Είχαμε οίστρο...
Χρονοντούλαπο:
-
►
2013
(
5
)
- ► Ιανουαρίου ( 1 )
-
►
2011
(
4948
)
- ► Φεβρουαρίου ( 568 )
- ► Ιανουαρίου ( 1371 )
-
▼
2010
(
804
)
-
▼
Δεκεμβρίου
(
804
)
-
▼
Δεκ 28
(
61
)
- Τέλος προγράμματος...
- Σπιτικές συνταγές από πρώτο... χέρι!
- Σχεδιάζεται σύστημα υπολογιστών προσομοίωσης όσων ...
- Οι... “προφητείες” της McAfee
- Όμορφη τις γιορτές
- Ο άνθρωπος που φύτευε δέντρα...
- Ισραήλ: Aνθρώπινη οδοντοστοιχία 400.000 ετών
- Mη μου λες αντίο...
- Η αλήθεια για τα UFO που θα επιτεθούν στη γη...
- Σε έχω κάνει.... Θεούληηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηη!
- Αγωγή αποζημίωσης 200.000 ευρώ εναντίον δυσαρεστημ...
- Πολλαπλασιάζονται τα πρατήρια που κλέβουν µε πειρα...
- Οι τεχνολογικές εξελίξεις της επόμενης πενταετίας
- Η «Μύρτις» έρχεται Θεσσαλονίκη
- Βασιλική Νευροκοπλή - Παρουσίαση βιβλίου
- Ξυπνάμε...
- Φυσικές θεραπείες που μπορείς να εμπιστευτείς
- Το ναυάγιο του "Δύστος"
- Βενζίνη ή υγραέριο;
- Η Βασιλική Εταιρεία (Royal Society)
- Χρονομηχανή... Ο Γ-καζαμίας του zortal.gr για το έ...
- Η Ελλάδα προσφέρεται για ρομαντισμό....
- Η "Ελευθερία", η "Ηθική" και η "Παιδεία" σύμφωνα μ...
- Το top 10 της πειρατείας
- Τεράστιος ποντικός 6 κιλών στον ποταμό Έβρο στην π...
- Νέα πολύχρωμα Mini Fun USB drives
- Η αγορά παιχνιδιών δεν είναι παιχνίδι...
- Η Ιστορία του μελιού
- Hλεκτρονικοί μετρητές στη ΔΕΗ
- Πέθανε η Teena Marie!
- Logicomix
- Ο αργαλειός
- Επανέρχεται ο ιός της γρίπης
- Στο αυτόφωρο οδηγούνται εργοδότες που δεν κατέβαλλ...
- Υπερυπολογιστή δημιούργησε η USAF από 1700 Playsta...
- Το SoundHound επιτρέπει τη δωρεάν αναγνώριση απερι...
- Σε 3 χρόνια σούπερ φάρμακο για το αδυνάτισμα
- Boyfriend Lock: Η ψηφιακή φιλενάδα έχει μάτια μόνο...
- Την έθαψαν ζωντανή!
- Ξέχασαν σκιέρ να κρέμεται από τελεφερίκ
- Τά Χριστούγεννα τοῦ τεμπέλη (Ὁ διαχρονικός Παπαδια...
- Ευρυζωνικότητα με χαμηλό κόστος σε όλη την Ελλάδα
- Κυβερνο-φύλακες στη Γερμανία!
- Οχι στο σεξ πριν το γάμο... για μια ευτυχισμένη ζωή
- Επιστήμονες κριτικάρουν δριμύτατα τη NASA για την ...
- Πρωταθλήτρια και με τη "βούλα" της Κομισιόν η Ελλά...
- DOWNLOAD: TO ΝΕΟ ΑΛΜΠΟΥΜ ΤΩΝ GORILLAZ "THE FALL"
- Δωρεάν ζωοτροφές σε “φτωχούς” ιδιοκτήτες κατοικίδιων
- ΒΡΑΒΕΙΑ ΟΣΚΑΡ: Στις 25 Ιανουαρίου οι υποψηφιότητες
- Κουβανοί γιατροί θεράπευσαν και τον εκτελεστή του ...
- Ένα τηλεφώνημα, μια ζωή και η μαστογραφία...
- Ο ορυκτός πλούτος θα μας βγάλει στον αφρό! Θα κινη...
- Δίδυμα με διαφορετικούς μπαμπάδες
- ΔΕΗ: Νέο πλήγμα στις τσέπες μας
- Κοιμάστε βαριά; Δε μπορείς να ξυπνήσεις με τίποτα;...
- 30 λεπτά δωρεάν κλήσεων δίνει το Skype
- Κόκκινη κάρτα από Σλοβάκους σε Ελλάδα και Πορτογαλία
- Σαν σήμερα
- Καταστρεπτική καλημέρα... :P
- Γενική πρόγνωση καιρού για Τρίτη 28/12/2010
- Καλημέρα!!!
-
▼
Δεκ 28
(
61
)
-
▼
Δεκεμβρίου
(
804
)
Contact via email
m@il at:
Just the two of us........... Από το Blogger.
Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2010
Το ναυάγιο του "Δύστος"
7:30 μ.μ.
|
Αναρτήθηκε από
antgeo
|
Επεξεργασία ανάρτησης
Το Φ/Γ ΔΥΣΤΟΣ ήταν ελληνικό εμπορικό φορτηγό πλοίο (Φ/Γ), τύπου “μπαλκ κάριερ”, που βυθίστηκε στις 28 Δεκεμβρίου του 1996. Είχε ναυπηγηθεί το 1970 και το προηγούμενο όνομά του πριν ν΄ αγορασθεί ήταν “MINA ENTREGO”.
Ήταν χρονοναυλομένο από την ΑΓΕΤ – Ηρακλης για μεταφορικές ανάγκες της με ειδική διασκευή μεταφοράς “χύμα” τσιμέντου.
Στις 26 Δεκεμβρίου του 1996, επομένη των Χριστουγέννων και περί ώρα 14.00, το Φ/Γ ΔΥΣΤΟΣ, με Πλοίαρχο τον Ιωάννη Τσιτσιρίκη και με πλήρωμα 21 Έλληνες ναυτικούς, απέπλευσε άπό τις εγκαταστάσεις ΑΓΕΤ-Ηρακλής Βόλου, έμφορτο, με 5.300 περίπου τόνους τσιμέντο, με προορισμό τις εγκαταστάσεις λιμένος Δραπετσώνας στον Πειραιά. Λόγω όμως των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν, γύρω στις 18.00, προσέγγισε σε νότιο όρμο της Σκιάθου. Παραμένοντας εκεί δύο ημέρες και συνεχιζομέων των ΒΑ. θυελλωδών ανέμων και κατάστασης θαλάσσης τρικυμιώδης ο Πλοίαρχος αποφάσισε πιθανώς και πιεζόμενος και από το πλήρωμα, προκειμένου Πρωτοχρονιά να κάνουν στα σπίτια τους, να αποπλεύσει και να συνεχίσει το ταξίδι για Πειραιά. Στις 20.00 ώρα περίπου ήταν η τελευταία επικοινωνία που είχε το Φ/Γ ΔΥΣΤΟΣ με το εμπορικό Μ/S (μότορσιπ) ΛΕΝΑ.
Το πρωΐ της επομένης και περί ώρα 05.15 το πλοίο ΔΥΣΤΟΣ εντοπίσθηκε ανεστραμμένο να επιπλέει από το Αλιευτικό Α/Κ Σαρωνικός, 3,5 ναυτικά μίλια ανατολικά από την Κύμη όπου και διέσωσε τον δόκιμο πλοίαρχο Χρήστο Αναγνώστου.
Στο ναυάγιο αυτό έχασαν την ζωή τους 20 επιβαίνοντες που βρέθηκαν στη συνέχεια πνιγμένοι μέσα στο πλοίο ο Πλοίαρχος, ο Υποπλοίαρχος, ο Ανθυποπλοίαρχος, ο Ραδιοτηλεγραφητής, οι Α΄, Β΄ και Γ΄ Μηχανικοί, 9 ναύτες, 1 Λιπαντής, ο Μάγειρας, ο βοηθός θαλαμηπόλου, η σύζυγος του Α΄Μηχανικού και η κόρη του Α΄ Μηχανικού, η σύζυγος του Β΄ Μηχανικού ενώ αργότερα βρέθηκαν από το Ρ/Κ Μανωλάκης που είχε σπεύσει στη περιοχή ένας νάυτης, ένας λιπαντής και ο έτερος Γ΄ Μηχανικός.
Αιτία ναυαγίου
Από την έρευνα των πραγματογνωμόνων ως αιτία του ναυαγίου θεωρήθηκε αναμφίβολα η μετατόπιση φορτίου η οποία και επέφερε την αύτανδρη ανατροπή του πλοίου. Πιθανοί λόγοι που εξετάσθηκαν και θεωρήθηκαν ως υπαίτιοι της μετατόπισης του φορτίου ήταν:
· Να συνέβη σβήσιμο της μηχανής, κοινώς λεγόμενο μπλακ-άουτ (Black-out) με συνέπεια να “διπλαρώσει” κοινώς το πλοίο στον υφιστάμενο κυματισμό με επακόλουθο τον μεγάλο διατοιχισμό κοινώς μπότζι ή
· Να συνέβη απώλεια πρόωσης, δηλαδή να προκλήθηκε κοινώς ξενέρισμα της προπέλας λόγω μεγάλου προνευστασμού, κοινώς λεγόμενο σκαμπανεύασμα και να βρέθηκε το πλοίο έρμαιο των πλευρικών κυμάτων, ή
· Να συνέβη απώλεια χειρισμού πηδαλίου, που σημαίνει ότι μπρορεί να κόλλησε κοινώς το τιμόνι, γεγονός που συμβαίνει τακτικά σε πλοία κυρίως σε γρήγορες και απότομες αλλαγές κλίσης του πηδαλίου, ή τέλος
· Να συνέβη λάθος στροφή (κλίση πηδαλίου) και κατά διεύθυνση και κατά μέγεθος αριστερά αντί δεξιά, στραβοτιμονιά κοινώς, λαμβάνοντας υπ΄ όψη την πορεία του πλοίου και την διεύθυνση του υφιστάμενου στη περιοχή κυματισμού που να επέφερε τον μοιραίο διατοιχισμό.
Πηγή : lefobserver
Ήταν χρονοναυλομένο από την ΑΓΕΤ – Ηρακλης για μεταφορικές ανάγκες της με ειδική διασκευή μεταφοράς “χύμα” τσιμέντου.
Στις 26 Δεκεμβρίου του 1996, επομένη των Χριστουγέννων και περί ώρα 14.00, το Φ/Γ ΔΥΣΤΟΣ, με Πλοίαρχο τον Ιωάννη Τσιτσιρίκη και με πλήρωμα 21 Έλληνες ναυτικούς, απέπλευσε άπό τις εγκαταστάσεις ΑΓΕΤ-Ηρακλής Βόλου, έμφορτο, με 5.300 περίπου τόνους τσιμέντο, με προορισμό τις εγκαταστάσεις λιμένος Δραπετσώνας στον Πειραιά. Λόγω όμως των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν, γύρω στις 18.00, προσέγγισε σε νότιο όρμο της Σκιάθου. Παραμένοντας εκεί δύο ημέρες και συνεχιζομέων των ΒΑ. θυελλωδών ανέμων και κατάστασης θαλάσσης τρικυμιώδης ο Πλοίαρχος αποφάσισε πιθανώς και πιεζόμενος και από το πλήρωμα, προκειμένου Πρωτοχρονιά να κάνουν στα σπίτια τους, να αποπλεύσει και να συνεχίσει το ταξίδι για Πειραιά. Στις 20.00 ώρα περίπου ήταν η τελευταία επικοινωνία που είχε το Φ/Γ ΔΥΣΤΟΣ με το εμπορικό Μ/S (μότορσιπ) ΛΕΝΑ.
Το πρωΐ της επομένης και περί ώρα 05.15 το πλοίο ΔΥΣΤΟΣ εντοπίσθηκε ανεστραμμένο να επιπλέει από το Αλιευτικό Α/Κ Σαρωνικός, 3,5 ναυτικά μίλια ανατολικά από την Κύμη όπου και διέσωσε τον δόκιμο πλοίαρχο Χρήστο Αναγνώστου.
Στο ναυάγιο αυτό έχασαν την ζωή τους 20 επιβαίνοντες που βρέθηκαν στη συνέχεια πνιγμένοι μέσα στο πλοίο ο Πλοίαρχος, ο Υποπλοίαρχος, ο Ανθυποπλοίαρχος, ο Ραδιοτηλεγραφητής, οι Α΄, Β΄ και Γ΄ Μηχανικοί, 9 ναύτες, 1 Λιπαντής, ο Μάγειρας, ο βοηθός θαλαμηπόλου, η σύζυγος του Α΄Μηχανικού και η κόρη του Α΄ Μηχανικού, η σύζυγος του Β΄ Μηχανικού ενώ αργότερα βρέθηκαν από το Ρ/Κ Μανωλάκης που είχε σπεύσει στη περιοχή ένας νάυτης, ένας λιπαντής και ο έτερος Γ΄ Μηχανικός.
Αιτία ναυαγίου
Από την έρευνα των πραγματογνωμόνων ως αιτία του ναυαγίου θεωρήθηκε αναμφίβολα η μετατόπιση φορτίου η οποία και επέφερε την αύτανδρη ανατροπή του πλοίου. Πιθανοί λόγοι που εξετάσθηκαν και θεωρήθηκαν ως υπαίτιοι της μετατόπισης του φορτίου ήταν:
· Να συνέβη σβήσιμο της μηχανής, κοινώς λεγόμενο μπλακ-άουτ (Black-out) με συνέπεια να “διπλαρώσει” κοινώς το πλοίο στον υφιστάμενο κυματισμό με επακόλουθο τον μεγάλο διατοιχισμό κοινώς μπότζι ή
· Να συνέβη απώλεια πρόωσης, δηλαδή να προκλήθηκε κοινώς ξενέρισμα της προπέλας λόγω μεγάλου προνευστασμού, κοινώς λεγόμενο σκαμπανεύασμα και να βρέθηκε το πλοίο έρμαιο των πλευρικών κυμάτων, ή
· Να συνέβη απώλεια χειρισμού πηδαλίου, που σημαίνει ότι μπρορεί να κόλλησε κοινώς το τιμόνι, γεγονός που συμβαίνει τακτικά σε πλοία κυρίως σε γρήγορες και απότομες αλλαγές κλίσης του πηδαλίου, ή τέλος
· Να συνέβη λάθος στροφή (κλίση πηδαλίου) και κατά διεύθυνση και κατά μέγεθος αριστερά αντί δεξιά, στραβοτιμονιά κοινώς, λαμβάνοντας υπ΄ όψη την πορεία του πλοίου και την διεύθυνση του υφιστάμενου στη περιοχή κυματισμού που να επέφερε τον μοιραίο διατοιχισμό.
Πηγή : lefobserver
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου