Είχαμε οίστρο...
Χρονοντούλαπο:
-
►
2013
(
5
)
- ► Ιανουαρίου ( 1 )
-
▼
2011
(
4948
)
- ► Φεβρουαρίου ( 568 )
-
▼
Ιανουαρίου
(
1371
)
-
▼
Ιαν 19
(
59
)
- Για περισσότερα από 38.000 ευρώ πουλήθηκαν ανέκδοτ...
- Η αρχαία Φενεός αναδύεται στο φως
- Όποια πόρτα κι αν χτυπήσεις κάτι από ...ΙΚΕΑ θ’ αν...
- Mr. Freeman Part 0 - Είμαι αληθινός
- 9 απαντήσεις για τη δωρεά αίµατος και µυελού των ο...
- Σε "ξένα χέρια" περνούν τα παλιά σπίτια
- Τι μάθαμε για τον αλκοολισμό - Μαρτυρίες από τους ...
- Σουρεαλισμός ...
- Συμβουλές για Εξοικονόμηση νερού
- Πού θα βρεις αγγελίες εργασίας...
- Σαν σήμερα: Γεννιέται η τραγουδίστρια της ροκ, Jan...
- Οι διαφημίσεις τσιγάρων ωθούν τους έφηβους στο κάπ...
- Το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο σκάφος αναψυχής δημιο...
- Τι συμβαίνει στον ‘Εβρο και ανεβάζουν στρατό;
- Γονιδιακή υπόθεση η φιλία!
- Υστεροσκόπηση: Mια πολύτιμη εξέταση για τις γυναίκες
- Top Gear Season 16, στον αέρα την Κυριάκη 23/1
- Δολοφονήθηκαν λύκος και αρκούδα στην Β. Ελλάδα
- Game designer, ετών 14!
- «Διάλογοι Τέχνης Ελλάδας - Γεωργίας» στη Δημοτική ...
- Το νοικοκυριό βλάπτει την υγεία ...
- Κουρκουμάς: Το μυστικό των Ινδών
- Έκθεση σπάνιων νομισμάτων στο Ίδρυμα Μείζονος Ελλη...
- Μια ξεχασμένη επέτειος...
- Υπνοβατείς και κάνεις και... σεξ;
- Διαφήμιση φούρνου σε στάση λεωφορείου... σας ζεστα...
- ΙΟΡ∆ΑΝΗΣ... Το ποτάµι που αργοπεθαίνει
- Φύλακας στη ζωή, φύλακας και στο θάνατο!
- Ο Τζόνι Ντεπ σκηνοθετεί τον Κιθ Ρίτσαρντς
- Καπνιστές...οι νέοι εχθροί της πατρίδος
- Το φωτοβολταϊκό πάρκο στην Κοζάνη εξαγγέλλει ο Πρω...
- Διάλλειμα για διαφημίσεις...
- Συνεργασία Αθήνας - Κων/πολης
- ΗΠΑ : Απεβίωσε ο ιδρυτής του Ειρηνευτικού Σώματος
- Περιστέρι μετέφερε ναρκωτικά στις φυλακές της Κολο...
- Port...το κρασί των αισθήσεων
- Δύο κατηγορούμενοι για hacking του iPad
- 350 δισ. ευρώ για επενδύσεις στον Τουρισμό προτείν...
- Βρέθηκε ο τάφος του Καλιγούλα;
- Ακαδημία Αθηνών: εξετάστε την πυρηνική επιλογή για...
- Atenistas : Συλλέγουμε κουβέρτες και ρούχα
- Ορισμένα τινά Ελληνικά θήλεα ...ζητούν να δοθή ψήφ...
- Αυτή είναι η νέα μανία στο Facebook!
- flashback... Σμύρνη
- Ταξίδια : Μια ώρα από Θεσσαλονίκη...
- ΗΠΑ:Ένας στούς δεκαέξι χειρουργούς σκέφτεται την α...
- Καφές, φιστίκια, σοκολάτα και στρείδια για ... καλ...
- Να βάλει λουκέτο στον τάφο του Τουταγχαμόν σκέφτετ...
- Βιβλία που... μιλάνε
- Καταστρεπτική Καλησπέρααααα... :P
- Ο Δαίμονας της Ταζμανίας μας αποχαιρετά ;
- Τσέρνομπιλ: νεκρή ζώνη ή οικολογικός παράδεισος;
- Έχεις Internet και msn; Έχεις Office!
- «Επιστράτευση» στη Θεσσαλονίκη για τα σκουπίδια
- Greenpeace: Απελευθερώστε την Ελλάδα από το λιγνίτη
- "Ορειβασία" σε παγωμένο καταρράκτη ύψους 198 μέτρων
- Φωτογραφίες με ημερομηνία λήξης στο Facebook
- Γενική πρόγνωση καιρού για Τετάρτη 19/01/2011
- Κααααααααααααααααλημέρα... (κάλιο αργά παρά ποτέ)
-
▼
Ιαν 19
(
59
)
-
►
2010
(
804
)
- ► Δεκεμβρίου ( 804 )
Contact via email
m@il at:
Just the two of us........... Από το Blogger.
Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011
Σουρεαλισμός ...
9:15 μ.μ.
|
Αναρτήθηκε από
antgeo
|
Επεξεργασία ανάρτησης
Ο όρος σουρεαλισμός χρησιμοποιήθηκε από το 1917 και ύστερα από τους Andre Breton, Paul Eluard και πολλούς αρθρογράφους της πράσινης εφημερίδας Literature που είχε έδρα το Παρίσι. Tο καλλιτεχνικό κίνημα που επίσημα ονομάστηκε σουρεαλισμός, εμφανίστηκε στο Παρίσι μετά το 1922, οπού μετά τη διάσπαση του κινήματος του ντανταϊσμού, καλλιτέχνες ακολούθησαν τον Andre Breton στους νέους πειραματισμούς που εξερευνούσε και οδήγησαν στην καθιέρωση του νέου κινήματος. Εκείνη την περίοδο ο Breton έγινε ο αρχισυντάκτης της εφημερίδας Literature και συγκέντρωσε γύρω του αρθρογράφους, συγγραφείς και καλλιτέχνες που βρίσκονταν κοντά στις δικές του απόψεις.
Κύριο χαρακτηριστικό των καλλιτεχνών αυτών ήταν η εξερεύνηση της «αυτόματης» γραφής και της ποίησης του «μαγικού». Ακόμη ενδιαφέρθηκαν ιδιαίτερα για τον κόσμο των ονείρων και μελέτησαν τις θεωρίες του Φρόυντ για το υποσυνείδητο.
Η ομάδα των σουρεαλιστών συναντιόταν τακτικά στα σπίτια των Andre Breton και Paul Eluard, ή σε κάποιο cafe, και συζητούσαν γύρω από τη φύση του καλλιτέχνη, γύρω από τη σημασία του «θαυμαστού», του «παράλογου» και του «τυχαίου» ή «συμπτωματικού» στην ζωγραφική και την ποίηση. Το 1924, επηρεασμένος από αυτές τις συζητήσεις, ο Andre Breton εξέδωσε το Σουρεαλιστικό Μανιφέστο, ένα πύρινο και αλαζονικό βιβλίο. Μέσα σε αυτό το βιβλίο αποτυπώνονται οι φιλοδοξίες και οι σκοποί του σουρεαλισμού. Η φαντασία, η τρέλα, το ασυνείδητο και η παντοδυναμία του ονειρικού στοιχείου είναι η βάση της σουρεαλιστικής οπτικής. Ένα από τα βασικά στοιχεία που προκύπτει από το μανιφέστο είναι αντίθεση στον Χριστιανισμό και τον καρτεσιανισμό, που σύμφωνα με τη σουρεαλιστική θεωρία, παραλύουν όλη την Δυτική σκέψη.Κύριο χαρακτηριστικό των καλλιτεχνών αυτών ήταν η εξερεύνηση της «αυτόματης» γραφής και της ποίησης του «μαγικού». Ακόμη ενδιαφέρθηκαν ιδιαίτερα για τον κόσμο των ονείρων και μελέτησαν τις θεωρίες του Φρόυντ για το υποσυνείδητο.
Το βιβλίο περιέχει τον εξής ορισμό:
Σουρεαλισμός: Καθαρός ψυχικός αυτοματισμός που χρησιμοποιείται για να εκφραστεί προφορικά, γραπτά ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, η πραγματική λειτουργία της σκέψης. Η σκέψη υπαγορεύεται χωρίς να ασκείται κανένας έλεγχος από τη λογική και πέρα από κάθε αισθητική ή ηθική μέριμνα.
Φιλοσοφική έννοια: Ο σουρεαλισμός βασίζεται στην πίστη σε μία ανώτερη ύπαρξη συγκεκριμένων μορφών σκέψης, που συνήθως απωθούνται από τη συνείδηση, στην παντοδυναμία του ονείρου και στο άσκοπο παιχνίδι με τη σκέψη, το οποίο καταστρέφει μόνιμα όλους τους ψυχικούς μηχανισμούς, για να πάρει τη θέση τους στην προσπάθεια αντιμετώπισης των προβλημάτων της ζωής.
Ο Andre Breton υπήρξε ευσυνείδητος σπουδαστής και οπαδός του Φρόυντ. Οι σουρεαλιστικές θέσεις σχετικά με την κεντρική σημασία των ονείρων και του υποσυνείδητου για τον ποιητή και το καλλιτέχνη είχαν διαμορφωθεί από τις φροϋδικές θεωρίες. Επίσης υποστήριζε πως με τον «σουρεαλιστική κατάσταση» υπονοείται μια στιγμή αποκάλυψης όπου καταργούνται οι αντιθέσεις και οι αντιφάσεις μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας. Στο δεύτερο σουρεαλιστικό μανιφέστο, το 1930, το οποίο στρέφεται πιο έντονα στην ερμητική και αλχημιστική παράδοση, και δεν εγκαταλείπεται ο αντιχριστιανισμός και ο αριστερισμός. Αναφέρει ότι «στο εσωτερικό του εγκεφάλου υπάρχει ένα ιδιαίτερο σημείο όπου η ζωή και ο θάνατος, το πραγματικό και το φανταστικό, το παρελθόν και το μέλλον, το αισθητό και τι υπεραισθητό, το ανώτερο και το κατώτερο, παύουν να φαίνονται ως αντίθετα».
Στο σουρεαλισμό τόσο το στοιχείο του «τυχαίου» όσο και του «συμπτωματικού» για τη διαμόρφωση ενός έργου τέχνης ή ακόμα και για τη διαμόρφωση ενός καλλιτέχνη, αποτέλεσαν το επίκεντρο εντατικής μελέτης.
Στο πρόγραμμα του σουρεαλισμού κρυβόταν η έντονη ανάγκη για εξέγερση ενάντια των θεσμών και των φιλοσοφιών, ενάντια των γηραιών πολιτικών, φιλοσόφων, ποιητών και καλλιτεχνών που είχαν σύρει τη νεότερη γενιά στην καταστροφή του Α' παγκόσμιου πολέμου.
Οι περισσότεροι καλλιτέχνες του σουρεαλισμού ήταν νέοι, μεταξύ 20 και 30 χρόνων, και είχαν ανδρωθεί στην πρόσφατη εμπειρία του παγκοσμίου πολέμου και των ολέθριων συνεπειών του για την Ευρώπη. Η εμπειρία του πολέμου ώθησε τους σουρεαλιστές να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στην απομόνωση του ποιητή και στην αποξένωση του από την κοινωνία, ή ακόμη και από τη φύση. Οι σουρεαλιστές πίστευαν ότι ένα έργο τέχνης οφείλει να είναι συγχρόνως ένα έργο δημιουργίας και ένα έργο καταστροφής. Το έργο τέχνης για το σουρεαλιστή ζωγράφο είναι ένα ταξίδι στο άγνωστο. Η ιδέα της εξέγερσης διατρέχει το έργο των σουρεαλιστών, εξέγερση κατά της παράδοσης, κατά της οικογένειας, κατά της κοινωνίας, και κατά του Θεού.
Παρόλες τις παραπάνω διακηρύξεις και τις ιδέες του σουρεαλιστικού κινήματος, αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι πολύ λίγοι από τους καλλιτέχνες ακολούθησαν κι εφάρμοσαν κατά γράμμα τις αδίστακτες προτροπές του Breton. Οι περισσότεροι από τους σουρεαλιστές ζωγράφους έχουν ελάχιστες στιλιστικές ομοιότητες μεταξύ τους. Αυτό που έχουν κοινό είναι το στοιχείο της αναζήτησης νέου, πειραματικού υλικού και της ριζικής εγκατάλειψης των παραδοσιακών θεμάτων. Καθώς η ουσία του σουρεαλισμού ήταν η εξατομίκευση και η απομόνωση, κάθε καλλιτέχνης προσπαθούσε, πριν και πάνω απ'όλα, να είναι μοναδικός.
Η πρώτη ομαδική έκθεση των σουρεαλιστών πραγματοποιήθηκε το 1925 στο Παρίσι. Πήραν μέρος οι Arp, De Chirico, Ernst, Klee, Man Ray, Masson, Picasso και Pierre Roy. Την ίδια χρονιά συνδέθηκε με την ομάδα ο Yves Tanguy. Το 1957 εγκαινιάστηκε μια σουρεαλιστική γκαλερί, όπου σε μια έκθεση των μελών της ομάδας συμμετείχαν και οι Marcal DychampFrancis Picabia. Ο Rene Magritte ενσωματώθηκε στην ομάδα αργότερα τον ίδιο χρόνο, και ο Salvador Dali επισκέφτηκε το Παρίσι το 1928 για πρώτη φορά για να πάρει μέρος σ'αυτή την πρώτη γενιά των σουρεαλιστών.
Η πρώτη ομαδική έκθεση των σουρεαλιστών πραγματοποιήθηκε το 1925 στο Παρίσι. Πήραν μέρος οι Arp, De Chirico, Ernst, Klee, Man Ray, Masson, Picasso και Pierre Roy. Την ίδια χρονιά συνδέθηκε με την ομάδα ο Yves Tanguy. Το 1957 εγκαινιάστηκε μια σουρεαλιστική γκαλερί, όπου σε μια έκθεση των μελών της ομάδας συμμετείχαν και οι Marcal DychampFrancis Picabia. Ο Rene Magritte ενσωματώθηκε στην ομάδα αργότερα τον ίδιο χρόνο, και ο Salvador Dali επισκέφτηκε το Παρίσι το 1928 για πρώτη φορά για να πάρει μέρος σ'αυτή την πρώτη γενιά των σουρεαλιστών.
Ετικέτες
σουρεαλισμός
,
τέχνη
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου