Είχαμε οίστρο...
Χρονοντούλαπο:
-
►
2013
(
5
)
- ► Ιανουαρίου ( 1 )
-
►
2011
(
4948
)
- ► Φεβρουαρίου ( 568 )
- ► Ιανουαρίου ( 1371 )
-
▼
2010
(
804
)
-
▼
Δεκεμβρίου
(
804
)
-
▼
Δεκ 17
(
57
)
- Υγιεινή διατροφή: Θα γλίτωναν χιλιάδες…
- Νέο πρόστιμο στη ΔΕΗ ύψους 60.000 ευρώ
- Γαλάζια φωτεινή αφύπνιση
- Ρολόι ακριβείας και... βαρύτητας!
- Ψηφιακή ...σύντροφος!
- Νέας "τεχνολογίας" βόμβες μολότοφ χρησιμοποιούν οι...
- Aκατάβλητο πνεύμα: Στίβεν Χόκινγκ
- Ακτίνες Χ καταγράφτηκαν σε τεχνητούς κεραυνούς
- Η ομηρική προέλευση της έκφρασης "μου λύθηκαν τα γ...
- Κατίνα Παξινού: Πιο μεγάλη απ’ τη ζωή
- Ποια είναι τα νέα κίνητρα απόσυρσης παλαιών Ι.Χ
- Γιατί έχουμε το τιμόνι αριστερά και γιατί σε άλλες...
- Ο δίσκος της Φαιστού στα «Ancient X-Files» του Nat...
- Δικαιώθηκε η Χαρά Νικοπούλου στην υπόθεση της δυσφ...
- Επέτειος των Εθνοσυνελεύσεων στο Άργος
- Ανάδειξη του αρχαίου Θεάτρου Απτέρας στα Χανιά
- Εγκαινιάστηκε το Ινστιτούτο Ελληνιστικών Σπουδών τ...
- «Locavores» ή «τοποφάγοι» εναντίον οικονομικής κρίσης
- Tο ακριβότερο χριστουγεννιάτικο δέντρο...
- Χριστουγεννιάτικο δέντρο από ανακυκλωμένα πλαστικά...
- Oδηγός αυτοβοήθειας για τους ανθρώπους με αναπηρίες
- Καταπολεμήστε το γιορτινό άγχος
- Κομισιόν : Ναι στην ανταλλαγή ισχύος της ΔΕΗ αφού ...
- Προβλέπει χρεοκοπία της Ελλάδας η Citigroup
- ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Eξάρθρωση πολυμελούς εγκληματικής οργ...
- ΧΩΡΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ...
- Απεργούν για 48 ώρες οι δημοσιογράφοι...
- «Κάνουμε ήδη μπίζνες στο Αιγαίο»
- Επίθεση ιάπωνα “σαμουράι” σε σχολικό λεωφορείο
- Εθνικό σχέδιο δράσης κατά του καρκίνου
- Ο απατημένος μαθαίνει τις απιστίες μέσω… Facebook!
- Τρίδυμο ρήμαζε σπίτια σε Καβάλα και Ξάνθη
- Ζητείται «γιατρός» για Κούρους
- Οικογενειακή υπόθεση η «πράσινη ανάπτυξη»
- Τα διαχρονικά αρχαία Ελληνικά έθιμα
- Δηλητήρια οικιακής χρήσης: Πρόληψη και αντιμετώπιση
- Βαλαωρίτης Αριστοτέλης, 1824-1879
- Το Παγγαίο
- Φυτό «δολοφόνος»
- My baby just cares for me... Καλημέρα!
- Καλημέρα με... καταστρεπτικό χιούμορ…
- Σαν σήμερα : Η ιστορική πτήση των αδελφών Ράιιτ
- Σαν σήμερα : Η ΣΥΝΤΡΙΒΗ ΤΟΥ ''ΓΙΑΚΟΒΛΕΦ'' ΣΤΑ ΠΙΕΡ...
- Ο καιρός το Σαββατοκύριακο: Βελτίωση με άνοδο της ...
- Σαν σήμερα : ιστορικόν επετειολόγιον
- Ο Λευκός Πύργος καμουφλαρισμένος στην Κατοχή
- Κατερρίψαμε ΑΤΙΑ. Στοπ.
- Φήμες ότι η Yahoo θα κλείσει ή θα συγχωνεύσει το D...
- Η Google χαροποιεί και πάλι τους χρήστες Android
- Απαγόρεψαν την άμβλωση σε τρεις γυναίκες!
- Ορφανός ο Ροζ Πάνθηρας
- Το παλιό Αλφαβητάριο της πρώτης δημοτικού δωρεάν γ...
- Αναγνώριση προσώπων στις φωτογραφίες του Facebook
- Ευκλείδης, 325-265π.Χ.
- Μάχη των Πλαταιών - Ενας τρικέφαλος όφις στους Δελ...
- Στοπ σε βιομηχανία έκδοσης παράνομων συντάξεων με ...
- Απογειώνεται η τιμή της βενζίνης
-
▼
Δεκ 17
(
57
)
-
▼
Δεκεμβρίου
(
804
)
Contact via email
m@il at:
Just the two of us........... Από το Blogger.
Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010
Γιατί έχουμε το τιμόνι αριστερά και γιατί σε άλλες χώρες στα δεξιά;
2:12 μ.μ.
|
Αναρτήθηκε από
antgeo
|
Επεξεργασία ανάρτησης
Όλοι μας έχουμε συνηθίσει το τιμόνι από την αριστερά πλευρά του αυτοκινήτου και μας φαίνεται παράξενο όταν σε ορισμένες χώρες το έχουνε από δεξιά. Και όποτε πηγαίνουμε σε αυτές τις χώρες... μας φαίνεται παράξενο και γελάμε ή μας πατάνε!
Γιατί όμως γίνεται αυτό; Πού έχει τις ρίζες του αυτή η...παραξενιά;
Σε μερικές χώρες, όπως για παράδειγμα στην Κύπρο και την Αγγλία, οδηγούν στην αριστερή λωρίδα του δρόμου και το τιμόνι βρίσκεται στα δεξιά του αυτοκινήτου.
Μαθαίνουν και καλλιεργούν την οδηγική αντίληψη με γνώμονα αυτήν την κατάσταση. Πώς θα σας φαινόταν όμως αν μαθαίνατε πως το όλο θέμα έχει τις ρίζες του πολύ πριν δημιουργηθεί ακόμα και η ιδέα της μηχανής εσωτερικής καύσεως;
Και φυσικά μιλάμε για την περίοδο του Μεσαίωνα! Μεταφερόμαστε μέσα στο σώμα ενός τυπικού ιππότη, οι οποίοι κατά συντριπτική πλειοψηφία εκπαιδεύονται στο σπαθί κρατώντας το με το δεξί χέρι. Οπότε μένει «άδειο» και εύκαιρο για την ασπίδα το αριστερό! Παίρνουμε λοιπόν τα όπλα και τον εξοπλισμό μας, καβαλάμε το περήφανο άλογό μας και ξεκινάμε να σφαγιάσουμε τον δράκο που κρατάει όμηρο την ωραία κοπελιά!
Στην απέναντι πλευρά του δρόμου όμως διασταυρωνόμαστε με κάποιον άλλον ιππότη. Έχοντας λοιπόν την ασπίδα στο αριστερό μας χέρι φροντίζουμε να έχουμε καλή άμυνα, μιας και δεν ξέρουμε το ποιόν του, αν είναι εχθρός ή σύμμαχος!
Οπότε προφυλάσσοντας τα νώτα μας και με το χέρι στη λαβή του σπαθιού τον προσπερνάμε από τα δεξιά προτάσσοντας τη ασπίδα μας!
Ωραία με αυτήν την κατάσταση. Αλλά τι γίνεται με την Κύπρο και την Αγγλία; Γιατί οδηγούν όπως λένε στην Ελλάδα, «ανάποδα» (αριστερά αντί για δεξιά); Μέναν ακάλυπτοι οι μαχητές μας;
Όχι!
Αν παρατηρήσετε, από την άλλη μεριά του δρόμου (αριστερά) οδηγούν σε νησιωτικές μόνο χώρες και το τιμόνι είναι δεξιά. Κύπρος, Μεγάλη Βρετανία, Αυστραλία, Ιαπωνία... Εδώ μπαίνει στο παιχνίδι η ναυσιπλοΐα!
Μιας και ο μόνος τρόπος επικοινωνίας των εν λόγω χωρών με τον υπόλοιπο κόσμο ήταν η θάλασσα και τα πλεούμενα της.
Όταν λοιπόν δύο καράβια διασταυρώνονταν, φρόντιζαν οι καπετάνιοι να περνάνε από την αριστερή πλευρά τους, από όπου και μπορούσαν και έλεγχαν (ήταν έτσι φτιαγμένα) τις αποστάσεις ανάμεσα στις καρίνες!
Και όμως, δύο διαφορετικές αιτιολογίες για κάτι τόσο κοινό και αυτονόητο!
Έτσι λοιπόν υιοθετήθηκαν αυτά και στα αυτοκίνητα - τιμόνια, στους δρόμους και στις λωρίδες οδήγησης.
Γι' αυτούς τους λόγους σε κάποια μέρη του κόσμου το τιμόνι του αυτοκινήτου βρίσκεται δεξιά και οδηγούν στις αριστερές λωρίδες, ενώ σε κάποια άλλα γίνεται το αντίστροφο.
Και τελικά φαίνεται πως όλοι οδηγούμε....ανάποδα.
πηγή : anoixtomualos
Ετικέτες
οδήγηση
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου