Χρονοντούλαπο:

Contact via email

Just the two of us........... Από το Blogger.
Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

PostHeaderIcon Πεκίνο-Θιβέτ: η υψηλότερη σιδηροδρομική γραμμή του κόσμου

 
To τρένο που κάνει τη διαδρομή Πεκίνο- Λάσα, δεν είναι ένα τρένο όπως αυτά που ξέρουμε. Είναι πολύ διαφορετικό από τα άλλα, για διάφορους λόγους. Ο σημαντικότερος είναι ίσως, ότι αποτελεί το σιδηρόδρομο με το μεγαλύτερο υψόμετρο του κόσμου, φτάνοντας τα 5.072 μέτρα πάνω από τη θάλασσα, στην περιοχή Tanggula Pass και ταξιδεύοντας σε περιοχές μαγευτικές και ιδιαίτερα δυσπρόσιτες για πολλά χρόνια.


Πρόκειται για μια διαδρομή 4.064 χλμ στα ορεινά της ασιατικής ηπείρου, με το ταξίδι να ξεκινάει στις 21:30 από το σταθμό Beijing West και να τερματίζεται στις 20:58, μετά από τρεις ημέρες, στην πρωτεύουσα του Θιβέτ, Λάσα. Το τρένο ταξιδεύει με ταχύτητα 160 χλμ./ώρα στα πεδινά και χαμηλώνει ταχύτητα στα 120 χλμ./ώρα, στην ορεινή περιοχή Qinghai-Tibet.
Η γραμμή Qinghai-Tibet, εκτείνεται σε 1.972 χλμ., από το Xining, έως τη Lhasa και τα ταξίδια ξεκίνησαν το 2006. Με αυτήν ενώθηκε για πρώτη φορά η δυσπρόσιτη αυτόνομη επαρχία, με την κυρίως Κίνα. Περισσότερο από το 80% της διαδρομής, είναι σε υψόμετρο άνω των 4.000 μέτρων, ενώ επίσης στη γραμμή Qinghai-Tibet, υπάρχουν 675 γέφυρες συνολικού μήκους 159,88 χλμ και πάνω από το μισό μήκος της εκτείνεται σε μόνιμα παγωμένο έδαφος. Επίσης, υπάρχουν 45 σταθμοί και πρόκειται να λειτουργήσουν κι άλλοι.
Ένα ταξίδι που απαιτεί δήλωση υγειονομικής κατάστασης, με ένα τρένο- θαύμα της μηχανικής
Στο πίσω μέρος του εισιτηρίου για το ταξίδι Πεκίνο- Λάσα, υπάρχουν χρήσιμες συμβουλές και οδηγίες, ενώ οι επιβάτες που ταξιδεύουν προς τη Λάσα θα πρέπει να συμπληρώσουν μια κάρτα υγείας, την οποία θα πρέπει να παραδώσουν στον σιδηροδρομικό υπάλληλο, κατά την είσοδό τους στο τρένο. Επίσης, απαγορεύεται το κάπνισμα και σύμφωνα με διάταξη του υπουργείου σιδηροδρόμων, στη γραμμή Qinghai-Θιβέτ, δεν επιτρέπεται να ταξιδεύουν παραπάνω άτομα απ’ όσο ορίζεται.
Αναρωτιέστε γιατί όλα αυτά; Θα σας πούμε αμέσως!
Λόγω του υψομέτρου, τα βαγόνια του τρένου έχουν ρυθμισμένη πίεση, όπως οι θάλαμοι των αεροσκαφών, για προστασία από τη «νόσο του υψομέτρου» και ειδικά τζάμια για προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία. Παρόλα αυτά, αρκετοί επιβάτες, ιδίως ηλικιωμένοι και παιδιά, παραπονιούνται για ναυτία, ίλιγγο και πονοκεφάλους.
Με κατεύθυνση από την Κίνα προς τη Λάσα, η ανάβαση στη «στέγη του κόσμου» και στους παγετώνες των Ιμαλαΐων, ξεκινά από το Golmud, τον τελευταίο σταθμό της γραμμής Qinghai-Θιβέτ.
Φυσικά, από το το τρένο δε λείπουν οι πολυτέλειες και οι ανέσεις, αφού διαθέτει πολυτελή εστιατόρια, σάουνες, και χώρους πολυμέσων.
Όσο για το εισιτήριο, οι τιμές ξεκινούν από τα μόλις 49 δολάρια και φτάνουν τα 158, ανάλογα με τη θέση, για τη συνολική διαδρομή Πεκίνο- Λάσα.
Ένα τρένο με πολιτικές προεκτάσεις
Η κατασκευή της γραμμμής Qinghai-Tibet και η λειτουργία της το 2006, πυροδότησε πλήθος σχολίων και αντιδράσεων από διάφορες πλευρές, δεδομένης της στρατιωτικής κατάληψης του Θιβέτ από τις κινεζικές ένοπλες δυνάμεις, εδώ και πάνω από μισό αιώνα.
Το τρένο που για πρώτη φορά έκανε τόσο γρήγορη και εύκολη την πρόσβαση στην απομακρυσμένη Λάσα, αποτέλεσε δίκοπο μαχαίρι, καθώς η απότομη και μεγάλη εισροή τουριστών, από τη μία προσέφερε μεγάλες δυνατότητες οικονομικής ανάπτυξης και από την άλλη απειλεί τον παραδοσιακό και μοναδικό τρόπο ζωής των Θιβετιανών.
Οι επικριτές του έργου, μιλάνε για μια ακόμη προσπάθεια της Κίνας να εδραιώσει την κατοχή της στο Θιβέτ, αλλά και για νόθευση της πολιτιστικής ταυτότητας του Θιβέτ και οικολογική απειλή. Από την πλευρά του το Πεκίνο επιμένει ότι έχουν ληφθεί πολλά μέτρα για το σεβασμό του περιβάλλοντος και της θιβετιανής παράδοσης.
Πάντως, τόσο οι ντόπιοι θιβετιανοί, όσο και ο πνευματικός ηγέτης του Θιβέτ Δαλάι Λάμα, ο οποίος εγκατέλειψε τη χώρα το 1959, έχουν εκφράσει τον σκεπτικισμό τους σχετικά με το τρένο που άλλαξε τη ζωή τους.


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Του καιρού...

Θεσσαλονίκη

BlogUp Us!

Follow my blog with bloglovin