Χρονοντούλαπο:

Contact via email

Just the two of us........... Από το Blogger.
Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011

PostHeaderIcon Η «πράσινη» μετακίνηση στη ζωή μας


Η μεγάλη αύξηση της τιμής της βενζίνης, ο σύγχρονος τρόπος ζωής και η ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον στρέφει αρκετούς Έλληνες στην «πράσινη» τεχνολογία, που έως ένα βαθμό παρέχει και οικονομικά οφέλη.
 
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τη μετακίνηση, «πράσινα» οχήματα κυκλοφορούν πλέον στους δρόμους της ελληνικής επικράτειας, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες δείχνουν αποφασισμένες να κερδίσουν το στοίχημα της «πράσινης» μετακίνησης.

Τα είδη «πράσινης» τεχνολογίας που, περισσότερο ή λιγότερο έχουν μπει στη ζωή μας, είναι τα εξής:

Τα υβριδικά αυτοκίνητα διαθέτουν δύο πηγές ενέργειας. Ως κύρια μορφή ενέργειας παραμένει ο βενζινοκινητήρας, ο οποίος, όμως, έχει τη βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα.
Η ηλεκτρική ενέργεια συσσωρεύεται σε μπαταρία λιθίου εξελιγμένης μορφής. Ο ηλεκτροκινητήρας μπαίνει σε λειτουργία σε ανηφόρες, σε μεγάλες επιταχύνσεις ή σε κίνηση στην πόλη και, κυρίως, όταν το αυτοκίνητο κινείται με θεωρητικά μικρές ταχύτητες.
Το εξελιγμένο σύστημα ανακτά, με διάφορους τρόπους, τη χαμένη ενεργεία και την αποθηκεύει στις μπαταρίες. Αυτή η τεχνολογία, εκτός της οικονομίας, περιορίζει πολύ χαμηλά την εκπομπή καυσαερίων. Σύμφωνα με μετρήσεις, η μέση κατανάλωση καυσίμου εντοπίζεται γύρω στα 4,5-5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

Το τελευταίο διάστημα, στην Ελλάδα η υγραεριοκίνηση γνωρίζει πολύ μεγάλη άνθιση. Ουσιαστικά, αποτελεί μια περιβαλλοντική πρόταση, που εκτός από τη μείωση των ρύπων συμβάλλει και στην εξοικονόμηση χρημάτων για όλους όσοι τη χρησιμοποιούν. Μετρήσεις εντοπίζουν το κέρδος στο 40%. 

Τα αυτοκίνητα που έχουν υγραεριοκίνηση μπορούν να κινηθούν με δύο καύσιμα: τη βενζίνη και το υγραέριο. Στο αυτοκίνητο δεν γίνεται καμιά μετατροπή, παρά μόνο μπαίνουν επιπλέον μπεκ και εγκέφαλος. Η καύση του υγραερίου δεν αφήνει κατάλοιπα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο κινητήρας να είναι ιδιαίτερα καθαρός, συμβάλλοντας σε μεγάλο βαθμό στη μακροζωία του.

Το φυσικό αέριο ουσιαστικά έχει τα ίδια χαρακτηριστικά και την ίδια λογική με την υγραεριοκίνηση. Η καύση του φυσικού αερίου δεν είναι τόσο καλή, όπως αυτή του υγραερίου, ενώ η μεγάλη διαφορά είναι ότι μπορεί να μπει και σε πετρελαιοκινητήρες.
Και αυτό το σύστημα προσφέρει πολύ μεγάλη ασφάλεια και οικονομία, λόγω του χαμηλότερου κόστους του ανά λίτρο, σε σχέση με το αντίστοιχο της βενζίνης. Οι μειωμένες εκπομπές ρύπων και η περιορισμένη εκπομπή αιωρούμενων σωματιδίων συμβάλλουν στη φιλικότητα προς το περιβάλλον.

Τους τελευταίους μήνες δεν έγινε απλά μόδα, αλλά επιτακτική ανάγκη η χρήση ενός αυτοκινήτου μικρού κυβισμού. Δεν είναι λίγοι αυτοί που πούλησαν ή κλείδωσαν τα μεγάλα ή πολυτελή αυτοκίνητά τους και κινούνται με τα λεγόμενα «μικρά».
Οι οδηγοί μπορούν να παρκάρουν εύκολα, σε μικρό χώρο, γεγονός που μειώνει την ώρα αναζήτησης πάρκινγκ, άρα μειώνει τη λειτουργία του κινητήρα και κατ’ επέκταση της αντίστοιχης εκπομπής ρύπων.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πολλά πλεονεκτήματα, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας και μια συστοιχία μπαταριών αντικαθιστούν πολλά εξαρτήματα που βρίσκονται στα συμβατικά και υβριδικά οχήματα.

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν χρειάζεται αλλαγή λαδιών, έχει σχεδόν μηδενική συντήρηση, δεν έχει εξάτμιση, δεν έχει ρεζερβουάρ ή διάφορα συστήματα τροφοδοσίας καυσίμου, ενώ ο μηχανισμός πρόωσης μπορεί να ενσωματωθεί στους τροχούς για μεγαλύτερη απόδοση και καλύτερη εκμετάλλευση χώρων. Από την άλλη πλευρά, το μεγάλο κόστος των μπαταριών και η μικρή τους αυτονομία αποτελούν το μεγάλο πρόβλημα.

Η υδρογονοκίνηση είναι ακόμη μια κατεύθυνση, που ερευνούν και εφαρμόζουν επίμονα κάποιοι κατασκευαστές. Ουσιαστικά είναι ένα όχημα κυψελών καυσίμου και έχει ρεζερβουάρ υδρογόνου αντί ρεζερβουάρ βενζίνης. Η κυψέλη καυσίμου λειτουργεί περισσότερο ως ένας μικρός σταθμός ηλεκτρικής ενέργειας και όχι σαν μπαταρία.

Ο ηλεκτρισμός δημιουργείται μέσα στο όχημα, χρησιμοποιώντας το υδρογόνο και το οξυγόνο της ατμόσφαιρας.

Σε αυτό δεν υπάρχουν εκπομπές ρύπων.
Πρόκειται για ένα απόλυτα καθαρό σύστημα, που η μοναδική εκπομπή είναι αυτή του νερού, που παράγεται σαν υποπροϊόν της ηλεκτρικής ενέργειας. Το μεγαλύτερο εμπόδιο στην χρήση των κυψελών καυσίμου είναι το ανεπαρκές δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο.


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Του καιρού...

Θεσσαλονίκη

BlogUp Us!

Follow my blog with bloglovin