίξεων και επιπλέον η μεγαλύτερη προσφορά της Γερμανίας στη μοντέρνα τέχνη. Η ένταση του φαινομένου εξπρεσιονισμός στην αρχή του αιώνα, η επανάληψή του μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και η προβολή του στην τελευταία δεκαπενταετία, οδηγεί στην ανάγκη ανίχνευσής του στην εικαστική δημιουργία και προηγούμενων περιόδων.
Ο εξπρεσιονισμός λεκτικά και εννοιολογικά είναι αντίθετος στον εμπρεσιονισμό. Ο Αργκάν παρατηρεί πως «στην αντιμετώπιση της πραγματικότητας ο εμπρεσιονισμός εκδηλώνει μια στάση αισθητική και ο εξπρεσιονισμός μια στάση βουλητική, καμία φορά και επιθετική. Και τα δύο είναι κινήματα ρεαλιστικά που απαιτούν την απόλυτη πίστη του καλλιτέχνη στο πρόβλημα της πραγματικότητας. Διαγράφεται η αντίθεση ανάμεσα σε μια τέχνη, που αισθάνεται την υποχρέωση να κάνει βαθιές τομές στην ιστορική κατάσταση και μια τέχνη της απόδρασης, που παραμένει ξένη στην ιστορία και πάνω από αυτή.»
Τα βασικά θέματα του εξπρεσιονισμού ήταν, από το ένα μέρος η αγωνιώδης σκέψη γύρω από την καταστροφή στην οποία φαινόταν να οδηγείτε η Ευρώπη με τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο και από το άλλο, η μυστικιστική ελπίδα σε μια ολοκληρωτική ανανέωση της ανθρωπότητας. Έτσι βλέπουμε στον ίδιο συγγραφέα έναν εξπρεσιονισμό αποκαλυπτικό και μηδενιστικό, που παρουσιάζει στις οραματιστικές, κυνικές ή γελοιογραφικές εικόνες του, τη διάλυση της παλαιάς αυταρχικής και μιλιταριστικής κοινωνίας της Γερμανίας του Γουλιέλμου και έναν εξπρεσιονιστικό μεσσιανικό και με πίστη στο μέλλον, που διακηρύσσει σε τόνους εκστατικού πάθους την αναγέννηση της ανθρωπότητας, από τους νέους που καλούνται να οικοδομήσουν μια νέα κοινωνία αδελφοσύνης πάνω στα ερείπια του κόσμου των πατέρων τους.
Ήδη από το τέλος του 19ου, η φύση είχε αρχίσει να θεωρείται από πολλούς απάντηση στην πνευματική φθορά που επέφερε μοιραία η ζωή στην πόλη, με τους νέους ρυθμούς εργασίας στα εργοστάσια, τους τρόπους διασκέδασης και άλλα. Η ανθρώπινη μορφή, συνήθως γυμνή, μέσα στο τοπίο συνοψίζει αυτό το ενδιαφέρον για τη φύση. Για τους καλλιτέχνες της «Γέφυρας», είναι ένα μέρος της ίδιας της φύσης, που παίζει σημαντικό ρόλο και ιδεολογικά και αισθητικά
πηγή : artmag
Ετικέτες
εξπρεσιονισμός
,
τέχνη
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου