Είχαμε οίστρο...
Χρονοντούλαπο:
-
►
2013
(
5
)
- ► Ιανουαρίου ( 1 )
-
▼
2011
(
4948
)
- ► Φεβρουαρίου ( 568 )
-
▼
Ιανουαρίου
(
1371
)
-
▼
Ιαν 11
(
57
)
- Νέο κράμα μετάλλου, πιο σκληρό κι από τον χάλυβα
- Το Google Goggles γίνεται ταχύτερο, εξυπνότερο και...
- Ο πλανήτης Kepler-10b (ή ο -σχεδόν- "δίδυμος" της ...
- Μετρώντας το σάκχαρο με οπτική ίνα
- "Νέα Κωνσταντινούπολη" ετοιμάζει ο Ερντογάν!
- Φόβοι για εξωγήινη επίθεση από επιστήμονες
- Η ιστορία του Κομπολογιού
- Άμεση προώθηση της επανέκδοσης των έργων του Νίκου...
- Στοιχεία για εκτελεστές Ελληνοκυπρίων εξετάζουν οι...
- Drawing Football (video)
- Ο Όρκος του Ιπποκράτη
- Η ιστορία της ινσουλίνης
- Διάλλειμα για διαφημίσεις...
- To Gyrotonic...
- Ελληνική τυπογραφία
- Μικρές αλλαγές που θα σας μεταμορφώσουν!
- Το «τέλος της γεωγραφίας» όπως την ξέραμε
- Ερευνα : Το τέλος του καπνίσματος στην Ελλάδα θα έ...
- Δίκτυο Eures: 12.500 αιτήσεις Ελλήνων για δουλειά ...
- Σισμανόγλειο: Από Μαυσωλείο, κέντρο πολιτισμού
- ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Νεκρή πόλη;
- Έρευνα : Οι μικρούλες σας γερνάνε... πριν την ώρα ...
- flashback... Οδός Ερμού 1912
- Ποινική δίωξη για τα αυθαίρετα
- Στο internet η ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά
- Ο Χατζιδάκις και η τζαζ
- Μνήμη και άνοιες...
- Εμβόλιο θα κόβει τον εθισμό στην κόκα
- Στόλο από πρατήρια φυσικού αερίου εξετάζουν οι ΕΠΑ...
- Χωρίς νερό η Παναχαϊκή – Έχει να πληρώσει λογαριασ...
- Ο βομβαρδισμός του Πειραιά...
- BBC: Οι Έλληνες της Πόλης και ο φόβος της επιβίωσης
- Εθνικό Συμβούλιο διεκδίκησης των οφειλών της Γερμα...
- Πόσο «τρέχει» το... φτάρνισμα;
- Αποκωδικοποίηση DNA Εσωσε αγόρι από σπάνια ασθένεια
- Το "σατανικό" χαμόγελο του μακελάρη...
- Ερευνητικές γεωτρήσεις στην Αίγυπτο, από την «Ενερ...
- Chernobyl : 25 χρόνια μετά την καταστροφή...
- Αυτός είναι ο πιο ασφαλής εξωτερικός σκληρός δισκός!
- Ιράν : Αυστηρότεροι... ενδυματολογικοί κανόνες στα...
- Παναμάς Περισσότεροι από 1.000.000 κάτοικοι χωρίς ...
- Μέχρι που θ’ ανέβει ο υδράργυρος στον πλανήτη μας;
- Ρατσιστικό μπεστ σέλερ σοκάρει τη Γερμανία
- Σας ανατριχιάζει ο τροχός του οδοντιάτρου; Ξεχάστε...
- «Αυλαία» για τον σκηνοθέτη Πίτερ Γέιτς!
- Απαγόρευσαν τα βιβλία του Κοέλο στο Ιράν
- η Χρυσή Μπάλα πάλι στον Λιονέλ Μέσι
- Νέα...Διάρρηξη στο Δήμο Αθηναίων
- Ο «Παραμυθάς» επιστρέφει
- Σε ποιους χαρίζει λεφτά η κυβέρνηση;
- Γερμανία Εξελίσσει «τρένα-σφαίρες» που θα πιάνουν ...
- Συνομιλίες Yahoo - Disney για προγράμματα διαδικτυ...
- Καταστρεπτική Καλημέρα... :P
- Μαμά σήμερα να μαγειρέψεις... : Μπάμιες φουρνιστές
- Σαν σήμερα...
- Γενική πρόγνωση καιρού για Τρίτη 11/01/2011
- Καλημέρα...
-
▼
Ιαν 11
(
57
)
-
►
2010
(
804
)
- ► Δεκεμβρίου ( 804 )
Contact via email
m@il at:
Just the two of us........... Από το Blogger.
Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011
Γερμανία Εξελίσσει «τρένα-σφαίρες» που θα πιάνουν 400 χλμ/ώρα!
10:20 π.μ.
|
Αναρτήθηκε από
antgeo
|
Επεξεργασία ανάρτησης
Κομψά, ελαφρά και γρήγορα σαν σφαίρες: Αυτά θα είναι τα νέα γερμανικά τρένα. Και η κυριότερη καινοτομία: Η «νέα γενιά σιδηροδρόμων» NGT, όπως αποκαλείται η τωρινή σειρά τους, δεν θα «πιάνει» έδαφος, παρόλο που θα κινείται με ρόδες. Η μοντέρνα αεροδυναμική θα τους επιτρέπει να «πετούν» σε απόσταση 1-2 εκατοστών πάνω από τις ράγιες. Όχι περίεργο έτσι, ότι οι ειδικοί μιλούν για «πτήση σε ύψος μηδέν», ή για «αεροπλάνα που πετούν στο έδαφος».
Το κατασκευαστικό αυτό θαύμα βρίσκεται ακόμα στο στάδιο σχεδιασμού. Όμως οι σχεδιαστές του, οι μηχανολόγοι του Γερμανικού Κέντρου για Αεροπτήσεις DLR στο Γκέτιγκεν, αισιοδοξούν, ότι τα σχέδιά τους θα μπουν σύντομα σε εφαρμογή. «Ο στόχος είναι η κατασκευή ενός διώροφου συρμού, ο οποίος θα αναπτύσσει ταχύτητα 400 χιλιομέτρων την ώρα, θα καταναλώνει τη μισή ενέργεια από τα σημερινά τρένα και θα είναι πολύ πιο αθόρυβος και ασφαλής από αυτά» λέει ο επικεφαλής των μηχανολόγων Σίγκφριντ Λόοσε.
Η εξέλιξη αυτή, προσθέτει, έγινε δυνατή χάρη στο συνδυασμό των καλύτερων στοιχείων των σιδηροδρομικών και αεροπορικών κατασκευών. Οι αμαξοστοιχίες θα κατασκευάζονται από τα ίδια ελαφρά υλικά, που χρησιμοποιούνται και για την κατασκευή των Jumbo-Jets, ενώ η αεροδυναμική τους γραμμή θα είναι παρόμοια με εκείνη των αεροπλάνων.
Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στην ασφάλεια των συρμών, που θα παρακολουθούνται προληπτικά από δορυφόρους, καθώς και στην ελαχιστοποίηση των ζημιών σε περίπτωση ατυχήματος. Μεταξύ άλλων, θα εντοιχισθούν τόσο στο εμπρόσθιο, όσο και στο οπίσθιο μέρος τους τεράστιες «ζώνες συστολής» οι οποίες θα απορροφούν κατά το μέγιστο δυνατό την κινητική ενέργεια σε περίπτωση σύγκρουσης.
Με τη NGT, η Γερμανία ξαναμπαίνει στην πρωτοπορία της βιομηχανίας σιδηροδρόμων. Τα ηνία στον κλάδο αυτό κρατούσε παγκοσμίως μέχρι τώρα η Γαλλία. Οι γαλλικές TGV (υπερταχείες αμαξοστοιχίες), που αναπτύσσουν ταχύτητα 320 χιλιομέτρων την ώρα, ήταν για τρεις περίπου δεκαετίες «άπιαστες» για τον ανταγωνισμό. Τα γερμανικά τρένα τύπου ICE ήταν πάντα ένα βήμα πίσω από τα γαλλικά. Ανάλογη μικρή ήταν έτσι και η ζήτηση τους στις διεθνείς αγορές. Και μόνο τα τελευταία 2-3 χρόνια άρχισαν να ανακτούν έδαφος χάρη στο μοντέλο Velaro, που αναπτύσσει ταχύτητα 350 χιλιομέτρων ωριαίως και πουλήθηκε ήδη στην Ισπανία.
Η γερμανική «καθυστέρηση» είχε, σύμφωνα με τους ειδικούς, ένα βασικό λόγο: Την περιφρόνηση της ρόδας. Οι Γερμανοί είχαν ρίξει όλες τις δυνάμεις τους στην κατασκευή ενός «μαγνητικού σιδηροδρόμου» (Transrapid) χωρίς ρόδες, που κινείται πάνω από τις ράγιες χάρη στην ώθηση ενός πανίσχυρου μαγνητικού πεδίου. Όμως η κατασκευή του - τεχνικά προβληματική και οικονομικά ασύμφορη – εξελίχθηκε σε φιάσκο, έτσι που τα τελευταία χρόνια την εγκατέλειψαν εντελώς, αφού φρόντισαν βέβαια προηγουμένως να πουλήσουν, έναντι δισεκατομμυρίων ευρώ, τα δικαιώματα ευρεσιτεχνίας στην Κίνα.
Ο ανταγωνισμός βέβαια δεν «κοιμάται». Οι Γάλλοι προετοιμάζουν με τη σειρά τους το διάδοχο του TGV, τη «λοκομοτίβα μεγάλης ταχύτητας» που θα φτάνει τα 360 χιλιόμετρα την ώρα. Όμως, η επιστροφή στη ρόδα ξανάκανε το «θαύμα» της για τους Γερμανούς. Τα 400 χιλιόμετρα των νέων τύπου τρένων θα είναι σίγουρα πιο ελκυστικά για τους διαχειριστές των διεθνών σιδηροδρομικών δικτύων - πόσο μάλλον, που οι μηχανές τους θα καταναλώνουν ασύγκριτα λιγότερη ενέργεια και θα είναι φιλικότερες προς το περιβάλλον.
πηγή : tovima
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου