Είχαμε οίστρο...
Χρονοντούλαπο:
-
►
2013
(
5
)
- ► Ιανουαρίου ( 1 )
-
►
2011
(
4948
)
- ► Φεβρουαρίου ( 568 )
- ► Ιανουαρίου ( 1371 )
-
▼
2010
(
804
)
-
▼
Δεκεμβρίου
(
804
)
-
▼
Δεκ 20
(
53
)
- Microsoft : Εξαιρετικές επιδόσεις σε επίπεδο ασφάλ...
- Γοργονειο, το φυλακτό
- Στα σκαριά ο υπολογιστής – ρουκέτα
- Οι τουλίπες της Κρήτης και της Χίου
- Ζώης Καπλάνης
- Κινέζικη εταιρεία anti-virus κατασκευάζει τους ιού...
- Οι επεξεργαστές Sandy Bridge μπορούν να απενεργοπο...
- Μεξικό: Υποβρύχιο μουσείο αγαλμάτων
- Το δεύτερο «Avatar»… έρχεται!
- Λεωνίδας (της Σπάρτης)
- «Οπλο» πυροβολεί και «εξατμίζει» την υπερπλασία το...
- Μια νέα σφαγή των νηπίων
- Αυτοκίνητο παρέσυρε μαθητές Δημοτικού
- Βόμβα για την υγεία οι νέοι λαμπτήρες
- 13 παράξενες δεισιδαιμονίες και από που βγήκαν
- Χιονισμένα Χριστούγεννα στην… Αυστραλία!
- Αυτοκτόνησε διάσημος ποδοσφαιριστής
- O Tricky στην Ελλάδα
- Επιστροφή στη δραχμή προτείνει η Pimco
- Greenpeace: διαρροή ραδιενεργών λυμάτων στο Νίγηρα
- Γιγάντιο τηλεσκόπιο νετρίνων ολοκληρώθηκε στους πά...
- Νέες προξενικές προκλήσεις στην Κομοτηνή
- «Υπό διάλυση» έφτασε ο «Παπανικολής» - "Ξεφλούδισε...
- Wikipedia: Ηρθε η ώρα να αποκτήσει περισσότερους ...
- Ισραηλινά όπλα σε ελληνικά F 16.
- Κρεατόσουπα 2.400 ετών ανακαλύφθηκε στην Κίνα
- Οι χριστουγεννιάτικες ετοιμασίες ενός σκύλου
- Oι ασκήσεις «Kegel»... για καλύτερο σεξ
- Σκότωσε την 90χρονη σύζυγό του γιατί τον απατούσε
- Προ των πυλών η νέα Alfa Romeo Giulia
- Το πολύ σεξ μπορεί να βλάψει την υγεία των ανδρών
- Ο τελευταίος Θιακός μυλωνάς
- Η Ουάσινγκτον ανήσυχη για ενδεχόμενη κλοπή βιολογι...
- Στρατηγική συμφωνία για τα κοιτάσματα φυσικού αερίου
- Απάνθρωπο! Πυροβόλησαν και σκότωσαν 20 σκυλιά
- Νέο φάρμακο κατά του καρκίνου των πνευμόνων
- Άφαντες... οι μίνι - μαύρες τρύπες
- Η ζωή στη Γη "απογειώθηκε" πριν από 3 δισεκατομμύρ...
- Ολική έκλειψη Σελήνης και χειμερινό ηλιοστάσιο μαζ...
- «Δεν θα αντιδράσει» η Β. Κορέα στα στρατιωτικά γυμ...
- Νοτιοκορεατικά γυμνάσια υπό τις απειλές της Β.Κορέας
- Ισραήλ: «Δεν πέφτει λόγος» στην Τουρκία για τις ΑΟ...
- Πάρτε backup το Facebook
- Σαν σήμερα ... Η συντριβή του C-130 στο όρος Πάστρ...
- Σαν σήμερα : Γεννήσεις → Ρόμπερτ Τζ. Βαν ντε Γκρά...
- Γιάννης Μόραλης
- Σαν σήμερα : Γεννήσεις → Δημήτριος Βούλγαρης
- Σαν σήμερα ...
- Γενική πρόγνωση καιρού για Δευτέρα 20/12/2010
- Καταστρεπτικές καλημέρες....
- Καλημέρα και καλή εβδομάδα!
- Microsoft Security Essentials 2 (τελική έκδοση), μ...
- 4 YouTube Tricks που πρέπει να ξέρετε
-
▼
Δεκ 20
(
53
)
-
▼
Δεκεμβρίου
(
804
)
Contact via email
m@il at:
Just the two of us........... Από το Blogger.
Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010
Γιάννης Μόραλης
8:36 π.μ.
|
Αναρτήθηκε από
antgeo
|
Επεξεργασία ανάρτησης
Γεννημένος στην Αρτα το 1916, μετακόμισε σε ηλικία έξι ετών στην Πρέβεζα μαζί με την οικογένειά του και λίγα χρόνια μετά εγκαταστάθηκε στην Αθήνα. Μετά την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, με υποτροφία της Ακαδημίας Αθηνών πηγαίνει στη Ρώμη και στη συνέχεια στο Παρίσι για να συνεχίσει τις σπουδές του. Ο πόλεμος τον αναγκάζει να επιστρέψει. Εκτοτε δεν ξανάφυγε για το εξωτερικό, πέραν της συμμετοχής του στην Μπιενάλε της Βενετίας το 1958, μαζί με τον Τσαρούχη και τον Σώχο.
Καλλιτέχνης που αγαπάει την τάξη και την αφανή γεωμετρία ο Μόραλης είναι ανθρωποκεντρικός σε όλη την πορεία του έργου του· τα τοπία κατέχουν μια ελάχιστη θέση στην εργογραφία του. Ερωτικός ζωγράφος, με κάθε έργο του επιχειρεί έναν διάλογο ανάμεσα στα δύο φύλα.
Το 1963 ο Μόραλης έκανε την πρώτη του ατομική έκθεση στην αίθουσα του ξενοδοχείου Χίλτον. Είχε προηγηθεί η γραμμική του σύνθεσή στη ΒΔ και στη ΝΑ πλευρά του αθηναϊκού ξενοδοχείου. Από το 1972 εκθέτει στην γκαλερί Ζουμπουλάκη ενώ έχει πραγματοποιήσει αναδρομική έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη (το 1988) καθώς και έκθεση στην Ακαδημία Αθηνών (1996). Παράλληλα ασχολήθηκε με τη χαρακτική και την εικονογράφηση βιβλίων (του Ελύτη, του Σεφέρη), έκανε τοιχογραφίες και σχεδίασε σκηνικά και κοστούμια για το ελληνικό θέατρο (Εθνικό, Τέχνης, και για το Χοροθέατρο της Ραλλούς Μάνου). Μέσα στα χρόνια που πέρασαν ο καλλιτέχνης εγκατέλειψε την παραστατική ζωγραφική και προχώρησε σε μια αφαιρετική - γεωμετρική εικαστική δημιουργία, που εξακολουθεί να τον βασανίζει. «Ενα έργο μου» λέει ο ίδιος «πρέπει πρώτα να ικανοποιεί τα δικά μου μάτια. Πολλές φορές βασανίζομαι με έναν πίνακα. Ψάχνω αυτό που μου λείπει και δεν το βρίσκω. Και ξαφνικά, ακόμη και ύστερα από καιρό συνειδητοποιώ ότι έλειπε μία και μόνη γραμμή· τη βάζω και τότε ησυχάζω».
Γενναιόδωρη, χορταστική, χυμώδης, με φρεσκάδα που ευφραίνει τις αγωνίες της ψυχής και με ευαισθησία που κινητοποιεί τους μηχανισμούς της συναισθηματικής αφύπνισης. Ετσι χαρακτηρίζει ο Αγγελος Δεληβορριάς τη ζωγραφική του Μόραλη για την οποία τονίζει ότι «δεν χρειάζεται τις ευλογίες της κριτικής» ενώ αναφέρεται και στην «ελληνικότητα των μεταμορφώσεων της ζωγραφικής του».
Καλλιτέχνης που αγαπάει την τάξη και την αφανή γεωμετρία ο Μόραλης είναι ανθρωποκεντρικός σε όλη την πορεία του έργου του· τα τοπία κατέχουν μια ελάχιστη θέση στην εργογραφία του. Ερωτικός ζωγράφος, με κάθε έργο του επιχειρεί έναν διάλογο ανάμεσα στα δύο φύλα.
Το 1963 ο Μόραλης έκανε την πρώτη του ατομική έκθεση στην αίθουσα του ξενοδοχείου Χίλτον. Είχε προηγηθεί η γραμμική του σύνθεσή στη ΒΔ και στη ΝΑ πλευρά του αθηναϊκού ξενοδοχείου. Από το 1972 εκθέτει στην γκαλερί Ζουμπουλάκη ενώ έχει πραγματοποιήσει αναδρομική έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη (το 1988) καθώς και έκθεση στην Ακαδημία Αθηνών (1996). Παράλληλα ασχολήθηκε με τη χαρακτική και την εικονογράφηση βιβλίων (του Ελύτη, του Σεφέρη), έκανε τοιχογραφίες και σχεδίασε σκηνικά και κοστούμια για το ελληνικό θέατρο (Εθνικό, Τέχνης, και για το Χοροθέατρο της Ραλλούς Μάνου). Μέσα στα χρόνια που πέρασαν ο καλλιτέχνης εγκατέλειψε την παραστατική ζωγραφική και προχώρησε σε μια αφαιρετική - γεωμετρική εικαστική δημιουργία, που εξακολουθεί να τον βασανίζει. «Ενα έργο μου» λέει ο ίδιος «πρέπει πρώτα να ικανοποιεί τα δικά μου μάτια. Πολλές φορές βασανίζομαι με έναν πίνακα. Ψάχνω αυτό που μου λείπει και δεν το βρίσκω. Και ξαφνικά, ακόμη και ύστερα από καιρό συνειδητοποιώ ότι έλειπε μία και μόνη γραμμή· τη βάζω και τότε ησυχάζω».
Γενναιόδωρη, χορταστική, χυμώδης, με φρεσκάδα που ευφραίνει τις αγωνίες της ψυχής και με ευαισθησία που κινητοποιεί τους μηχανισμούς της συναισθηματικής αφύπνισης. Ετσι χαρακτηρίζει ο Αγγελος Δεληβορριάς τη ζωγραφική του Μόραλη για την οποία τονίζει ότι «δεν χρειάζεται τις ευλογίες της κριτικής» ενώ αναφέρεται και στην «ελληνικότητα των μεταμορφώσεων της ζωγραφικής του».
πηγή : gomedusa.blogspot.com
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου