Είχαμε οίστρο...
Χρονοντούλαπο:
-
►
2013
(
5
)
- ► Ιανουαρίου ( 1 )
-
►
2011
(
4948
)
- ► Φεβρουαρίου ( 568 )
- ► Ιανουαρίου ( 1371 )
-
▼
2010
(
804
)
-
▼
Δεκεμβρίου
(
804
)
-
▼
Δεκ 09
(
29
)
- ‘Οπου φύγει φύγει…
- Το «Top 5» των μεγαλύτερων φωτοβολταικών στην Ελλάδα…
- Έκθεση Χαρακτικής
- The Joy of Stats
- Χαρακτηρισμοί του κρασιού
- «Λάθος μας το πρωτοσέλιδο του Focus» λέει ο Γερμαν...
- Μερικά πράγματα που συμβαίνουν ΜΟΝΟ στις ταινίες
- Τοκετός βιντεοσκοπήθηκε για πρώτη φορά με μαγνητικ...
- Η κρυφή βιομηχανία της Ελλάδας
- Στο φως ο αρχαίος Δήμος των Αιξωνίδων Αλών
- Μην τις πετάξετε, ανακυκλώστε τες!
- Τα ελληνικά κοιτάσματα διχάζουν την πανεπιστημιακή...
- Η πρώτη πολιτική διαμαρτυρία...στον ιστό της Ακρόπ...
- Δεν είμαστε προτεκτοράτο...
- Copyright και εθνικός ύμνος
- Οι «Τσάμηδες» προκαλούν και πάλι την Ελλάδα… Θέλου...
- Οι Λίμπεραλς δεσμεύονται για τα $2 εκατ. του Πύργου
- Ταξιάρχης: Το χωριό των Χριστουγέννων
- Σχοινούσα Συνύπαρξη λιμανιού και αρχαίων στο νησί
- Οταν η τέχνη πουλούσε µόδα
- Πόλεμος για μια αρχαιοελληνική περικεφαλαία!
- Στη δημοσιότητα η τελευταία συνέντευξη του John Le...
- Δεν άκουσα το τηλέφωνο...
- Παλαιοβιβλιοπωλεία & Παλιοί Δίσκοι στην Θεσσαλονίκ...
- Σαν σήμερα 1996 : το Right Livelihood Award (γνωστ...
- Σαν σήμερα : γεννήθηκε Αλέξανδρος Παπάγος (9 Δεκεμ...
- Σαν σήμερα : γεννήθηκε ο Γεώργιος Δροσίνης (9 Δεκ...
- Σαν σήμερα : γεννήθηκε ο Γρηγόριος Ξενόπουλος (9 ...
- Καλημέρα σας!
-
▼
Δεκ 09
(
29
)
-
▼
Δεκεμβρίου
(
804
)
Contact via email
m@il at:
Just the two of us........... Από το Blogger.
Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010
‘Οπου φύγει φύγει…
10:03 μ.μ.
|
Αναρτήθηκε από
antgeo
|
Επεξεργασία ανάρτησης
Πύκνωσαν οι περιπτώσεις παικτών σε ριάλιτι που αποχωρούν άρον άρον και όλοι περίπου µε το ίδιο επιχείρηµα, να περισώσουν τον αυτοσεβασµό τους. Τυχαίο; Μάλλον όχι
Τρέφουν υπερβολικές προσδοκίες και απογοητεύονται; Αλλιώς τα περιµένουν και άλλα βρίσκουν;Δυσκολία προσαρµογής; Ή κάτι πολύ βαθύτερο, άρνηση να υποταχθούν σε απάνθρωπους κανόνες χάριν του θεάµατος και µόνον; Ο,τι κι αν είναι, παίκτες των ριάλιτι φεύγουν. Τρέχοντας. Ο εις µετά τον άλλον – για την ακρίβεια κορίτσια µέχρι στιγµής – «παίρνουν το καπελάκι» τους ή µάλλον «παίρνουν των οµµατιών» τους και όπου φύγει φύγει. Ολες µε περίπου το ίδιο επιχείρηµα: φεύγουν για να βρουν τον αυτοσεβασµό τους, που ένιωθαν να τον χάνουν µέσα στο «παιχνίδι».
Τρέφουν υπερβολικές προσδοκίες και απογοητεύονται; Αλλιώς τα περιµένουν και άλλα βρίσκουν;Δυσκολία προσαρµογής; Ή κάτι πολύ βαθύτερο, άρνηση να υποταχθούν σε απάνθρωπους κανόνες χάριν του θεάµατος και µόνον; Ο,τι κι αν είναι, παίκτες των ριάλιτι φεύγουν. Τρέχοντας. Ο εις µετά τον άλλον – για την ακρίβεια κορίτσια µέχρι στιγµής – «παίρνουν το καπελάκι» τους ή µάλλον «παίρνουν των οµµατιών» τους και όπου φύγει φύγει. Ολες µε περίπου το ίδιο επιχείρηµα: φεύγουν για να βρουν τον αυτοσεβασµό τους, που ένιωθαν να τον χάνουν µέσα στο «παιχνίδι».
Μια επίδοξη µοντέλα από το µοντελοριάλιτι του ΑΝΤ1 πριν απόµερικές εβδοµάδες, η µπιγκµπραδεριτζούΕβελίνα από τοριάλιτι του Alpha καιη Δέσποινα του «Master Chef» το περασµένο Σάββατο.
Επιδηµία ή απλώς συνειδητοποίηση ότι δεν έχουν να τους προσφέρουν απολύτως τίποτε τα εν λόγω τηλεπαιχνίδια παρά µόνο το χρηµατικό έπαθλο στοννικητή; Οτι απλώς ξοδεύουν συναισθήµατα προσφέροντας στον τηλεοπτικό φακό τον εαυτό τους ως θέαµα, ότι συµµετέχουν σε καταστάσειςπου ούτε επιλέγουν ούτε ελέγχουν;
Ηταν σαφής ως προς αυτό η Δέσποινα που αποχώρησε οικειοθελώς από το«Master Chef», παρ’ όλο που είχαν αποµείνει λίγοι ανταγωνιστές στο ριάλιτι και ήταν η νικήτρια του διαγωνισµού της βραδιάς. Με άλλα λόγια, είχε ελπίδες να βρεθεί στον τελικό. Κι όµως, προτίµησε να φύγει γιατί είχε αρχίσει να αισθάνεται ότι παρασύρεται σε συµπεριφορές που δεν την εκφράζουν. Υπερβολικός συναισθηµατισµός; Μπορεί.
Αλλά το κοινό «µυστικό» των ριάλιτι είναι ο ψυχολογικός έλεγχος και ηκαθοδήγηση των χαρακτήρων. Σε αυτό αποσκοπεί το κά στινγκ που προηγείται,καθώς επιλέγονται οι συµµετέχοντες κυρίως µε βάση στοιχεία του χαρακτήρα τους και όχι τα αντικειµενικά προσόντα τους.Γι’ αυτό και αποµονώνονται από τοκοινωνικό τους περιβάλλον για να ζήσουν σε συνθήκες «εργαστηρίου», συχνά ακραίες προκειµένου νααπελευθερώνεται έντασηκαι να δηµιουργούνται συγκρούσεις.
Στο µοντελικό ριάλιτι για παράδειγµα µόνο φάλαγγα που δεν κάνουν στις επίδοξες πασαρελατζούδες. Ολα τα υπόλοιπα βασανιστήρια τούς τα κάνουν. Αλλά δεν είναι τόσο τα σωµατικά µαρτύρια,που εξαντλούν και φέρνουν καβγάδες, όσο τα ψυχολογικά. Τα µαρτύρια που ερεθίζουν υπόγειους ανταγωνισµούς, µύχιες ανασφάλειες και τότε ξυπνά ο πρωτογονισµός και τα κορίτσια ανταγωνίζονται µέχρι σκασµού η µια την άλλη για ψύλλου πήδηµα.
Στον κατάλογο των αποχωρήσεων προστέθηκε προχθές καιη Εβελίνα από την οµάδα τωνµπιγκµπραδεριστών. Ανοιξε την πόρτα και βγήκε.
Χωρίς να µιλήσει σε κανέναν. Αφησε βέβαια τις σχετικές δακρύβρεχτες επιστολές για να πλαντάξουν στο κλάµα οι υπόλοιποι. Και πλάνταξαν. Θρήνος.Δεν µπορούσαν να συνέλθουναπό το «χτύπηµα». Νεύρα διαλυµένα.
Τρεις αποχωρήσεις απόδιαφορετικά φαινοµενικά ριάλιτι, που αποδεικνύουν ωστόσο τις καθοριστικές τους οµοιότητες. Γιατί στην πραγµατικότητα,όποιο κι αν είναι το ντεκόρ, µαγειρικό ήµοντελικό, ο έλεγχος των χαρακτήρων είναι που παράγει το σόου των συναισθηµάτων. Και είναι αυτό που κυρίως καταναλώνει το φιλοθεάµον κοινό.
Οσο για τιςξαφνικές αποχωρήσεις, συνιστούν κι όλαςένα φαινόµενο. Σύµπτωση; Ισως γιατί είναι περισσότερα τα ριάλιτι; Τακτική; Χαρακτήρες που δεν αντέχουν τα δύσκολα; Μπορεί.Και γιατί νατα αντέξουν! Εχει µεγαλύτερη σηµασία η αυτοεκτίµηση από την οποιαδήποτε ψευδαίσθηση διασηµότητας ή ψευδοκαριέρας. Αλλωστε ουδείς έκανε καριέρα από ριάλιτι ή τάλεντ σόου.
Τρεις αποχωρήσεις από διαφορετικά φαινοµενικά ριάλιτι αποδεικνύουν τις καθοριστικές τους οµοιότητες
Ταχύτητα και αντοχή στην κουζίνα
Ο κόσµος της µαγειρικής, για εκείνους που τον γνωρίζουν πολύ καλά, απαιτεί ταχύτητα, φαντασία, αλλά κυρίως αντοχή σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Γιατί η δουλειά πάνω από τη φωτιά στην αποµόνωση της κουζίνας είναι σκληρή και αυτό το αναγνωρίζει ο ένας στον άλλον, γι’ αυτό και υπάρχει σεβασµός και αλληλοϋποστήριξη του ενός προς τον άλλον. Κατά κανόνα. Και µέχρι να αγγίξει τις κουζίνες το σταριλίκι.
Γιατί καµιά ποιότητα σε χαρακτήρα και συµπεριφορά δεν είναι δυνατόν να αναδειχθεί στα µαγειρικά ριάλιτι, όπου οι ίντριγκες και τα ξεσπάσµατα των διαγωνιζόµενων chef µοιάζουν να µη διαφέρουν από τις υστερίες και τις αντιζηλίες µόδιστρων στα µοντελικά τάλεντ σόου.
Πηγή : http://www.politismospolitis.org
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου