Χρονοντούλαπο:

Contact via email

Just the two of us........... Από το Blogger.
Κυριακή, 19 Δεκεμβρίου 2010

PostHeaderIcon Mazda MX-5: Νέες πληροφορίες για την 4η γενιά!


Αναμφισβήτητα το MX-5 ή MIATA είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα ανοιχτά οχήματα στην ιστορία της αυτοκίνησης. Από το Φεβρουάριο του 1989 που παρουσιάστηκε το πρώτο compact roadster (το οποίο αποτέλεσε ουσιαστικά και τον ιδρυτή της κατηγορίας των roadster) το MX-5 θεωρείται (και είναι φυσικά) το πιο «καλοπουλημένο» όχημα του είδους.


Μέχρι σήμερα και ύστερα από 21 έτη, το MX-5 έχει «μεταλλαχθεί» μέσα από τρεις γενιές, αρκετές ανανεώσεις και ορισμένες αλλαγές σε μηχανικά σύνολα. Το νέο MX-5 που θα βγει στην παραγωγή σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν μέχρι σήμερα θα έχει πάρα πολλές και εντυπωσιακές αλλαγές.

Ξεκινώντας από τη σχεδίαση του νέου MX-5 θα πρέπει να πούμε καταρχήν ότι οι τελευταίες πληροφορίες θέλουν το νέο roadster να υπακούει στο... πνεύμα που διεγράφει πρίν από λίγο καιρό με την παρουσίαση του πρωτότυπου Mazda Shinari. Στη παρουσίαση μάλιστα του πρωτότυπου νωρίτερα μέσα στο 2010, ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Mazda, Ikuo Maeda, είχε δηλώσει ότι το Shinari θα αποτελέσει τη βάση πάνω στην οποία όλα τα μελλοντικά Mazda θα σχεδιαστούν. Το MX-5 4ης γενιάς λοιπόν αναμένεται να αποτελέσει τον πρώτο εκπρόσωπο της σχεδιαστικής φιλοσοφίας «Kodo ? Soul of Motion».

Εξωτερικά, το νέο MX-5 θα διαθέτει μια μεγάλη πενταγωνική μάσκα στο εμπρός μέρος (όπως ακριβώς την είδαμε δηλαδή και στο πρωτότυπο Shinari), ενώ οι προβολείς θα χρησιμοποιούν τεχνολογία LED. Το εσωτερικό του roadster θα διαθέτει νέα σπορ καθίσματα και θα γίνει εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, ενώ το σίγουρο είναι ότι θα διαθέτει ότι πιο σύγχρονο από τεχνολογικής άποψης.

Σημαντικότατο όμως στοιχείο στην εξέλιξη του νέου roadster της Mazda θα αποτελεί ουσιαστικά η... φιλοσοφία «back to basics». Τι σημαίνει αυτό το τελευταίο; Ότι η νέα γενιά του MX-5 θα είναι πιο μικρή σε διαστάσεις και πιο ελαφριά σε σχέση με την τελευταία γενιά του αυτοκινήτου. Ειδικά στην προσπάθεια «δίαιτας» θα δοθεί τεράστια έμφαση με τους μηχανικούς της ιαπωνικής εταιρείας να προσπαθούν να διατηρήσουν το βάρος κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 κιλών (κάποιες πηγές μιλάνε για ένα συνολικό βάρος γύρω στα 990 κιλά πιο συγκεκριμένα).

Κάτω από το καπό θα υπάρχουν 4κύλινδρα μηχανικά σύνολα της νέας γενιάς «SKY-G» που θα διαθέτουν τεχνολογία άμεσου ψεκασμού. Βεβαίως οι πληροφορίες σε αυτό το σημείο είναι σχετικά συγκεχυμένες αλλά εμείς θα σας αναφέρουμε τις επικρατέστερες. Η πρώτη εκδοχή λέει ότι η χωρητικότητα των συγκεκριμένων κινητήρων θα είναι στα 1,3 και 1,5 λίτρα με τον τελευταίο να αποδίδει περί τους 125 με 130 ίππους και τη μέση κατανάλωση του να είναι πραγματικά εξαιρετική. Οι φήμες θέλουν την τελευταία να ξεπερνάει τα 50 mpg (μίλια ανά γαλόνι δηλαδή). Αυτό σημαίνει δηλαδή ότι το νέο MX-5 θα διαθέτει μία μέση κατανάλωση που θα κυμαίνεται στα 4,5 l/100 km. Βεβαίως, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στη μείωση της κατανάλωσης δεν θα συμβάλλει μόνο η μείωση του συνολικού βάρους, αλλά και η χρήση του συστήματος start-stop για τον κινητήρα το οποίο θα αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού. Εκτός από τους δύο αυτούς κινητήρες είναι σίγουρο ότι η Mazda εξελίσσει και «SKY-G» μηχανικά σύνολα μεγαλύτερου κυβισμού και οι τελευταίες πληροφορίες θέλουν ένα από αυτά να τοποθετείται και στο επόμενο MX-5 με την ιπποδύναμη στην προκειμένη περίπτωση να αγγίζει τους 160 ίππους. Άλλες πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα ότι θα υπάρξει και υβριδική έκδοση του MX-5 με τον ηλεκτρικό κινητήρα στην προκειμένη περίπτωση να συνδυάζεται με περιστροφικό κινητήρα Wankel ή ακόμα και έκδοση μόνο με Wankel κινητήρα, αν και αυτό το τελευταίο ενδεχόμενο δείχνει να εγκαταλείπεται.

Το πιο επικρατέστερο σενάριο μέχρι στιγμής στον τομέα των μηχανικών μερών, είναι ότι όποιος κινητήρας και να είναι κάτω από το καπό του MX-5 θα συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ προαιρετικά θα υπάρχει μάλλον και δυνατότητα επιλογής κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Να συμπληρώσουμε τέλος ότι η παρουσίαση του νέου MX-5 θα γίνει μέσα στο 2012.

Πηγή: e-go.gr

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Του καιρού...

Θεσσαλονίκη

BlogUp Us!

Follow by Email

Follow my blog with bloglovin