Είχαμε οίστρο...
Χρονοντούλαπο:
-
►
2013
(
5
)
- ► Ιανουαρίου ( 1 )
-
▼
2011
(
4948
)
- ► Φεβρουαρίου ( 568 )
-
▼
Ιανουαρίου
(
1371
)
-
▼
Ιαν 26
(
74
)
- Vodafone Mobile Broadband έως 42,2 Mbps
- Internet ή θάνατος
- Τα κοντινά πορτρέτα του Φόβου
- Στην Microsοft Οι εργαζόμενοι Τρώνε Καλά (Video)
- Γιατί τσουγκράμε τα ποτήρια και λέμε στην υγειά μας;
- Πόσες πόλεις με το όνομα “Αθήνα” υπάρχουν στον πλα...
- Οδηγός Αγωνιστικής Οδήγησης απο - Greek Virtual Ra...
- Οδηγός για τζιν παντελόνι
- Η αποχή των σταφυλιών από το... σεξ επί 8.000 χρόν...
- Αφιέρωμα: Faithless can't get no sleep
- iPhone: εφαρμογή για τον καιρό στην Ελλάδα από την...
- Σχέδιο άλωσης της Ελλάδας από ισλαμιστές!
- To Facebook προτιμούν οι ευρωβουλευτές
- Η ιστορία της... Vespa
- Μήνυση κατά της Microsoft στην Ιταλία
- Πλαστικά φωτοβολταϊκά φέρνουν επανάσταση στην αγορά
- Το Google μετακίνησε τα Ανάκτορα του Μπακινγχαμ!
- Το top – ten των ελληνικών ξενοδοχείων από «Manessis»
- Οι Μαγεµένες επιστρέφουν
- Ποιες γαλακτοβιομηχανίες πήραν “10″ από τη Greenpeace
- Πάρκο Ferrari στο Αμπού Ντάμπι
- YouTube - O γρηγορότερος τρόπος για να κατεβάσετε ...
- Μην στέλνετε άλλες επιστολές στον σωματοφύλακα του...
- Μαθητής λυκείου από το Λιτόχωρο στο ΜΙΤ
- Πως "διαβάζουμε" ένα έργο ζωγραφικής...
- Lemmy Kilminster: Η ταινία και το νέο album των Mo...
- ''Στροφή'' των καταναλωτών στα βιολογικά προϊόντα
- Συνέντευξη με τον Obama μέσω You Tube, στείλε κι ε...
- Η σχέση ανδρών και γυναικών με τις συσκευές που έχ...
- Σχεδίασαν τη δολοφονία μαθητή στο Facebook!
- Όχι το φαρμακείο στο μπάνιο
- Σαν σήμερα (26-01-1977) 34 χρόνια από τον θάνατο τ...
- Μουσείο Ιστορίας Υπολογιστών στην Καλιφόρνια
- 10 είδη metal μουσικής σε ένα αυθεντικό τραγούδι
- Τι είναι το τεφαρίκι;
- Εντοπίστηκαν καρκινογόνες ουσίες στα ηλεκτρονικά τ...
- Google: Πάνω από 6.000 προσλήψεις το 2011
- Ζήτησε στο Youtube ένα εκατομμύριο δολάρια και τα ...
- Μόνο για άντρες: Απολαυστικό ξύρισμα
- Πώς Να Βρείτε Τις Διπλές Φωτογραφίες Στον Δίσκο Σας
- Time for a brake...
- Γιατί και για πόσο χρόνο "μπαίνει" κάποιος στον "Τ...
- Γνωριμίες για ασχημούληδες ..
- Νοσοκομείο μελετάει τη μετά θάνατον ζωή
- Genghis Khan, ο "Οικολόγος" κατακτητής
- Περιβάλλον : Θλιβερή πρωτιά
- Φυλακή για οφειλή φόρου άνω των 5.000
- Αγωνιούν πάλι για μετάλλαξη της γρίπης
- Αδελαΐδα η καλύτερη πόλη για να ζεις
- "Μην κάνετε τίποτα για 2 λεπτά"
- Ομπάμα: "Η παγκόσμια οικονομική τάξη άλλαξε"
- Το Facebook μετατρέπει τη δραστηριότητα των χρηστώ...
- Ο υπολογιστής των Αντικυθήρων
- “Έχετε πρόστιμο στο e-mail σας!” "Ποινολόγιο" νέου...
- Δημοσκόπηση του Bloomberg: Τουλάχιστον μία χώρα θα...
- Facebook, σεξ και έρωτας, η έρευνα
- Σταμάτησαν (στο εργαστήριο) την εξάπλωση του καρκί...
- Toyota: Απόσυρση 421.000 οχημάτων για διαρροή καυσ...
- Αφανίζουν τα ψάρια του Αιγαίου οι τούρκοι αλιείς
- Το 30% των torrents δεν είναι αυτό που δείχνει
- Αποκάλυψη του WikiLeaks για Τ.Ερντογάν: "Δεν μπορώ...
- Ψηφίστηκε ο νόμος για τις κάμερες
- Πέρασαν 64 χρόνια από το θάνατο του Αλ Καπόνε
- Δράση ΟΤΕ για Safer Internet
- 117.000 ευρώ "σήκωσε" ο ταμίας του Δήμου στην Καβάλα
- Προβολή των νέων σχολίων σε πραγματικό χρόνο (χωρί...
- Και οι υποψήφιοι για τα Oscar 2011 είναι...
- "Θα παχύνω αν κόψω το κάπνισμα;"
- Καταστρεπτική Καλημέρα... :P
- Μαμά σήμερα να μαγειρέψεις... : Καλαμαράκια γεμιστά
- Σαν σήμερα...
- Γενική πρόγνωση καιρού για Τετάρτη 26/01/2011
- Καλημέρα... ;o)
- Πωλείται όπως είναι ... στοιχειωμένο
-
▼
Ιαν 26
(
74
)
-
►
2010
(
804
)
- ► Δεκεμβρίου ( 804 )
Contact via email
m@il at:
Just the two of us........... Από το Blogger.
Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011
Σαν σήμερα (26-01-1977) 34 χρόνια από τον θάνατο του ιδρυτή της Φίνος Φιλμ
3:20 μ.μ.
|
Αναρτήθηκε από
antgeo
|
Επεξεργασία ανάρτησης
Με τις ταινίες του μεγάλωσαν 2 γενιές και θα μεγαλώσει, τουλάχιστον, άλλη μία. Κέρδισαν το κοινό της εποχής του γεμίζοντας τις αίθουσες και τώρα κρατούν συντροφιά στους νεώτερους. Από τους πρωτοπόρους του ελληνικού κινηματογράφου και ιδρυτής της Φίνος Φίλμ, ο Φιλοποίμην Φίνος, μας κληροδότησε 183 ταινίες.
Ίδρυσε την Φίνος Φιλμ (Finos Film), το Μάρτιο του 1943 και μέχρι τον θάνατό του, στις 26 Ιανουαρίου του 1977, δεν έπαψε να κινηματογραφεί και να καινοτομεί. Δημιούργησε σπουδαίες παραγωγές, το σύνολο των οποίων βέβαια ήταν ηθογραφίες της εποχής. Αλλά και υπερθέαμα, και μιούζικαλ, και δράμα, και μελό, και κωμωδία, και ταινίες δημιουργών. Πλήθος δημιουργών βρίσκουν εδώ την χρυσή ευκαιρία για να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους και το καταφέρνουν με επιτυχία.
Το 1930, ήταν ο πρώτος στον κόσμο, ο οποίος καθιέρωσε τον ομιλούντα κινηματογράφο σε θερινή αίθουσα, στο Αλκαζάρ, απέναντι από το Σταθμό Λαρίσης. Εκτός όμως από την επιχειρηματικότητα, ήταν και δαιμόνιος εφευρέτης. Πρώτος αυτός στην Ελλάδα κατασκεύασε μηχάνημα για να γίνεται εγγραφή του ήχου στα ελληνικά, πρώτος έκανε σύγχρονη εγγραφή του ήχου πάνω στο φιλμ με λυχνίες παλλόμενου φωτός, κατασκευάζοντας γι’ αυτό, ειδικούς κινητήρες.
Στις αρχές του ’60 ο Φίνος πλέον τολμά να δοκιμάσει μια πιο μαζική παραγωγή ταινιών, οπότε και γυρίστηκαν οι περισσότερες ταινίες. Ο ίδιος θέλει να έχει τον τελευταίο λόγο από την πρώτη λέξη του σεναρίου, σε όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων μέχρι και το τελευταίο κόψιμο στο μοντάζ. Ήταν ο πρώτος θεατής των ταινιών του και όποτε δεν του άρεσε κάτι «Κορνάριζε» όπως έλεγαν αστειευόμενοι χαρακτηριστικά οι φίλοι και συνεργάτες του.
Συνεργάστηκε με τα μεγαλύτερα ονόματα της εποχής και πολλά από αυτά τα δημιούργησε ο ίδιος, όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη, ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ, η Ζωή Λάσκαρη, η Τζένη Καρέζη, η Ρένα Βλαχοπούλου, ο Αλέκος Αλεξανδράκης, η Μάρθα Καραγιάννη, η Γεωργία Βασιλειάδου, ο Ντίνος Ηλιόπουλος, ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, η Άννα Καλουτά, ο Βασίλης Αυλωνίτης, ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, ο Βασίλης Διαμαντόπουλος, η Ειρήνη Παπά, ο Θανάσης Βέγγος κ.α.
Τεράστια είναι και η λίστα με τα ονόματα των συνθετών της Φίνος: Μίμης Πλέσσας, Σταύρος Ξαρχάκος, Γιάννης Μαρκόπουλος, Μάνος Λοΐζος, Νίκος Μαμαγκάκης, Γιώργος Χατζηνάσιος, Γιώργος Κατσαρός.
Όμως κανένας μουσικός δεν έπαιξε καθοριστικότερο ρόλο στις ταινίες της Φίνος Φιλμ όσο ο Μάνος Χατζιδάκις.
Ο Φίνος τον συγκινεί για πολλού λόγους. «Πρώτα - πρώτα γιατί είχε πάθος για τη δουλειά του, γεγονός που χαρακτηρίζει όλους τους γνήσιους ανθρώπους.
Ποτέ δεν τον είδα να κάθεται σε γραφείο, μα πάντα να μαστορεύει με τους βοηθούς του. Πολλές φορές σαν ήθελα να δω τον Φίνο και μου λέγανε ότι βιδώνει ή ξεβιδώνει ένα μηχάνημα έφευγα γιατί ήξερα πως για αυτόν ήταν ιερή στιγμή. Μας ενώνει η αγάπη μας για τον κινηματογράφο λοιπόν».
Η αγάπη του για το σινεμά τον «τράβηξε» από πολύ νωρίς και μόλις ολοκλήρωσε τις σπουδές του, στη Νομική, ανέλαβε τις κινηματογραφικές αίθουσες του πατέρα του, στα 21 του χρόνια.
Δεν εξάσκησε ποτές το επάγγελμά του. Έτσι, το 1939 αποφασίζει να πραγματοποιήσει το όνειρό του. Πουλάει όλα του τα υπάρχοντα και ιδρύει την «Ελληνικά Κινηματογραφικά Στούντιο».
Κέρδισε δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας, με την «Ηλέκτρα» (1962) του Μιχάλη Κακογιάννη και με «Το χώμα βάφτηκε κόκκινο» (1965) του Βασίλη Γεωργιάδη.
Κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το 1962 («Ηλέκτρα»), και το βραβείο αρτιότερης παραγωγής το 1967 («Πυρετός στην άσφαλτο» του Ντίνου Δημόπουλου) και το 1970 («Αστραπόγιαννος» του Νίκου Τζήμα).
Ίδρυσε την Φίνος Φιλμ (Finos Film), το Μάρτιο του 1943 και μέχρι τον θάνατό του, στις 26 Ιανουαρίου του 1977, δεν έπαψε να κινηματογραφεί και να καινοτομεί. Δημιούργησε σπουδαίες παραγωγές, το σύνολο των οποίων βέβαια ήταν ηθογραφίες της εποχής. Αλλά και υπερθέαμα, και μιούζικαλ, και δράμα, και μελό, και κωμωδία, και ταινίες δημιουργών. Πλήθος δημιουργών βρίσκουν εδώ την χρυσή ευκαιρία για να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους και το καταφέρνουν με επιτυχία.
Το 1930, ήταν ο πρώτος στον κόσμο, ο οποίος καθιέρωσε τον ομιλούντα κινηματογράφο σε θερινή αίθουσα, στο Αλκαζάρ, απέναντι από το Σταθμό Λαρίσης. Εκτός όμως από την επιχειρηματικότητα, ήταν και δαιμόνιος εφευρέτης. Πρώτος αυτός στην Ελλάδα κατασκεύασε μηχάνημα για να γίνεται εγγραφή του ήχου στα ελληνικά, πρώτος έκανε σύγχρονη εγγραφή του ήχου πάνω στο φιλμ με λυχνίες παλλόμενου φωτός, κατασκευάζοντας γι’ αυτό, ειδικούς κινητήρες.
Στις αρχές του ’60 ο Φίνος πλέον τολμά να δοκιμάσει μια πιο μαζική παραγωγή ταινιών, οπότε και γυρίστηκαν οι περισσότερες ταινίες. Ο ίδιος θέλει να έχει τον τελευταίο λόγο από την πρώτη λέξη του σεναρίου, σε όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων μέχρι και το τελευταίο κόψιμο στο μοντάζ. Ήταν ο πρώτος θεατής των ταινιών του και όποτε δεν του άρεσε κάτι «Κορνάριζε» όπως έλεγαν αστειευόμενοι χαρακτηριστικά οι φίλοι και συνεργάτες του.
Συνεργάστηκε με τα μεγαλύτερα ονόματα της εποχής και πολλά από αυτά τα δημιούργησε ο ίδιος, όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη, ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ, η Ζωή Λάσκαρη, η Τζένη Καρέζη, η Ρένα Βλαχοπούλου, ο Αλέκος Αλεξανδράκης, η Μάρθα Καραγιάννη, η Γεωργία Βασιλειάδου, ο Ντίνος Ηλιόπουλος, ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, η Άννα Καλουτά, ο Βασίλης Αυλωνίτης, ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, ο Βασίλης Διαμαντόπουλος, η Ειρήνη Παπά, ο Θανάσης Βέγγος κ.α.
Τεράστια είναι και η λίστα με τα ονόματα των συνθετών της Φίνος: Μίμης Πλέσσας, Σταύρος Ξαρχάκος, Γιάννης Μαρκόπουλος, Μάνος Λοΐζος, Νίκος Μαμαγκάκης, Γιώργος Χατζηνάσιος, Γιώργος Κατσαρός.
Όμως κανένας μουσικός δεν έπαιξε καθοριστικότερο ρόλο στις ταινίες της Φίνος Φιλμ όσο ο Μάνος Χατζιδάκις.
Ο Φίνος τον συγκινεί για πολλού λόγους. «Πρώτα - πρώτα γιατί είχε πάθος για τη δουλειά του, γεγονός που χαρακτηρίζει όλους τους γνήσιους ανθρώπους.
Ποτέ δεν τον είδα να κάθεται σε γραφείο, μα πάντα να μαστορεύει με τους βοηθούς του. Πολλές φορές σαν ήθελα να δω τον Φίνο και μου λέγανε ότι βιδώνει ή ξεβιδώνει ένα μηχάνημα έφευγα γιατί ήξερα πως για αυτόν ήταν ιερή στιγμή. Μας ενώνει η αγάπη μας για τον κινηματογράφο λοιπόν».
Η αγάπη του για το σινεμά τον «τράβηξε» από πολύ νωρίς και μόλις ολοκλήρωσε τις σπουδές του, στη Νομική, ανέλαβε τις κινηματογραφικές αίθουσες του πατέρα του, στα 21 του χρόνια.
Δεν εξάσκησε ποτές το επάγγελμά του. Έτσι, το 1939 αποφασίζει να πραγματοποιήσει το όνειρό του. Πουλάει όλα του τα υπάρχοντα και ιδρύει την «Ελληνικά Κινηματογραφικά Στούντιο».
Κέρδισε δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας, με την «Ηλέκτρα» (1962) του Μιχάλη Κακογιάννη και με «Το χώμα βάφτηκε κόκκινο» (1965) του Βασίλη Γεωργιάδη.
Κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το 1962 («Ηλέκτρα»), και το βραβείο αρτιότερης παραγωγής το 1967 («Πυρετός στην άσφαλτο» του Ντίνου Δημόπουλου) και το 1970 («Αστραπόγιαννος» του Νίκου Τζήμα).
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου