Είχαμε οίστρο...
Χρονοντούλαπο:
-
►
2013
(
5
)
- ► Ιανουαρίου ( 1 )
-
▼
2011
(
4948
)
- ► Φεβρουαρίου ( 568 )
-
▼
Ιανουαρίου
(
1371
)
-
▼
Ιαν 05
(
53
)
- Φυσικά βιάγκρα: Τα πέντε πιο περίεργα διεγερτικά
- Τρίκαλα: Ταίζουν τις τίγρεις παστίτσιο και μπριάμ!
- Τι κρύβεται πίσω από τον «Αγιο Θάνατο»
- Δίκτυο 77 τηλεσκοπίων θα αναζητεί τα πρώτα άστρα
- Το Gmail δοκιμάζει διαφημίσεις κάτω από τα μηνύματα
- Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση... Συναλλαγές µε το ∆ηµόσ...
- Facebook - Ψευδαίσθηση επαφής ή κραυγή επικοινωνίας;
- Βάλτε το μωρό σας για ύπνο: Προϊόντα που βοηθάνε
- Τα σπίτια του Christian Louboutin
- Ακριβότερο το ΙΧ από το αεροπλάνο ...
- Κίνδυνος παραπομπής στις καλένδες για την αποθήκη ...
- στο σφυρί το σπίτι του Κωστή Παλαμά... στις 12 Ιαν...
- Εθνικό πανεπιστήμιο και εθνική στρατηγική
- Πάστα Ελιάς ή Στεμφυλον
- Κραγιόν, το μεγαλείο σου...
- Δημοσκόπηση σε Γαλλία-Γερμανία: Απειλή οι Μουσουλμ...
- Διάλλειμα για διαφημίσεις...
- Η Ναυμαχία της Λήμνου
- Από παιδιά για παιδιά
- Mur de la Peste
- Δώρα από το παρελθόν
- Αργίες 2011: Μετράμε… ξανά
- Μεγάλα ονόματα σε ταινία για την 11η Σεπτεμβρίου
- Απολύονται 1.200 εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Za...
- Ο Homo erectus έπλευσε στην Κρήτη
- Η Αλεπού έφαγε τη Microsoft
- Κίνα : Διαδικτυακή βάση δεδομένων για να καταπολεμ...
- Τίγρης....μες στην τρυφερότητα
- Harley Davidson
- Μουσείο Μπενάκη «Ποδαρικό» του 2011 με σημαντικές ...
- ΔΙΑΙΤΑ: Πέντε βήματα για να χάσετε... όσα πήρατε σ...
- Ειδικό πρόγραμμα μας ενημερώνει για το εάν η φωτογ...
- Κίνα: Θα χρειαστούν 3 αιώνες για να αναστραφεί η ε...
- Αυξημένος ο κίνδυνος για καρκίνο στα παιδιά από τι...
- flashback... Άρτα 1963
- Πεισίστρατος (605-527 π.Χ.)
- Πως προέκυψαν τα ονόματα μεγάλων εταιρειών τεχνολο...
- TIME: Το τέλος του κόσμου… έρχεται το Μάιο
- Σταδιακή απόσυρση της ΕΡΤ από την διαφημιστική αγορά
- Ποιος ήταν ο Τρελοκαμπέρος...;
- Το 12ο Φεστιβάλ Πάγου είναι γεγονός! Γλυπτά από χι...
- Τα νέα ναρκωτικά: Κινητά και ίντερνετ
- "Έφυγε" ο Gerry Rafferty
- Ξεκινά η εκταφή 220 θυμάτων των ναζί
- Η πρώτη επιχειρησιακή σύμβαση υπογράφηκε στη Δράμα
- Το 2010 σε 2 λεπτά και 54 δευτερόλεπτα...
- Ξεπέρασαν τα 48 εκατ., οι τουρίστες στη Νέα Υόρκη ...
- Ερευνα Το 61% των Ελλήνων ηλικίας 18-30 ετών ζουν ...
- Μαμά σήμερα να μαγειρέψεις... : Μακαρονοσαλάτα
- Σαν σήμερα...
- Καταστρεπτική Καλημέρα... :P
- Γενική πρόγνωση καιρού για Τετάρτη 05/01/2011
- Καλημέρα... ;o)
-
▼
Ιαν 05
(
53
)
-
►
2010
(
804
)
- ► Δεκεμβρίου ( 804 )
Contact via email
m@il at:
Just the two of us........... Από το Blogger.
Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011
Μουσείο Μπενάκη «Ποδαρικό» του 2011 με σημαντικές εκθέσεις
12:50 μ.μ.
|
Αναρτήθηκε από
antgeo
|
Επεξεργασία ανάρτησης
Ενας από τους επιφανέστερους έλληνες ζωγράφους,ο Γιάννης Μόραλης, σε μία ιδιαίτερη πτυχή του έργου του, την εικαστική παρέμβαση σε μεγάλα δημόσια κτίρια, ο Κώστας Μπαλάφας, κορυφαίος της ανθρωπιστικής φωτογραφίας, με υλικό που βρισκόταν επί 31χρόνια κάτω από το ξύλινο πάτωμα ενός σπιτιού στα Γιάννινα _γιατί άραγε;_ ο Ιωάννης Αλταμούρας, ο προικισμένος δημιουργός που χάθηκε στα 26 του χρόνια, το σκηνογραφικό έργο του Σπύρου Βασιλείου και ο συσχετισμός του με την κοινωνική και πολιτιστική κατάσταση της Ελλάδας από το ’30 ως το ’60, η 40χρονη διαδρομή δύο σπουδαίων δασκάλων και αρχιτεκτόνων του Τάσου και του Δημήτρη Μπίρη φιλοδοξούν να συγκεντρώσουν το ενδιαφέρον του κοινού στο Μουσείο Μπενάκη για το πρώτο εξάμηνο του 2011.
Οι εκθέσεις είναι 16 συνολικά, θα γίνουν είτε στο κεντρικό είτε στο νέο κτίριο της οδού Πειραιώς και κινούνται στο πνεύμα της πολυδιάστατης παρουσίασης όλων των μορφώντης τέχνης, παρελθούσας και σύγχρονης δημιουργώντας ένα εξαιρετικό καμβά όπου λαμβάνουν χώρα πολιτιστικά γεγονότα.
Εικαστική δημιουργία
Από το 1959 όταν ο Γιάννης Μόραλης (1916-2009) άφηνε εποχή κοσμώντας με έργο του, μία ολόκληρη όψη του νεόδμητου Χίλτον και διευρύνοντας έτσι τους ορίζοντες της συνεργασίας αρχιτέκτονα-καλλιτέχνη επρόκειτο για τριάντα ακόμη χρόνια να καταθέτει προτάσεις για τη διαμόρφωση ξενοδοχείων, τραπεζών, δημοσίων κτιρίων και κατοικιών. Τα 120 έργα που δώρισε ο ίδιος το 2009 στο Μουσείο Μπενάκη παρουσιάζονται στην έκθεση («ΓιάννηςΜόραλης – Αρχιτεκτονικές συνθέσεις». Κεντρικό κτίριο, Φεβρουάριος –Μάιος).
Μέσα από την μεγάλη αναδρομική έκθεση «Ο θαλασσογράφος Ιωάννης Αλταμούρας _Η ζωή και το έργο του»το Μουσείο Μπενάκη επανασυστήνει στο ελληνικό κοινό έναν σπουδαίο ζωγράφο. Πίνακες, ιστορικά έγγραφα και προσωπικά αντικείμενατου Ιωάννη ΑλταμούραSaverio Altamura, Ελένης Μπούκουρη-Αλταμούρα, Αλέξανδρου Αλταμούρα) περιλαμβάνονται στην έκθεση (Νέο κτίριο, 31 Μαρτίου – 22 Μαΐου). (1852-1878) αλλά και της οικογένειάς του (
Την πολύχρονη διαδρομή στο θέατρο του ζωγράφου Σπύρου Βασιλείου (1902 – 1985) και τη συμβολή του στη διαμόρφωση της μεταπολεμικής, σκηνικής αισθητικής παρουσιάζει η έκθεση «Ο σκηνογράφος Σπύρος Βασιλείου» (Νέοκτίριο, 23 Μαρτίου – 15 Μαΐου). Ενας άλλος ζωγράφος,τοπιογράφος για την ακρίβεια,αλλά και θεωρητικός της τέχνης, που γεννήθηκε στην Ελλάδα αλλά ζει μόνιμα στην Χαϊδελβέργη, ο Wassili Lepanto (1940) παρουσιάζεται μέσα από ογδόντα έργα του στην έκθεση με τίτλο «Θετικές ουτοπίες» (Νέο κτίριο, 30 Μαρτίου – 1 Μαΐου).
Και μία ελληνίδα γλύπτρια που διαπρέπει στο εξωτερικό, η Καλλιόπη Λεμού, η οποία στην πρώτη ατομική της έκθεση στην Αθήνα (Νέο κτίριο, 26 Ιανουαρίου – 26 Μαρτίου) παρουσιάζει γλυπτά μεγάλης κλίμακας από ατσάλι. Εντελώς ξεχωριστή είναι όμως η έκθεση «Αιτία θανάτου: Ευθανασία. Εργα από τη συλλογή Prinzhorn», που προέρχονται από την Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης. Πρόκειται για 96 έργα, 18 καλλιτεχνών, οι οποίοι υπήρξαν θύματα του προγράμματος ευθανασίας των Ναζί (Νέο κτίριο, 21 Ιανουαρίου – 13 Μαρτίου)
Φωτογραφία
Σε κινηματογραφικό φιλμ, τοοποίο …έπεσε από τον ουρανό από ένα ιταλικό βομβαρδιστικό είχε αποτυπώσει κατά το Β Παγκόσμιοπόλεμο ο Κώστας Μπαλάφας _ ενταγμένος άλλωστε κι ο ίδιος από το 1943 στο 85ο Σύνταγμα του ΕΛΑΣ _ τις καταστροφές των χωριών, τις ζυμώσεις για την έναρξη του ένοπλου αγώνα, τις πορείες και τις μάχες των ανταρτών, το θρήνο των μανάδων. Τουλικόπαρουσιάζεται στηνέκθεση «Κώστας Μπαλάφας. Το αντάρτικο στην Ηπειρο, 1940-1944», (Νέο κτίριο, 2 Φεβρουαρίου – 6 Μαρτίου).
Μία «άγνωστη» ελληνίδα φωτογράφο, την Μαίρη Παρασκευά (1882-1951), κόρη του μυκονιάτη μεγαλοκτηματία Νικολάου Γρυπάρη, που μεγάλωσεόμως στο πατρικό κτήμα στη Βολυνία της Κριμαίας παρουσιάζει τοΜουσείο Μπενάκη (Κεντρικόκτίριο, 23 Ιουνίου – 21 Αυγούστου). Δείγμα της δουλειάς των μελών του από την τελευταία διετία, δηλαδή περίτις 300 (!) φωτογραφίες θα παρουσιάσειεξάλλου ο «Φωτογραφικός Κύκλος» (Κεντρικόκτίριο, 12 Μαΐου – 12 Ιουνίου)
Αρχιτεκτονική
Για το «Αμφίδρομο πέρασμα ανάμεσα στηνεφαρμογή και τη διδασκαλία» μέσα από εικόνες, σχέδια, μακέτες κτιρίων αλλά και αποσπάσματα κειμένων με θεωρητικές θέσεις θα μιλήσει η έκθεση με το έργο των δύο αρχιτεκτόνων του Τάσου Μπίρη και το Δημήτρη Μπίρη (Νέο κτίριο, 16 Φεβρουαρίου – 20 Μαρτίου).Ενώ τα τριάντα χρόνια αρχιτεκτονικής δημιουργίας του Δημήτρη Ησαΐα και του Τάση Παπαϊωάννου θα παρουσιασθούν στο Νέο κτίριο επίσης (5 Φεβρουαρίου – 6 Μαρτίου).
Ο αρχιτέκτονας της Εθνικής Βιβλιοθήκης του Παρισιού Dominique Perrault στον οποίο είχε ανατεθείο σχεδιασμός της από τον πρόεδρο τότε, Μιττεράν,παρουσιάζεται στην Αθήνα (Νέο κτίριο, 23 Μαρτίου – 29 Μαΐου) μέσα από σχέδια, σκίτσα, φωτογραφίες, προπλάσματα, φωτεινές οθόνες δεδομένων, βίντεο και πολλαπλές προβολές ταινιών. Πρόκειται για μία αρχιτεκτονική που βασίζεται στις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες των τόπων όπου καλείται να παρέμβει και εμπνέεται από αυτές.
Και από τη Δύση στην Ανατολή με τη σύγχρονη ιαπωνική αρχιτεκτονική να δίνει εντυπωσιακό παρόν στους τομείς της ζωής, της πόλης, του πολιτισμού και της κατοικίας. (Νέοκτίριο, 1 Iουνίου – 31 Ιουλίου).
Την «Κιβωτό» τέλος, την ελληνική πρόταση στη 12η Διεθνή Έκθεση Αρχιτεκτονικής της Βενετίας παρουσιάζει το Μουσείο Μπενάκη (Νέο κτίριο, 30 Μαρτίου – 22 Μαΐου) ένα έργο που σύμφωνα με τους δημιουργούς του Φοίβη Γιαννίση και Ζήση Κοτιώνη αναστοχάζεται τους παλαιούς σπόρους και την ιδεολογική βιοποικιλότητα που είναι διαθέσιμη αλλά ξεχασμένη και υπό εξαφάνιση, καθώς ταυτόχρονα επαγγέλλεται νέες κουλτούρες εδαφικής ζωής.
Ηθική - Αισθητική
«AAO Project: Against All Odds. Ethics – Aesthetics»,Πρόκειται για τοδιεθνές κίνημα αρχιτεκτόνων,σχεδιαστών και καλλιτεχνών που εφαρμόζουν ευφάνταστες και πρωτοπόρες στρατηγικές οικολογικής συνείδησης και ενίσχυσης των κοινωνικών δεσμών αποκαλύπτοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ ηθικής, αισθητικής και ταυτότητας (Νέο κτίριο, 8 Ιουνίου – 31 Ιουλίου).
Σχέδιο
«AAARGH! Τέρατα και σημεία στη μόδα» τιτλοφορείται η έκθεση την οποία επιμελείται ο Βασίλης Ζηδιανάκης και η ομάδα ATOPOS (CVC) και παρουσιάζει για πρώτη φορά διεθνώς την επέκταση του φαινομένου των «Χαρακτήρων» _ τάση που επαναπροσδιορίζει τη σχέση του σώματος και του ενδύματος_ στη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία στο χώρο της μόδας και της ένδυσης. (Νέο κτίριο, τέλη Μαΐου _ τέλη Ιουλίου).
πηγή : tovima
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου