Χρονοντούλαπο:

Contact via email

Just the two of us........... Από το Blogger.
Παρασκευή 17 Ιουνίου 2011

PostHeaderIcon Εξυπνα ρομπότ από μικρές διάνοιες

Οι νικητές θα πάρουν μέρος στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Ρομποτικής, που θα γίνει στο Αμπού Ντάμπι , 16-21 Νοεμβρίου 

 Μπορεί ένα ρομπότ, φτιαγμένο από μαθητές Δημοτικού, να βρει τον δρόμο του διά μέσου ενός λαβυρίνθου, συλλέγοντας συγχρόνως τρεις μικρές μπάλες του πινγκ πονγκ και να φτάσει στο σημείο τερματισμού; Είναι δυνατόν η ρομποτική κατασκευή από παιδιά Γυμνασίου να ανεβαίνει μια «σκαλιέρα» με σκαλιά μεταβλητού ύψους, μεταφέροντας ένα αβγό και στη συνέχεια να την κατεβεί; Θα τα καταφέρουν τα λυκειόπαιδα με το ρομπότ τους να ξεκινήσει από το πράσινο παραλληλόγραμμο, να συλλέξει διάφορα αντικείμενα (διαφορετικού χρώματος και μεγέθους) από διαφορετικά «διαμερίσματα» και να τα ταξινομήσει σε ένα συγκεκριμένο διαμέρισμα στο τέλος της «πίστας»; 


Δεν πρόκειται για ταινία επιστημονικής φαντασίας, αλλά για τα «προβλήματα» στα οποία θα κληθούν να δώσουν λύσεις οι 70 τριμελείς ομάδες από όλη την Ελλάδα, σε όλες τις κατηγορίες, Δημοτικό - Γυμνάσιο - Λύκειο - Πανεπιστήμιο, οι οποίες θα συμμετάσχουν στον Γ' Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής το Σάββατο, από 9.30 π.μ. έως 15.30 μ.μ., στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα, στη Βάρη Αττικής. Η κάθε βαθμίδα θα διαγωνιστεί στο δικό της επίπεδο και οι νικητές κάθε κατηγορίας θα πάρουν μέρος στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Ρομποτικής, που θα γίνει στο Αμπού Ντάμπι, 16-21 Νοεμβρίου.
Ο Οργανισμός
«Ο Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης WRO Hellas», μας λέει ο Δημήτρης Πολυχρονάκος, υπεύθυνος Τμήματος Πληροφορικής, «είναι μια αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, με κύριο σκοπό την ανάπτυξη εφαρμογών των φυσικών επιστημών και των νέων τεχνολογιών και ιδιαίτερα μεθόδων και εφαρμογών αυτοματισμών και ρομποτικής στην εκπαίδευση και στην κοινωνία ευρύτερα. Στο πλαίσιο του σκοπού του και με δεδομένο ότι επιδιώκει την ανοιχτή και απρόσκοπτη ανταλλαγή απόψεων και συνεργασιών με κάθε ενδιαφερόμενο, δίνει βάρος στην προώθηση και ενθάρρυνση όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και ιδιωτών /φορέων/ οργανισμών στην ενασχόλησή τους με τομείς των νέων τεχνολογιών και της ρομποτικής».
Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι μια δραστηριότητα-πρόγραμμα, το οποίο πραγματοποιείται με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών, οι οποίοι δουλεύουν σε ομάδες, χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πακέτο που περιέχει επεξεργαστή (μυαλό), αισθητήρες (αισθήσεις) ως εισόδους της κατασκευής, κινητήρες ως εξόδους και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της κατασκευής.
Στη συνέχεια, προγραμματίζουν την κατασκευή τους (ρομπότ) σε μια απλή γλώσσα προγραμματισμού -ειδικά σχεδιασμένη για μαθητές-, ώστε να πραγματοποιήσει μια συγκεκριμένη ενέργεια. «Εχουν τη δυνατότητα να κατασκευάσουν, να προγραμματίσουν και να επιβεβαιώσουν άμεσα τα αποτελέσματά τους, ενώ παράλληλα έχουν δουλέψει συλλογικά, έχοντας ο καθένας τον ρόλο του μέσα στην ομάδα».
Ευνοείται και ενθαρρύνεται έτσι η ανάπτυξη κοινωνικών χαρακτηριστικών των μαθητών (η πλέον σύγχρονη παιδαγωγική προσέγγιση), ενώ ως γνωστικές και τεχνικές δεξιότητες (skills) αναφέρουμε ενδεικτικά: τη σχεδίαση και κατασκευή μηχανών χρησιμοποιώντας κατάλληλα υλικά (Τεχνολογία), τη χρήση λογισμικού και δομών προγραμματισμού για την κίνηση και τον έλεγχο των μηχανών - κατασκευών (Πληροφορική), τον υπολογισμό φυσικών ποσοτήτων που επιδρούν στη σχεδίαση και τη λειτουργία των κατασκευών, όπως η απόσταση, η γωνία βολής, το μήκος του άξονα (Φυσική), την αξιοποίηση τεχνικών επίλυσης προβλήματος, τη διατύπωση και τον έλεγχο υποθέσεων, την αυτοοργάνωση και τον έλεγχο της πορείας της εργασίας τους. *



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Του καιρού...

Θεσσαλονίκη

BlogUp Us!

Follow my blog with bloglovin