Χρονοντούλαπο:

Contact via email

Just the two of us........... Από το Blogger.
Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

PostHeaderIcon Δεν φταίει πάντα ο μεθυσμένος

http://www.faretra.gr/images/1_43d7p.jpg 
Αίσθηση προκαλεί απόφαση του Αρείου Πάγου σύμφωνα με την οποία ακόμα και σε περίπτωση θανάτου οδηγού σε τροχαίο, δεν ευθύνεται πάντα εκείνος που δεν φορούσε ζώνη ή εκείνος ο οποίος βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ
Σε περίπτωση που συγκρούστηκαν δύο οχήματα, ακόμη και εάν επήλθε ο θάνατος ενός εν των δύο οδηγών, δεν ευθύνεται πάντα για το ατύχημα εκείνος που οδηγούσε χωρίς να φοράει ζώνη ασφαλείας και ήταν κάτω από την επήρεια αλκοόλ, σύμφωνα με απόφαση του Αρείου Πάγου.

Την απόφαση την έλαβε ο Άρειος Πάγος με αφορμή περιστατικό τον Ιανουάριο του 2001, όταν στη διασταύρωση της λαχαναγοράς της Θεσσαλονίκης στην εθνική οδό, οδηγός με ταχύτητα 130 χλμ. την ώρα παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη και συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με άλλο διερχόμενο αυτοκίνητο που εκινείτο με ταχύτητα 50 χλμ.
Από τη σύγκρουση αυτή τραυματίσθηκε θανάσιμα ο οδηγός του αυτοκινήτου με τη μικρή ταχύτητα και ο σηματοδότης επί της πορείας του αυτοκινήτου του ήταν πράσινος.
Οι αρεοπαγίτες έκριναν ότι για το ατύχημα δεν συνέτρεξε καμία συνυπαιτιότητα του δεύτερου οδηγού που έχασε τη ζωή του, παρά το γεγονός ότι στο αίμα του βρέθηκε αλκοόλ σε ποσοστό 1,40 0/00 και δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας.
Σύμφωνα μάλιστα με τη δικαστική απόφαση, ο οδηγός που παραβίασε το ερυθρό φανάρι, είχε ειδοποιηθεί νωρίτερα από άλλο σηματοδότη που αναβοσβήνει με κίτρινο φως. Εξακολουθούσε όμως να τρέχει με 130 χλμ. που είναι πάνω από το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας, των 90 χλμ.
Οι αρεοπαγίτες έκριναν ότι η ύπαρξη οινοπνεύματος στο αίμα του άτυχου οδηγού που εκινείτο κανονικά με μικρή ταχύτητα δεν άσκησε καμία επίδραση στην οδήγηση και στη δυνατότητα των αντιδράσεών του.
Όσον αφορά στην ανυπαρξία ζώνης ασφαλείας, πάλι δεν έπαιξε κάποιον ρόλο διότι το αυτοκίνητό του εμβολίστηκε (από την πλευρά του οδηγού) και δεν τον εκτίναξε από τη θέση του, ούτε κτύπησε στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου.
Κατόπιν αυτών κρίθηκε ότι αποκλειστικά υπαίτιος για το ατύχημα ήταν ο οδηγός που παραβίασε το κόκκινο φανάρι, με αποτέλεσμα να αποζημιωθούν τέσσερις συγγενείς του άτυχου οδηγού και η ασφαλιστική εταιρεία.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Του καιρού...

Θεσσαλονίκη

BlogUp Us!

Follow my blog with bloglovin