Είχαμε οίστρο...
Χρονοντούλαπο:
-
►
2013
(
5
)
- ► Ιανουαρίου ( 1 )
-
▼
2011
(
4948
)
-
▼
Φεβρουαρίου
(
568
)
-
▼
Φεβ 01
(
97
)
- Οι συνηθέστερες μορφές διαδικτυακής απάτης
- Ανασκαφές του διαδικτύου: Φτιάχνω σαπούνι από λάδι...
- Η1Ν1 Εφθασαν τα 17 τα θύματα
- Έξι σφαίρες για την Προμηθέα, το παιδί-θαύμα της Β...
- Η ιστορία της λατέρνας
- ΕΟΤ: Στοχευμένη καμπάνια για τον τουρισμό στο Διαδ...
- Τέλος στα παιχνίδια... «Made in China»
- Τα σκυλιά "μυρίζουν" τον καρκίνο
- Οι χιμπατζίδες θρηνούν για το θάνατο των αγαπημένω...
- Facebook: Επιτέλους εισάγει HTTPS!
- Τα ψάρια παίρνουν... αντικαταθλιπτικά
- Ανοιχτή... 40 μερόνυχτα η Κωνσταντινούπολη
- Wall Street Journal : Πιο πιθανή η χρεοκοπία της Ε...
- Επικίνδυνος «ιός» απειλεί πυρηνικό αντιδραστήρα
- Η θάλασσα ξέβρασε 145 κιλά χασίς στο Φισκάρδο!
- Eνέργεια από... ηλιακούς ποδηλατοδρόμους στην Ολλα...
- Λαμπτήρες οικολογικής ενέργειας και καρκίνος του μ...
- To «ιερό» δάσος ξαναγεννιέται
- Εκθεση σκίτσων του Νάνου Βαλαωρίτη στην αίθουσα τέ...
- Το «μυστήριο» με τα Apple Stores και τη «μαμά» ετα...
- Zeitgeist: Moving Forward
- Fashion download...
- Η Sony προσπαθεί να αντιμετωπίσει την «πειρατεία»
- Ασθενής κατά φαρμακοβιομηχανίας για τους εθισμούς του
- 125 χρόνια αυτοκίνητο!
- Ταξίδι μέσα από τα αρχιτεκτονικά σχέδια
- Απαγόρευση εξόδου στην πρώην πρωθυπουργό της Ουκρα...
- "Τυφλός" συνταξιούχος οδηγούσε ταξί!
- Το είδος απιστίας που συγχωρούν οι άνδρες
- Η ελληνική στα αυστραλιανά σχολεία
- Ryanair Απευθείας σύνδεση Θεσσαλονίκης με Βρυξέλλε...
- Επιστροφή της Αμμοχώστου προτείνει το Ευρωπαϊκό Κο...
- Χαρακτήρισε τη γυναίκα του τρομοκράτη για να μην τ...
- EcoTexnologia 2011: Η τεχνολογία στο πλευρό του πε...
- Οι πολλές... οθόνες καθυστερούν την ομιλία στα παιδιά
- Θετικοί οιωνοί για τον ελληνικό τουρισμό
- Ζεσταίνουν τα τρακτέρ οι αγρότες
- Ένας Ελληνοαυστραλός στην Κίνα
- Πρύτανης της Θεσσαλονίκης δικάζεται για κατάχρηση ...
- Η Google ενημέρωσε τον αλγόριθμο αναζήτησης της γι...
- Τα Android κινητά ξεπέρασαν τα Nokia!
- Η Κίνα κυρίως υπεύθυνη για το λιώσιμο των πάγων
- Φάρμακο για τον καρκίνο «αναγεννά» τον νωτιαίο μυελό
- Η "Ολυμπιάς" στη Ν.Υόρκη
- Δημοπρασία ομολόγων 1,86 δισ. ευρώ από Τουρκία
- Τα προβλήματα υγείας κόβονται μαζί με το αλάτι
- Απαλλοτρίωση 14 στρεμμάτων στη Θεσσαλονίκη για δημ...
- Από το διάστημα με αγάπη
- Με μαζικές απολύσεις απειλεί η Vinci
- Το κλαμπ με την ακριβότερη είσοδο
- Κρέμα συγκάματος αντί για κρέμα ημέρας
- Νέες μελέτες ενοχοποιούν την ασπαρτάμη
- Blog vs ιστοσελίδας
- Δύο βιβλία αποκαλύπτουν τα... άπλυτα του Ασάνζ
- Κακοποίησε τον σκύλο της γυναίκας του επειδή καυγά...
- Μήλον της έριδος το φυσικό αέριο της Ανατολικής Με...
- Η ιστορική ελληνική παρουσία στην Αίγυπτο
- 1.181 όμηροι – ρεκόρ -σε πειρατείες το 2010!
- Επιδεινώνεται η στοματική υγεία των Eλλήνων
- Αποζημίωση €50.000 σε εργαζόμενο από βιομηχανία
- Μαρκαδόρος… like Photoshop
- Οι γονείς δεν λένε πια παραμύθια στα παιδιά
- Τα μνημεία δεν είναι παρελθόν
- Λουκέτο σε περισσότερες από 50 Torrent ιστοσελίδες
- Σφαίρες με...κούριερ φέρεται να έστελνε υπαξιωματι...
- Ερχεται το πλωτό «στρατόπεδο» για τους μετανάστες
- «Είχα την έντονη επιθυμία να σκοτώσω ένα παιδί!»
- Πότε μπορεί ένα παιδί να έχει κινητό τηλέφωνο;
- Οι δεινόσαυροι επέζησαν από τη μαζική εξαφάνιση
- Ελληνοτουρκικό Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους στην...
- Τα... πριβέ facebook
- Ραντάρ ανιχνεύει την παιδική πορνογραφία
- Πώς το τρίβουν το πιπέρι;
- Κρατούμενος πάει στο δικαστήριο γιατί έχει.... μικ...
- Εννέα στους 10 Eλληνες δηλώνουν ότι έχουν κάνει πε...
- Απαγχονισμένος βρέθηκε 35χρονος πατέρας δύο παιδιών
- Ακρίβυνε 48,5% η βενζίνη μέσα σε ένα χρόνο
- Έκαψε τα παιδιά της γιατί την απατούσε ο σύντροφός...
- Πέθανε ο σκηνοθέτης Γιώργος Παπακώστας
- Φθάσαμε τα 11.305.118 σε πληθυσμό - Στα 29 παντρεύ...
- Παραιτήθηκε ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Κίνα
- Wikipedia γένους αρσενικού
- “Παιδικά πάρτι” για... σκύλους!
- Κάντε παιδιά....Πριν τα 30
- Θεσσαλονίκη: Θα μείνουν χωρίς νερό λόγω διαρροής σ...
- «Πορεία εκατομμυρίων» σήμερα στο Κάιρο.
- Η Ουάσινγκτον κάλεσε το Ιράν να θέσει τέλος στις ε...
- Βολιβία: Οι πλημμύρες στοίχισαν τη ζωή σε 22 ανθρώ...
- Πέθανε σε ηλικία 115 ετών η γηραιότερη γυναίκα του...
- Η Google δρομολογεί υπηρεσία για το κοινό της Αιγύ...
- Θεσσαλονίκη: Εφαρμογή σάς 'ταξιδεύει' στον κόσμο δ...
- Times : Το χρηματιστήριο του Λονδίνου «υπέστη σοβα...
- Καταστρεπτική Καλημέρα... :P
- Μαμά σήμερα να μαγειρέψεις... : Λουκάνικα με Φασόλια
- Σαν σήμερα...
- Γενική πρόγνωση καιρού για Τρίτη 01/02/2011
- Καλημέρα!!!
-
▼
Φεβ 01
(
97
)
- ► Ιανουαρίου ( 1371 )
-
▼
Φεβρουαρίου
(
568
)
-
►
2010
(
804
)
- ► Δεκεμβρίου ( 804 )
Contact via email
m@il at:
Just the two of us........... Από το Blogger.
Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011
125 χρόνια αυτοκίνητο!
11:35 π.μ.
|
Αναρτήθηκε από
antgeo
|
Επεξεργασία ανάρτησης
Μία εφεύρεση που άλλαξε τη ζωή μας: πριν από 125 χρόνια ο μηχανικός Καρλ Μπεντς κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το όχημα με μηχανή εσωτερικής καύσης. Οι αρχικές δυσκολίες στη μαζική παραγωγή ξεπεράστηκαν γρήγορα.
Η ιστορία του αυτοκινήτου αρχίζει στις 29 Ιανουαρίου του 1886, όταν ο μηχανικός Καρλ Μπεντς από το Μάνχαϊμ παρουσιάζει στην υπηρεσία ευρεσιτεχνίας το δημιούργημά του – ένα πρωτόγονο όχημα με τρεις τροχούς, αλλά και με μηχανή εσωτερικής καύσης. Μία μηχανή 0,8 ίππων, η οποία επιτρέπει τελική ταχύτητα 18 χιλιομέτρων την ώρα. Την ίδια εποχή στη Στουτγάρδη ο Γκότφριντ Ντάιμλερ δημιουργεί το δικό του αυτοκίνητο, με τέσσερις τροχούς, το οποίο μοιάζει με αλογάμαξα, που έχει υποστεί μετατροπές.
