Είχαμε οίστρο...
Χρονοντούλαπο:
-
►
2013
(
5
)
- ► Ιανουαρίου ( 1 )
-
▼
2011
(
4948
)
- ► Φεβρουαρίου ( 568 )
-
▼
Ιανουαρίου
(
1371
)
-
▼
Ιαν 04
(
47
)
- H Swarovski παρουσιάζει... και η γυναίκα ολοκληρών...
- Στα 5 ευρώ το εισιτήριο στα εξωτερικά ιατρεία
- Διάλλειμα για διαφημίσεις...
- Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο! Ειδικά όταν είναι ο μο...
- Κατηγορούν το mega για τον αποκλεισμό του οροθετικ...
- Η Ιστορία του Σιδηροδρόμου στην Ελλάδα
- ΑΡΤΕΜΗΣ «Mash-Up Sessions I: Σταμάτης Σπανουδάκης»
- Γιατί γιορτάζουμε τα Θεοφάνια στις 6 Ιανουαρίου;
- Έκλεισε το περιοδικό Δίφωνο ...
- H επιστήμη το 2011 σύμφωνα με τις προβλέψεις του N...
- Συναυλία για πρώτη φορά στο Μουσείο Τεχνολογίας «Ν...
- Προσεγγίζοντας τα Ελληνικά Eικαστικά Εξώφυλλα Μουσ...
- 5 λόγοι για να τον απατήσετε...ή όχι...
- Η παχυσαρκία στην Ευρώπη
- flashback...Πάτρα
- Επίκαιρο κείμενο του Αλεξάνδρου Παπαδιαμάντη δημοσ...
- Ο ηλεκτρονικός Μεγάλος Αδελφός
- H σύζυγος του Τουτανκχαμών στο στόχαστρο του Zahi ...
- Προκαλεί εκ νέου η Τουρκία, με οργανωμένη προπαγάνδα
- Κλείδωμα Κρυπτογράφηση USB flash drive
- Πώς «εκτροχιάστηκε» το μετρό
- “Εντίθ Πιάφ, μια ζωή σε ροζ και μαύρο”
- 61 ''διαδικτυακές'' αυτοκτονίες απέτρεψε η Δίωξη Η...
- Σε ισχύ η ρύθμιση για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά
- Η πολλή δουλειά...τρώει τον εργαζόμενο
- Αντιδράσεις στη Γερμανία για τον «φράχτη»
- “Κλέφτες” με προτίμηση στις μεγάλες συμφωνίες του ...
- Έφυγε ξεχασμένος ο Γιαννάκης του Στέλιου Καζαντζίδη
- Ξαναρχίζει η άντληση πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξ...
- Δημιούργησαν βροχή από το πουθενά
- Το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης
- Γιατί ο έρωτας... τυφλώνει
- Το Peugeot του προέδρου του Ιράν
- Η αρχαιοελληνική διάλεκτος επιβιώνει στον Πόντο
- Ακρίβυνε και η... μήνυση!
- Wall Street Journal: 950 φυσικές καταστροφές το 2010
- Μίνι θερμοκήπιο από πλαστικά μπουκάλια
- Διασυρμός της Ελλάδας στο μετρό του Λονδίνου
- NASA: Οι πιο γελοίες ταινίες sci-fi (vids)
- Αιματολογικό τεστ θα εντοπίζει και το παραμικρό κα...
- Σκότωσε την πεθερά και μετά την κληρονόμησε!
- Βρετανία : Υπουργική παρέμβαση για το σπίτι του «...
- Μαμά σήμερα να μαγειρέψεις... : Κοτόσουπα με λαχαν...
- Σαν σήμερα...
- Γενική πρόγνωση καιρού για Τρίτη 04/01/2011
- Καταστρεπτική ...καθυστερημένη Καλημέρα... :P
- Καλημέρα...
-
▼
Ιαν 04
(
47
)
-
►
2010
(
804
)
- ► Δεκεμβρίου ( 804 )
Contact via email
m@il at:
Just the two of us........... Από το Blogger.
Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011
Η Ιστορία του Σιδηροδρόμου στην Ελλάδα
4:00 μ.μ.
|
Αναρτήθηκε από
antgeo
|
Επεξεργασία ανάρτησης
Η ωρίμανση της σιδηροδρομικής κίνησης - μετακίνησης στη χώρα μας είναι ταυτόσημη με την ίδρυση του ελληνικού κράτους. Η συστηματική χρησιμοποίηση του ατμού στην τεχνολογία από τις αρχές του 19ου αιώνα είχε σαν αποτέλεσμα την αλματώδη εξέλιξη της βιομηχανίας και των μεταφορικών μέσων.
Η σχεδίαση και η κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου έχει αφήσει ανεξίτηλα σημάδια στην ιστορία μας. Η συμβολή των σιδηροδρόμων στην ανάπτυξη και ανασυγκρότηση της Ελλάδας, από το ξεκίνημά τους στα μέσα του 18ου αιώνα μέχρι και σήμερα, είναι κάτι παραπάνω από σημαντική.
Σε εποχές πολύ δύσκολες, με πενιχρά οικονομικά μέσα και πρωτόγονα τεχνικά μέσα στρώθηκαν το ένα μετά το άλλο τα σιδηροδρομικά δίκτυα που συνέδεαν τα αστικά κέντρα με την περιφέρεια.
Η χρήση ξυλοτροχιών με σιδερένια επένδυση για την ευκολότερη κίνηση φορτίων εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 1630 στα ανθρακωρυχεία της Αγγλίας. Η πρώτη μεγάλη σιδηροδρομική γραμμή για εμπορευματικές μεταφορές λειτούργησε το 1825 μεταξύ των πόλεων Στάκταν και Ντάρλιγκτον (39 χλμ). Ο πρώτος σιδηρόδρομος για επιβατική χρήση εγκαινιάστηκε στις 9 Οκτωβρίου του 1829 από τον Άγγλο μηχανικό Στέφενσον στη γραμμή Λίβερπουλ - Μάντσεστερ (116 χλμ). Το 1832 στη Γαλλία στη γραμμή Σαιν Ετιέν - Λυών και το 1835 στο Βέλγιο μεταξύ Βρυξελλών και Μαλλίν.
Οι πρώτες προσπάθειες για την κατασκευή σιδηροδρόμου γίνονται το 1835, μετά από πρόταση του Γάλλου Φραγκίσκου Φεράλδη, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Το κράτος άρχισε να ασχολείται με το θέμα αυτό το 1855, με την κατάθεση από την κυβέρνηση Μαυροκορδάτου του πρώτου νομοσχεδίου για την κατασκευή σιδηροδρόμου στην Αθήνα και τον Πειραιά.
Από τα τέλη του 1880 αρχίζει η σοβαρότερη προσέγγιση του θέματος. Η αντιπολίτευση ( με επικεφαλής τον Α. Κουμουνδούρο) προτείνει ένα δίκτυο σιδηροδρομικών γραμμών με κέντρο την πρωτεύουσα και με διαδρομές ακτινωτά προς τις διάφορες πόλεις και τα λιμάνια της χώρας. Στόχος ήταν η σύνδεση της χώρας με τις χώρες της Βαλκανικής και την υπόλοιπη Ευρώπη. Αυτό προϋπόθετε ότι η απόσταση ανάμεσα στις σιδηροτροχιές θα ήταν 1,44 μ., όσο δηλαδή ήταν και στα διεθνή σιδηροδρομικά δίκτυα. Με αυτό τον τρόπο οι συρμοί από το εξωτερικό θα μπορούσαν να φτάσουν σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας. Η κυβέρνηση Τρικούπη δεν απέκλειε την κατασκευή διεθνούς γραμμής που θα συνέδεε τη χώρα με την Ευρώπη, αλλά έδινε μεγαλύτερη σημασία στα τοπικά δίκτυα. Στόχος ήταν να συνδεθεί η ενδοχώρα με τα πλησιέστερα μεγάλα λιμάνια. Προτείνει λοιπόν η απόσταση ανάμεσα στις δύο σιδηροτροχιές να είναι 1,00 μ. αντί για 1,44 μ. Αυτή η διαφορά ανάμεσα στη "μετρική" και στην "κανονική" γραμμή αποτελεί ένα μεγάλο κεφάλαιο της ιστορίας των ελληνικών σιδηροδρόμων. Τα έξοδα κατασκευής της "μετρικής" γραμμής ήταν πολύ μικρότερα, ιδιαίτερα στις ορεινές περιοχές, με σήραγγες, γέφυρες και άλλα τεχνικά έργα απαραίτητα σε δύσβατες περιοχές. Επιπλέον και οι χρόνοι κατασκευής ήταν πολύ μικρότεροι μια και ο Χαρίλαος Τρικούπης επειγόταν να κατασκευαστεί το δίκτυο σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Τα πρώτα τρένα στην Ελλάδα ανήκαν σε ιδιωτικές εταιρίες. Η οργάνωση των εταιριών αυτών υπήρξε ικανοποιητική: λεπτομερειακοί κανονισμοί όριζαν κάθε υπηρεσιακή δραστηριότητα με στρατιωτική πειθαρχία. Αυτό σήμαινε ότι χιλιάδες άνθρωποι από διάφορες κοινωνικές τάξεις, με διαφορετική μόρφωση, από διαφορετικές χώρες, συνεργάζονταν αρμονικά για πολλές δεκαετίες. Επιπλέον η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου είχε σαν αποτέλεσμα τη βελτίωση των ταχυδρομικών και τηλεγραφικών υπηρεσιών που ήταν συνδεδεμένοι με τα τρένα.
πηγή : topaliatzidiko
Ετικέτες
σιδηρόδρομος
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου