Χρονοντούλαπο:

Contact via email

Just the two of us........... Από το Blogger.
Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2011

PostHeaderIcon Όταν ο Πικάσσο γνώρισε τη Μαρί Τερέζ

 

Τη συνάντησε μια μέρα του 1927 όταν αυτός ήταν 46 χρονών κι εκείνη μόλις 17. Η ιστορία της πρώτης συνάντησης του Πάμπλο Πικάσσο και της Μαρί Τερέζ Γουόλτερ, (Walter) και της σχέσης που ακολούθησε είναι μία από τις πλέον συναρπαστικές στην ιστορία της τέχνης του 20ου αιώνα. 


Η Μαρί Τερέζ ήταν μόλις 17 ετών όταν ο Πικάσσο της πρωτοσυστήθηκε. Ήταν αφελής και αγνοούσε πλήρως τη φήμη που ήδη περιέβαλλε τον ξένο που την πλησίασε μια ημέρα την ώρα που έφευγε από το μετρό του Παρισιού. «Ήμουν ένα αθώο κορίτσι», θυμόταν αργότερα. «Δεν ήξερα τίποτα – ούτε για τη ζωή ούτε για τον Πικάσσο… Είχα πάει για ψώνια στο Γκαλερί Λαφαγιέτ και ο Πικάσσο με είδε την ώρα που έφευγα από το μετρό. Με άρπαξε απλά από το μπράτσο και μου είπε: ‘Είμαι ο Πικάσσο! Εσύ και εγώ θα κάνουμε σπουδαία πράγματα μαζί’».

Η σχέση του ζευγαριού κρατήθηκε ως επτασφράγιστο μυστικό για πολλά χρόνια, τόσο επειδή ο Πικάσσο ήταν τότε ακόμη παντρεμένος (με την ΄Ολγκα Κχόκχλοβα (Khokhlova), μια Ρωσο-Ουκρανή χορεύτρια που είχε γνωρίσει κατά τη διάρκεια της περιοδείας της με τα Ρωσικά Μπαλέτα) και λόγω της ηλικίας της Μαρί Τερέζ. Μέχρι την περίοδο κατά την οποία φιλοτεχνήθηκε αυτός ο πίνακας, η Μαρί Τερέζ εμφανιζόταν στα έργα του Πικάσσο μόνο συγκαλυμμένα, με τα χαρακτηριστικά της να ενσωματώνονται συχνά στο φόντο των πινάκων. Ωστόσο, μέχρι το τέλος του 1931, ο Πικάσσο δεν μπορούσε πια να καταπιέζει τη δημιουργική παρόρμηση που του ενέπνεε η ερωμένη του, και γύρω στα Χριστούγεννα του 1931 η Μαρί Τερέζ έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της σε πλήρως αναγνωρίσιμη μορφή. 

Ήταν τότε, τον Ιανουάριο του 1932, που φιλοτεχνήθηκε ο πίνακας «Η Διάλεξη». Ο συγκεκριμένος πίνακας που γεννήθηκε από τη δραστική μείξη της φυσικής γοητείας και της σεξουαλικής αθωότητας της Μαρί Τερέζ που είχαν μεθυστική επίδραση στον Πικάσσο είναι από τα πλέον περιζήτητα της μακρόχρονης καριέρας του και αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στην επερχόμενη απογευματινή δημοπρασία Ιμπρεσιονιστών και Μοντέρνας Τέχνης που θα πραγματοποιήσει ο οίκος Sotheby’s στο Λονδίνο την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου (τιμή εκτίμησης: 12.000.000-18.000.000 στερλίνες).

Ο πίνακας συνδέεται στενά με το θρυλικό πίνακα «Το Όνειρο», που φιλοτεχνήθηκε το ίδιο έτος, και συγκαταλέγεται ανάμεσα στους αστέρες των δημοπρασιών που θα λάβουν χώρα στο Λονδίνο μεταξύ 8 και 17 Φεβρουαρίου. Τα δύο έργα φιλοτεχνήθηκαν με διαφορά μόλις λίγων ημερών, ενώ λίγο καιρό μετά συμπεριλήφθηκαν το ένα δίπλα στο άλλο στη μεγάλη αναδρομική έκθεση Exposition Picasso, που πραγματοποιήθηκε από τον Ιούνιο ως τον Οκτώβριο του 1932 στο Παρίσι. Ήταν με αυτήν ακριβώς την έκθεση που το μυστικό του Πικάσσο βγήκε για πρώτη φορά στην επιφάνεια. Βλέποντας τις πολυάριθμες αναφορές του Πικάσσο σε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο που σαφώς και δεν ήταν το δικό της, η ΄Ολγκα κατάλαβε την παρουσία μιας άλλης γυναίκας στη ζωή του συζύγου της. Ο πίνακας έχει ένα ένδοξο παρελθόν, καθώς ανήκε σε μια σειρά γνωστών Αμερικανών συλλεκτών. Το κοινό της Ευρώπης δεν τον έχει δει από την έκθεση του 1932. 

Η ΄Ελενα Νιούμαν Πρόεδρος του Τμήματος Ιμπρεσιονιστών και Μοντέρνας Τέχνης του Οίκου Sotheby’s στην Ευρώπη, σχολίασε: «Τον περασμένο Φεβρουάριο στον Οίκο Sotheby’sτου Λονδίνου γίναμε μάρτυρες ενός εντυπωσιακού ρεκόρ, με το ποσό των 65.000.000 στερλινών (74.185.983 ευρώ) που καταβλήθηκε για το έργο του Τζιακομέττι «Ο άνδρας που περπατάει, Ι». Έπειτα από αυτήν την επιτυχία αλλά καιι από αυτές που ακολούθησαν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, είμαστε ευτυχείς που παρουσιάζουμε μια δημοπρασία η οποία θα ‘μιλήσει’ στις προτιμήσεις της σύγχρονης, ολοένα και επεκτεινόμενης παγκόσμιας αγοράς».
 
Το χάλκινο γλυπτό του Αλμπέρτο Τζιακομέτι «Μεγάλο Μπούστο του Ντιέγκο με Μπράτσα» (τιμή εκτίμησης: 3.500.000-5.000.000 στερλίνες) ανήκει σε μια γνωστή σειρά γλυπτών πορτραίτων του νεότερου αδερφού του, Ντιέγκο και περιλαμβάνεται στη δημοπρασία μαζί με έργα των Κλοντ Μονέ, Πιερ-Ογκίστ Ρενουάρ, ΄Εντουαρντ Μανέ κ.α. Συγκεκριμένα θα δημοπρατηθούν το έργο του Μονέ «Σούρουπο» (τιμή εκτίμησης 3.500.000 – 4.500.000 στερλίνες), ο πίνακας του Ρενουάρ «Το Μάθημα, Δύο Γυναίκες με Ροζ και Κόκκινο Κορσέ» (τιμή εκτίμησης: 2.000.000-3.000.000 στερλίνες) κ.α. Στη δημοπρασία της 8ης Φεβρουαρίου θα περιλαμβάνονται επίσης έξι ακόμη έργα του Πικάσσο, από διαφορετικές περιόδους της καριέρας του, αλλά έργα σημαντικών ονομάτων του Σουρεαλισμού.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Του καιρού...

Θεσσαλονίκη

BlogUp Us!

Follow by Email

Follow my blog with bloglovin