Την εποχή εκείνη κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί τις μελλοντικές εξελίξεις, επισημαίνει ο καθηγητής ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Καρλσρούης Κουρτ Μόζερ:
« Ήταν μία θεαματική εφεύρεση, αλλά κανείς δεν φανταζόταν πώς θα εξελιχθεί. Όλοι ήθελαν να την τελειοποιήσουν, αλλά δεν ήξεραν: να επενδύσουν περισσότερο στην άνεση ή καλύτερα στην ταχύτητα; Τι θα ζητούσε η αγορά;» λέει ο καθηγητής Μόζερ.
Η αρχή της μαζικής παραγωγής
Το αυτοκίνητο ήταν ένα είδος πολυτελείας – μέχρι το 1908, οπότε ο Αμερικανός Χένρυ Φορντ παρουσιάζει το μοντέλο «Τ». Για πρώτη φορά το αυτοκίνητο γίνεται προϊόν μαζικής παραγωγής. Και για πρώτη φορά μία αμερικανική βιομηχανία υπερδιπλασιάζει τα μεροκάματα και ταυτόχρονα μειώνει το ωράριο. Ήταν ένα πρώτο δείγμα της σύγχρονης καταναλωτικής κοινωνίας.
15 εκατομμύρια αυτοκίνητα τύπου «Τ» θα πουλήσει η Φορντ μέχρι το 1927, παρότι το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν μάλλον δύσχρηστο, υποστηρίζει ο Μάρκους Νόϊμαν, πρώην συνεργάτης της Φορντ:
«Είναι ένα αυτοκίνητο πολύ απλό και την ίδια στιγμή πολύ περίπλοκο. Σε σύγκριση με τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν προσφέρει ιδιαίτερες ανέσεις και επιπλέον θέλει πολλή συντήρηση. Κάθε 600 χιλιόμετρα πρέπει να αλλάζεις λάδια, κάθε τριακόσια χιλιόμετρα ήθελε γρασάρισμα», λέει ο πρώην συνεργάτης της Φορντ.
Και στη Γερμανία η αγορά αρχίζει να κινείται, όμως το αυτοκίνητο παραμένει είδος πολυτελείας.
Η στροφή στη μαζική παραγωγή θα γίνει από τον Αυστριακό μηχανικό Φέρντιναρντ Πόρσε, ο οποίος σχεδιάζει ένα «αυτοκίνητο του λαού», «Φόλκσβαγκεν» στα γερμανικά.
Το 1938 ιδρύεται μία ολόκληρη πόλη για το νέο αυτοκίνητο. Τα προπαγανδιστικά επίκαιρα της εποχής δίνουν τον τόνο:
«Σήμερα, στις 26 Μαίου 1938 η Γερμανία στρέφει την προσοχή της σε ένα μικρό χωριό ανατολικά του Ανοβέρου. Κοντά στο Φάλερσλεμπεν, όπου γεννήθηκε ο στιχουργός του εθνικού ύμνου, βρισκόμαστε στις εντυπωσιακές εγκαταστάσεις της Φόλκσβαγκεν. Εδώ θα κατασκευαστεί ένα νέο εργοστάσιο, για το οποίο θα μιλάει κάποτε όλος ο κόσμος», έλεγαν τα επίκαιρα.
Από τον «σκαραβαίο» στους οικολογικούς κινητήρες
15 εκατομμύρια αυτοκίνητα τύπου «Τ» θα πουλήσει η Φορντ μέχρι το 1927, παρότι το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν μάλλον δύσχρηστο, υποστηρίζει ο Μάρκους Νόϊμαν, πρώην συνεργάτης της Φορντ:
«Είναι ένα αυτοκίνητο πολύ απλό και την ίδια στιγμή πολύ περίπλοκο. Σε σύγκριση με τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν προσφέρει ιδιαίτερες ανέσεις και επιπλέον θέλει πολλή συντήρηση. Κάθε 600 χιλιόμετρα πρέπει να αλλάζεις λάδια, κάθε τριακόσια χιλιόμετρα ήθελε γρασάρισμα», λέει ο πρώην συνεργάτης της Φορντ.
Και στη Γερμανία η αγορά αρχίζει να κινείται, όμως το αυτοκίνητο παραμένει είδος πολυτελείας.
Η στροφή στη μαζική παραγωγή θα γίνει από τον Αυστριακό μηχανικό Φέρντιναρντ Πόρσε, ο οποίος σχεδιάζει ένα «αυτοκίνητο του λαού», «Φόλκσβαγκεν» στα γερμανικά.
Το 1938 ιδρύεται μία ολόκληρη πόλη για το νέο αυτοκίνητο. Τα προπαγανδιστικά επίκαιρα της εποχής δίνουν τον τόνο:
«Σήμερα, στις 26 Μαίου 1938 η Γερμανία στρέφει την προσοχή της σε ένα μικρό χωριό ανατολικά του Ανοβέρου. Κοντά στο Φάλερσλεμπεν, όπου γεννήθηκε ο στιχουργός του εθνικού ύμνου, βρισκόμαστε στις εντυπωσιακές εγκαταστάσεις της Φόλκσβαγκεν. Εδώ θα κατασκευαστεί ένα νέο εργοστάσιο, για το οποίο θα μιλάει κάποτε όλος ο κόσμος», έλεγαν τα επίκαιρα.
Από τον «σκαραβαίο» στους οικολογικούς κινητήρες
Το εργοστάσιο δεν κατασκευάστηκε ποτέ, λόγω του πολέμου. Οι εγκαταστάσεις καταστράφηκαν. Όμως το 1945 η πόλη μετονομάζεται σε Βόλφσμπουργκ και οι μηχανές παίρνουν πάλι μπροστά. Το 1949 η παραγωγή φτάνει τα 50.000 «Φόλκσβαγκεν».
Πρόκειται για τον γνωστό «σκαραβαίο» με τετρακύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα, ένα αυτοκίνητο, που επρόκειτο να γίνει σύμβολο του μεταπολεμικού οικονομικού θαύματος.
Από τους δεκάδες κατασκευαστές του μεσοπολέμου σήμερα έχουν μείνει τρεις σε όλη τη Γερμανία: ο όμιλος Φόλκσβαγκεν με τις θυγατρικές Άουντι και Πόρσε, η ΜΠΕ ΕΜ ΒΕ και ο όμιλος Ντάιμλερ. Οι μηχανικοί αναζητούν νέες λύσεις, φιλικές προς το περιβάλλον. Τι θα έλεγε σήμερα για όλα αυτά ο πρωτοπόρος Καρλ Μπεντς; Η δισέγγονή του, Γιούτα Μπεντς, πιστεύει ότι θα συμφωνούσε:
«Προσπαθούσε κι εκείνος να κατασκευάσει ένα όχημα που να ταιριάζει στον άνθρωπο και να σέβεται τη φύση. Νομίζω ότι θα του άρεσαν οι σημερινές εξελίξεις» λέει η κυρία Γιούτα Μπεντς.
Όσο για τον Γκότφριντ Ντάιμλερ, και αυτός θα μπορούσε σήμερα να αισθάνεται δικαιωμένος για όλα- εκτός από ένα: την πρόβλεψή του, που έμεινε στην ιστορία, ότι «αποκλείεται να πουληθούν πάνω από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα σε όλον τον κόσμο…». Καμιά φορά, ακόμα και οι μεγαλοφυίες μπορεί να κάνουν λάθος.
Πρόκειται για τον γνωστό «σκαραβαίο» με τετρακύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα, ένα αυτοκίνητο, που επρόκειτο να γίνει σύμβολο του μεταπολεμικού οικονομικού θαύματος.
Από τους δεκάδες κατασκευαστές του μεσοπολέμου σήμερα έχουν μείνει τρεις σε όλη τη Γερμανία: ο όμιλος Φόλκσβαγκεν με τις θυγατρικές Άουντι και Πόρσε, η ΜΠΕ ΕΜ ΒΕ και ο όμιλος Ντάιμλερ. Οι μηχανικοί αναζητούν νέες λύσεις, φιλικές προς το περιβάλλον. Τι θα έλεγε σήμερα για όλα αυτά ο πρωτοπόρος Καρλ Μπεντς; Η δισέγγονή του, Γιούτα Μπεντς, πιστεύει ότι θα συμφωνούσε:
«Προσπαθούσε κι εκείνος να κατασκευάσει ένα όχημα που να ταιριάζει στον άνθρωπο και να σέβεται τη φύση. Νομίζω ότι θα του άρεσαν οι σημερινές εξελίξεις» λέει η κυρία Γιούτα Μπεντς.
Όσο για τον Γκότφριντ Ντάιμλερ, και αυτός θα μπορούσε σήμερα να αισθάνεται δικαιωμένος για όλα- εκτός από ένα: την πρόβλεψή του, που έμεινε στην ιστορία, ότι «αποκλείεται να πουληθούν πάνω από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα σε όλον τον κόσμο…». Καμιά φορά, ακόμα και οι μεγαλοφυίες μπορεί να κάνουν λάθος.
Ετικέτες
αυτοκίνητα
,
ιστορικά στοιχεία
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου