Είχαμε οίστρο...
Χρονοντούλαπο:
-
►
2013
(
5
)
- ► Ιανουαρίου ( 1 )
-
▼
2011
(
4948
)
-
▼
Μαρτίου
(
217
)
-
▼
Μαρ 24
(
23
)
- Ένας στους τέσσερις μοτοσυκλετιστές δεν φορά κράνος
- Bookcrossing στη Δημοτική Βιβλιοθήκη της Αθήνας
- Σουσάµι το ευεργετικό
- Η μουσική βιομηχανία ψυχορραγεί..
- Παγκόσμια Ημέρα κατά της Φυματίωσης
- Διαμάντια για την καταπολέμηση του καρκίνου
- Μητέρα κάνει botox στην 8χρονη κόρη της για να γίν...
- Σε εξέλιξη νέα δικαστική εμπλοκή της Apple
- Δυσοίωνες προβλέψεις ΓΣΕΕ για ανεργία στο 22% Πη...
- Η Ελλάδα πρώτη στην αγορά όπλων από τη Γερμανία
- Ραδιενεργό νέφος από την Φουκοσίμα στην Ελλάδα
- Τουρκία-Ρωσία: Κατάργηση θεώρησης διαβατηρίων
- Νέος νόμος πλαίσιο για τα απόβλητα
- Το σεξ μπορεί να σκοτώσει
- Μια μικρή Ελλάδα στο κέντρο του Λονδίνου
- Μαθητής έπεσε σε κώμα από υπερβολική κατανάλωση αλ...
- «Φρένο» στην ηλεκτρονική βιβλιοθήκη της Google
- Δέρμα ερπετού 50 εκατομμυρίων ετών!
- «Απαλλοτρίωση» αντικειμένων από το Μέγαρο Υπατία
- H Google τιμά το Χάρρυ Χουντίνι
- Αντίο στην «Κλεοπάτρα» µε τα βιολετί µάτια
- Γενική πρόγνωση καιρού για Πέμπτη 24/03/2011
- Καλημέρα...
-
▼
Μαρ 24
(
23
)
- ► Φεβρουαρίου ( 568 )
- ► Ιανουαρίου ( 1371 )
-
▼
Μαρτίου
(
217
)
-
►
2010
(
804
)
- ► Δεκεμβρίου ( 804 )
Contact via email
m@il at:
Just the two of us........... Από το Blogger.
Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011
Ένας στους τέσσερις μοτοσυκλετιστές δεν φορά κράνος
5:00 μ.μ.
|
Αναρτήθηκε από
antgeo
|
Επεξεργασία ανάρτησης
Στοιχεία σοκ για τις επιπτώσεις της μη χρήσης κράνους από τους δικυκλιστές, που οδηγούν σε θανατηφόρα ατυχήματα, παρέθεσε ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών Σπύρος Βούγιας, στη διάρκεια ομιλίας του στην εκδήλωση με θέμα τη συμβολή του FIA Foundation στο κίνημα των Special Olympics και την πρωτοβουλία του ΟΗΕ για την ασφαλή οδήγηση.
Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, 80% των θανάτων των δικυκλιστών, που έχουν εμπλακεί σε τροχαίο είναι αποτέλεσμα κρανιοεγκεφαλικής κάκωσης. Οι δε δικυκλιστές που δεν χρησιμοποιούν κράνος αντιμετωπίζουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση.
Όπως προκύπτει από τη μελέτη, το 1/3 των τροχαίων ατυχημάτων, που γίνονται στην Ελλάδα, αφορά δικυκλιστές, ενώ 25% των οδηγών δε φορούν κράνος. Το ποσοστό για το αστικό δίκτυο ανέρχεται σε 27%, ενώ εμφανίζεται σημαντικά μειωμένο στο υπεραστικό δίκτυο, όπου καταγράφεται μη χρήση κράνους για 4% των δικυκλιστών. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το ποσοστό της συγκεκριμένης παράβασης ανέρχεται σε 30% μεταξύ των γυναικών οδηγών δικύκλων. Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για τους συνεπιβάτες δικύκλων, καθώς περισσότεροι από τους μισούς (54%) και ιδίως γυναίκες, δεν φορούν κράνος.
Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι αυξημένο ποσοστό χρήσης κράνους από τους οδηγούς δικύκλων παρατηρείται κατά τις καθημερινές και τις πρωινές ώρες (10 π.μ. - 2 μ.μ.) και το Σαββάτο τις μεσημεριανές ώρες (4 μ.μ. - 6 μ.μ.), όταν είναι εντονότερη η αστυνόμευση. Ενθαρρυντικό, πάντως, είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, για τα έτη 2009 - 2010 υπάρχει μείωση των επικίνδυνων παραβάσεων, που αφορούν στη μη χρήση κράνους κατά 34,3%.
Όπως δήλωσε ο κ. Βούγιας, με τα μέτρα που έχει λάβει η πολιτεία, κατέστη δυνατόν να μειωθεί στη δεκαετία 2000-2010, κατά 20%, ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα. Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τη χρήση κράνους, που στην αρχή του 2000 ήταν σε μηδενικά επίπεδα, ο στόχος του σχεδιασμού ήταν η επίτευξη χρήσης σε ποσοστό 70%. «Σήμερα, είμαστε στο 75% και συνεχίζουμε τις προσπάθειες», υπογράμμισε ο κ. Βούγια.
Ο υφυπουργός επανέλαβε ότι η Οδική Ασφάλεια αποτελεί μείζον παγκόσμιο κοινωνικό θέμα, ειδικά για την Ευρώπη μάστιγα με τεράστιες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις. Το 2009 περισσότεροι από 35.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τουλάχιστον 1.500.000 άτομα τραυματίστηκαν. Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα έντονο, δεδομένου ότι κάθε χρόνο χάνονται στην άσφαλτο περίπου 1.300 ανθρώπινες ζωές, ενώ το κοινωνικοοικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων εκτιμάται σε πάνω από 5 δισ. ευρώ ετησίως
πηγή
Όπως προκύπτει από τη μελέτη, το 1/3 των τροχαίων ατυχημάτων, που γίνονται στην Ελλάδα, αφορά δικυκλιστές, ενώ 25% των οδηγών δε φορούν κράνος. Το ποσοστό για το αστικό δίκτυο ανέρχεται σε 27%, ενώ εμφανίζεται σημαντικά μειωμένο στο υπεραστικό δίκτυο, όπου καταγράφεται μη χρήση κράνους για 4% των δικυκλιστών. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το ποσοστό της συγκεκριμένης παράβασης ανέρχεται σε 30% μεταξύ των γυναικών οδηγών δικύκλων. Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για τους συνεπιβάτες δικύκλων, καθώς περισσότεροι από τους μισούς (54%) και ιδίως γυναίκες, δεν φορούν κράνος.
Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι αυξημένο ποσοστό χρήσης κράνους από τους οδηγούς δικύκλων παρατηρείται κατά τις καθημερινές και τις πρωινές ώρες (10 π.μ. - 2 μ.μ.) και το Σαββάτο τις μεσημεριανές ώρες (4 μ.μ. - 6 μ.μ.), όταν είναι εντονότερη η αστυνόμευση. Ενθαρρυντικό, πάντως, είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, για τα έτη 2009 - 2010 υπάρχει μείωση των επικίνδυνων παραβάσεων, που αφορούν στη μη χρήση κράνους κατά 34,3%.
Όπως δήλωσε ο κ. Βούγιας, με τα μέτρα που έχει λάβει η πολιτεία, κατέστη δυνατόν να μειωθεί στη δεκαετία 2000-2010, κατά 20%, ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα. Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τη χρήση κράνους, που στην αρχή του 2000 ήταν σε μηδενικά επίπεδα, ο στόχος του σχεδιασμού ήταν η επίτευξη χρήσης σε ποσοστό 70%. «Σήμερα, είμαστε στο 75% και συνεχίζουμε τις προσπάθειες», υπογράμμισε ο κ. Βούγια.
Ο υφυπουργός επανέλαβε ότι η Οδική Ασφάλεια αποτελεί μείζον παγκόσμιο κοινωνικό θέμα, ειδικά για την Ευρώπη μάστιγα με τεράστιες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις. Το 2009 περισσότεροι από 35.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τουλάχιστον 1.500.000 άτομα τραυματίστηκαν. Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα έντονο, δεδομένου ότι κάθε χρόνο χάνονται στην άσφαλτο περίπου 1.300 ανθρώπινες ζωές, ενώ το κοινωνικοοικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων εκτιμάται σε πάνω από 5 δισ. ευρώ ετησίως
πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου