Χρονοντούλαπο:

Contact via email

Just the two of us........... Από το Blogger.
Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

PostHeaderIcon Πώς "βούλιαξαν" οι Μεσογειακοί Αγώνες

 
Μόνο έκπληξη δεν προκάλεσε η αφαίρεση των Μεσογειακών Αγώνων 2013 από την Λάρισα και τον Βόλο σε όσους συμμετείχαν στην οργανωτική προετοιμασία της διοργάνωσης και γνώριζαν εκ των έσω τί πράγματι συμβαίνει. Αλληλοαντικρουόμενες τοποθετήσεις υπουργών και κυβερνητικές διαρροές ότι η συγκεκριμένη αθλητική διοργάνωση αποτελεί περιττή πολυτέλεια εν μέσω κρίσης.

Το «ρήγμα» ανάμεσα στη Διεθνή Επιτροπή Μεσογειακών Αγώνων (ΔΕΜΑ) και την Οργανωτική Επιτροπή Μεσογειακών Αγώνων Βολος 2013 (ΟΕΜΑ) και βέβαια η ανυπαρξία των απαραίτητων έργων υποδομής αποτελούσαν τις ενδείξεις στις οποίες στηρίζονταν όσοι «στοιχημάτιζαν» υπέρ της αφαίρεσης των Μεσογειακών από την Ελλάδα.

Αντίστροφη μέτρηση

Η αντίστροφη μέτρηση για την απώλεια των Αγώνων ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο. Η ΔΕΜΑ είχε στείλει τότε τελεσίγραφο ότι εάν η Ελλάδα δεν έχει εκπληρώσει συμβατικές υποχρεώσεις της μέχρι τον Ιούνιο του 2010, η διοργάνωση θα ανατεθεί σε άλλη πόλη. Η διεθνής επιτροπή ζητούσε να καταβληθούν 300.000 δολάρια την πρώτη Ιουνίου από τα δύο εκατομμύρια που έπρεπε να καταβληθούν συνολικά.

Κυβερνητικές πηγές σχολίαζαν τότε την επιστολή ως μη αρμόζουσα δεδομένου ότι «από το 2007 δεν είχε γίνει κανένα βήμα από την προηγούμενη κυβέρνηση κι όμως δεν υπήρξε ποτέ ενόχληση από τη ΔΑΜΕ».

«Δεν υπάρχει περίπτωση να μην γίνουν οι αγώνες. Το νέο Δ.Σ. θα φέρει σε πέρας τις όποιες καθυστερήσεις» είχε δηλώσει τον περασμένο Απρίλιο (σε τοπικά μέσα ενημέρωσης) ο πρόεδρος της ΟΕΜΑ και πρώην πρωταθλητής Βόλου στο θαλάσσιο σκι Γιώργος Κολέτσος. Η τοποθέτησή του όμως από τον υπουργό Πολιτισμού Παύλο Γερουλάνο είχε προκαλέσει την αντίδραση του τότε δημάρχου Λάρισας Κώστα Τζανακούλη, ο οποίος είχε μιλήσει για «αθηνοκεντρική επιτροπή, κάτι που είναι λάθος».

Διαβεβαιώσεις

Λίγους μήνες νωρίτερα, τον Φεβρουάριο του 2010 στη Βουλή είχε λάβει χώρα ένα «σκληρό ροκ» σχετικά με τους Μεσογειακούς Αγώνες. Η Νέα Δημοκρατία με επερώτησή της ζητούσε να μάθει εάν υπάρχει σχέδιο περικοπής κονδυλίων της αθλητικής διοργάνωσης και εγκαλούσε την κυβέρνηση ότι αντιμετωπίζει την αθλητική διοργάνωση ως «κομματική εκδήλωση».

Η τότε υπουργός Πολιτισμού Άντζελα Γκερέκου διερρύγνυε τα ιμάτιά της ότι «η διοργάνωση των Μεσογειακών θα είναι άψογη, όπως και ότι η Θεσσαλία θα βγει κερδισμένη σε υποδομές και προβολή».

Αλλά και ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μαγκριώτης έβαζε σχεδόν το χέρι του στη φωτιά ότι ο θεσσαλικός προαστιακός θα κατασκευαστεί -«μάλλον όχι για τις ανάγκες των Αγώνων»- παρότι «κοστίζει 120 εκατ. ευρώ, τα οποία δεν υπάρχουν», όπως τότε ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τον Απρίλιο του 2010, μήνας εξελίξεων για τους Μεσογειακούς, σε επίσκεψή του στην περιοχή ο κ. Μαγκριώτης διαβεβαίωνε όχι μόνο ότι οι Αγώνες θα πραγματοποιηθούν αλλά και ότι μέχρι το τέλος της περασμένης χρονιάς το μεσογειακό χωριό Βόλου θα δημοπρατηθεί, ενώ για αυτό της Λάρισας «απομένει να λυθεί μία σειρά προβλημάτων».

Όπως και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θόδωρος Πάγκαλος, σε επίσκεψή του στο Βόλο, εκείνες τις ημέρες καθησύχαζε τους τοπικούς φορείς ότι οι Μεσογειακοί θα λάβουν χώρα, αλλά «είναι πολύ πιθανόν να πραγματοποιηθούν περικοπές στον προϋπολογισμό».

Περικοπές

Ο κ. Πάγκαλος επιβεβαιώθηκε μόνο ως προς το δεύτερο σκέλος. Τον περασμένο Δεκέμβριο έγινε γνωστό ότι ο προϋπολογισμός των αγώνων και των έργων μειώνεται από 174 εκατ. ευρώ περίπου στα 90 εκατομμύρια. Η εισήγηση της κυβέρνησης ήταν να μειωθεί το κόστος φιλοξενίας στα 15 εκατ. ευρώ και αφορούσε τη διαμονή των αθλητών σε κρουαζιερόπλοια και όχι στα Μεσογειακά χωριά.

Μέχρι σήμερα, για τα λειτουργικά έξοδα της ΟΕΜΑ Βόλος 2013 υπολογίζεται ότι έχουν δαπανηθεί τουλάχιστον τρία εκατομμύρια ευρώ. Περισσότερο από ένα εκατομμύριο δολάρια εκτιμάται ότι έχει ξοδευτεί στο πλαίσιο των συμβατικών της Ελλάδας, αλλά και για τη διεκδίκηση των Αγώνων.

Ο υφυπουργός Οικονομικών Φ. Σαχινίδης και ο κ. Γερουλάνος μίλησαν για προειλημμένη απόφαση της ΔΕΜΑ, ωστόσο ένα εκ των 14 μελών της διεθνούς επιτροπής δήλωσε σε ξένα πρακτορεία ότι αιτία για την αφαίρεση των Μεσογειακών αποτέλεσε ο μικρός βαθμός προόδου υλοποίησης των έργων υποδομής.

«Εδώ και δύο χρόνια τους ζητούμε απτά αποτελέσματα όσον αφορά την πρόοδο των έργων. Λόγω και της κρίσης, είναι δύσκολο να ληφθούν δεσμέυσεις από την Ελλάδα. Οι Έλληνες έπρεπε να είχαν λάβει μία απόφαση πριν από δύο χρόνια» σημειώνει.

Έργα υποδομής

Μεταξύ των έργων που σχεδιάζονταν σε Λάρισα και Βόλο ενόψει των Μεσογειακών ήταν αποκατάσταση της λίμνης Κάρλα (σήμερα ξεβράζει κατά χιλιάδες νεκρά ψάρια) και η κατασκευή σε αυτή κωπηλατοδρομίου, η ένωση των δύο πόλεων με προαστιακό σιδηρόδρομο και η αναβάθμιση του λιμανιού του Βόλου.

Σημειώνεται ότι η Ergo 3, που πλέον έχει αιτηθεί την ένταξή της στο άρθρο 99, ήταν μία από τις εταιρείες που συμμετείχε στην υλοποίηση των υποδομών, είχε κατασκευάσει το νέο γήπεδο της ΑΕΛ στη Λάρισα, όπου θα φιλοξενούνταν οι Μεσογειακοί. 



Πηγή:www.capital.gr

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Του καιρού...

Θεσσαλονίκη

BlogUp Us!

Follow my blog with bloglovin