Χρονοντούλαπο:

Contact via email

Just the two of us........... Από το Blogger.
Πέμπτη 28 Ιουλίου 2011

PostHeaderIcon Ο Κέβιν Σπέισι με καμπούρα και μπαστούνι

Εισπρακτικό ρεκόρ και τριπλό σολντ άουντ στο αρχαίο θέατρο για τον πολυαναμενόμενο "Ριχάρδο" με πρωταγωνιστή τον διάσημο ηθοποιό σε σκηνοθεσία Σαμ Μέντες

Ο Κέβιν Σπέισι με καμπούρα και μπαστούνι
Βρισκόμαστε μια ανάσα πριν από την πιο "καυτή" παράσταση του καλοκαιριού, τον "Ριχάρδο τον Γ'" με τον Κέβιν Σπέισι, σε σκηνοθεσία Σαμ Μέντες. Μια παραγωγή η οποία πρόσθεσε άλλη μία ημέρα στο "τυπικό" διήμερο παραστάσεων των Επιδαυρίων, κάνοντας τριπλό σολντ άουτ (και τις τρεις ημέρες, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή). Ρεκόρ εισπρακτικό που το αργολικό θέατρο, δεν έχει δει κάτι ανάλογό του! Πολυπληθής και πολυσυλλεκτική (αναμένεται το κοινό στο κοίλον να προέρχεται από τους εφοπλιστικούς και τους κοσμικούς κύκλους έως το ελληνικό -αλλά μπορεί και παρουσίες από το διεθνές- καλλιτεχνικό στερέωμα), η πολυαναμενόμενη παραγωγή του "The Bridge Project" φέρνει τους δύο καλλιτέχνες να συνεργάζονται για πρώτη φορά μετά την ταινία "American Beauty". Ο "Ριχάρδος ο Γ'" έκανε πρεμιέρα στο Old Vic του Λονδίνου, όπου τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν μεμιάς, ενώ η παράσταση θεωρήθηκε κι εκεί πολιτιστικό γεγονός.

Ούτε ο Κέβιν Σπέισι ούτε ο Σαμ Μέντες καταπιάνονται με τον "Ριχάρδο Γ'" για πρώτη φορά στην καριέρα τους. Ο Μέντες σκηνοθέτησε μια μεταφορά του έργου του Σαίξπηρ το 1992 για τον Βασιλικό Θίασο του Σαίξπηρ με τον Σάιμον Ράσελ Μπιλ. Ορισμένες κινηματογραφικές εμφανίσεις- σταθμοί στην καριέρα του Σπέισι μπορεί να ιδωθούν ως μαθητεία του για τον ρόλο του μακιαβελικού απατεώνα που δολοφονεί στο διάβα του για τον θρόνο, με καταστροφικές συνέπειες όμως, αφού χάνει στην πορεία την ψυχραιμία και τον έλεγχο. Ο Σπέισι βέβαια έχει παίξει και τον "μηχανορράφο, έξυπνο Μπάκιγχαμ", τον υποστηρικτή του αντι-ήρωα που ξεγελιέται, για κάποιο καιρό, νομίζοντας πως είναι ο "δεύτερος εαυτός" του χειραγωγού μεγαλομανούς, στο δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ "Αναζητώντας τον Ρίτσαρντ" (1996) του Αλ Πατσίνο, όπου ο τελευταίος κρατούσε τον ρόλο του βασιλιά.
Η προηγούμενη εμπειρία τους, παρ' όλα αυτά, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι από μόνη της ως γεγονός δελέασε τους Σπέισι και Μέντες να προσεγγίσουν τον "Ριχάρδο Γ'" υπό το πρίσμα των άνετων βετεράνων. "Είμαι τρομοκρατημένος", είπε ο δύο φορές τιμημένος με Οσκαρ Σπέισι στο κοινό σε μια συζήτηση στη Νέα Υόρκη τον περασμένο Δεκέμβρη.
"Είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος ρόλος που έχω παίξει ποτέ σε έργο του Σαίξπηρ. Είναι πολύ συναρπαστικό, και πολύ αποθαρρυντικό, και πολύ τρομακτικό. Νομίζω ότι το έχω ήδη πει αυτό. Αφήστε με να το ξαναπώ. Είμαι τρομοκρατημένος". Και το αίσθημα της "τρομοκρατίας" συνοψίζεται σε δύο λέξεις: Λόρενς Ολίβιε. Εχουν περάσει σχεδόν 70 χρόνια από τότε που ο Ολίβιε έπαιξε για πρώτη φορά τον Ριχάρδο και σχεδόν 60 χρόνια από το φιλμ του 1955, αλλά έχει εδραιωθεί στην κοινή αντίληψη ότι δεν υπήρξε άλλη ερμηνεία τού εν λόγω ρόλου.
Ο Κέβιν Σπέισι με καμπούρα και μπαστούνι
Ο δικός του Ριχάρδος, ο Ριχάρδος του Κέβιν Σπέισι, με εμφανή καμπούρα, είναι ντυμένος με στρατιωτική στολή, κρατά ασημένιο μπαστούνι, έχει το αριστερό του πόδι σε ορθοπεδικό νάρθηκα.
Ο κόσμος άλλαξε πολιτικά από τον πρώτο "Ριχάρδο Γ'" του Σαμ Μέντες (1992), όταν υπήρχε η πλάνη σε κάποιους ότι είχαμε δει "το τέλος της Ιστορίας". "Οι δικτάτορες έμοιαζαν σαν μια μακρινή ανάμνηση τότε -θυμάμαι πως μιλούσα στο καστ για τον Ιντι Αμίν- ενώ τώρα είναι στα πρωτοσέλιδα κάθε μέρα. Μοιάζει πολύ μικρό το βήμα από τον "χειμώνα της δυσαρέσκειάς μας" στην "αραβική άνοιξη".
Ο Κέβιν Σπέισι συνεργάζεται με τον Σαμ Μέντες για πρώτη φορά μετά το «American Beauty» στον «Ριχάρδο τον Γ’»
Ο Καντάφι προφανώς τον συναρπάζει σαν ανάλογο του Ριχάρδου: "Τα κοστούμια, οι πλαστικές προσώπου κι εκείνη η παράξενη δημόσια εμφάνιση, μετά από εξαφάνιση δύο εβδομάδων, μπροστά από ένα φορτηγό με μια ομπρέλα πάνω από το κεφάλι του, είναι η αλλόκοτη και αποθαρρυντική βιτρίνα ενός σκοτεινού και βίαιου καθεστώτος". Ο Μέντες, παρ' όλα αυτά, υπόσχεται τον "αλλόκοτο απόηχο του Καντάφι και του Μουμπάρακ" και περιγράφει το θεατρικό του σαν "μοντέρνο, εκλεκτικό, ανάμεσα στον 20ό και τον 21ο αιώνα" και φυσικά όχι μια επανερμηνεία υπό το φως της ιστορίας.
Οι πρώτες μέρες στο αργολικό θέατρο

Πρόβες έως το πρωί και μία τούρτα γενεθλίων

Από το Σάββατο το βράδυ και την Κυριακή, μία εβδομάδα πριν από τις παραστάσεις, άρχισαν να φτάνουν στην Επίδαυρο οι τεχνικοί της παραγωγής. Οι ηθοποιοί έφθασαν την Τρίτη από Αμερική και Αγγλία.
Ο Κέβιν Σπέισι με καμπούρα και μπαστούνι
Ο θίασος έχει καταλύσει στο Γιαλάσι της Παλαιάς Επιδαύρου, όπου έχει κλείσει ένα ολόκληρο ξενοδοχείο. Κανείς άλλος επισκέπτης δεν μένει τη συγκεκριμένη εβδομάδα εκεί.
Την Τρίτη έφθασε ο Κέβιν Σπέισι στην Παλαιά Επίδαυρο. Το βράδυ της ίδιας ημέρας γιόρτασε τα γενέθλιά του στο ξενοδοχείο όπου διαμένει ο θίασος. Μια τούρτα σοκολάτα σαράντα ατόμων, από το καλύτερο ζαχαροπλαστείο του Ναυπλίου, συνόδευσε τις ευχές. Τι έγραφε το κεράκι; Ενα ερωτηματικό... Στον ζαχαροπλάστη, τουλάχιστον, δεν αποκάλυψαν ηλικία!
Ο Κέβιν Σπέισι με καμπούρα και μπαστούνι
Στο τουίτερ του ο Κέβιν Σπέισι έγραψε: "Ευχαριστώ για τις ευχές".
"Ευτυχισμένος" που θα παίξει στην Επίδαυρο δήλωσε ο Κέβιν Σπέισι άμα τη αφίξει του. Μάλιστα, σημείωσε ότι το 2009 που είχε τον ρόλο του θεατή (στο "Χειμωνιάτικο παραμύθι") ζήλευε πολύ τους ηθοποιούς που έπαιζαν...
Ο Κέβιν Σπέισι με καμπούρα και μπαστούνι
Την Τρίτη ολοκληρώθηκε το στήσιμο του (ογκώδους) σκηνικού, για το οποίο εργάστηκαν οι τεχνικοί του φεστιβάλ με πολύ σεβασμό, όπως πάντα, στο μνημείο, δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό (εργάζονταν νυχθημερόν). Πίσω από την ορχήστρα του αργολικού θεάτρου έχει στηθεί ένα μεγάλο καμαρίνι, για να μπορούν να αλλάζουν ρούχα οι ηθοποιοί.
Τα καμαρίνια στο θέατρο της Επιδαύρου ήταν πανέτοιμα από την Τρίτη, με τις ταμπέλες με τα ονόματα των ηθοποιών απέξω και τα κοστούμια κρεμασμένα στις θέσεις τους. Το όνομα του Κέβιν Σπέισι δεν είχε κρεμαστεί έως τότε σε κανένα από αυτά...
Η τεχνική πρόβα, χθες Τετάρτη, επρόκειτο να κρατήσει έως τις 5 το πρωί.
Η γενική δοκιμή θα γίνει σήμερα, κεκλεισμένων των θυρών (μόνο φωτογραφίες επιτρέπονται).
Ενας κινηματογραφιστής συνοδεύει τον θίασο. Θα κινηματογραφήσει όλες τις παραστάσεις που θα δώσουν στην περιοδεία τους, αρχής γενομένης από αυτήν της Επιδαύρου.
Οι διεθνείς κριτικές

"Είναι δύσκολο να πάρεις τα μάτια σου από πάνω του"

"Η καμπούρα και η λοξή περπατησιά του αφομοιώνονται σε τέτοιο βαθμό από τον χαρακτήρα του ώστε σταματάς να τα προσέχεις". Wall Street Journal
"Είναι δύσκολο να πάρεις τα μάτια σου από πάνω του, όποτε βρίσκεται επάνω στη σκηνή... Η καμπούρα του τον κάνει να σκύβει όχι μόνο επάνω αλλά μέσα στους ανθρώπους...". "Ο Σπέισι... προσφέρει τις δικές του φίνες παραλλαγές: έναν Ριχάρδο όπου το ενστικτώδες κωμικό μπρίο συναγωνίζεται τον πόθο για εξουσία...". Τhe Guardian
"Ξαφνικά ο πίσω τοίχος της σκηνής γεμίζει από το πρόσωπο του Σπέισι, που κοιτάζει έντονα και ανειλικρινώς ειλικρινά, όπως μόνο αυτός μπορεί. Το μαγνητικό βλέμμα του λέει "εμπιστεύσου με" και "τρέξε για τη ζωή σου" ταυτόχρονα". Νew Υork Τime
Ξένα σχήματα από το 1947
Δεν είναι λίγα τα ξένα σχήματα που έχουν "πατήσει" το αλώνι της Επιδαύρου. Η πρώτη παράσταση αρχαίου δράματος που δόθηκε από ξένο θίασο στην Επίδαυρο ήταν ο "Αγαμέμνων" του Αισχύλου από τον Ομιλο Αρχαίου Θεάτρου της Σορβόννης, πιθανώς το 1947. Ακολούθησαν πολλοί θίασοι από το εξωτερικό. Αναφέρουμε ενδεικτικά: το "Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας", υπό τον σερ Πίτερ Χολ (ο οποίος είναι ο ξένος σκηνοθέτης με τις περισσότερες παραστάσεις στο αρχαίο θέατρο, με δεύτερο τον Πέτερ Στάιν), το "Πίκολο Τεάτρο" με τον Λούκα Ρονκόνι, το "Εθνικό Ινστιτούτο Αρχαίου Δράματος" (INDA), η γερμανική Σουμπίνε και το θέατρο Φρανκφούρτης Σάουσπιλ, "The Bridge Project". Στους σκηνοθέτες που έχουμε δει δουλειές τους ανήκουν οι Ματίας Λάνχοφ, Ταντάσι Σουζούκι, Βαλέρι Φόκιν, Αννα Μπαντόρα, Τόμας Οστερμάγιερ, Ρόμπερτ Στούρουα, Ντίμιτερ Γκότσεφ κ.ά.
ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΡΑΛΗ


Πηγή

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Του καιρού...

Θεσσαλονίκη

BlogUp Us!

Follow my blog with bloglovin