Είχαμε οίστρο...
Χρονοντούλαπο:
-
►
2013
(
5
)
- ► Ιανουαρίου ( 1 )
-
▼
2011
(
4948
)
-
▼
Ιουλίου
(
564
)
-
▼
Ιουλ 08
(
29
)
- Στη Βουλγαρία «μετανάστευσαν» 800 ελληνικές εταιρε...
- Δεν τις προσέλαβαν επειδή δε γνώριζαν το νούμερο τ...
- Όλος ο «διάλογος» του Μάνου Λαμπράκη με τους αστυν...
- Αν ψάχνετε για εργασία στην Ελλάδα ή το εξωτερικό,...
- Στα δικαστήρια η Nintendo για την οθόνη του 3DS
- Τι πρέπει να περιέχει το φαρμακείο των διακοπών;
- Μουσείο με αρχαία ναυάγια το λιμάνι της Ρόδου
- Βρέθηκε το «Κεφάλι γυναίκας» του Πικάσο
- Κάνουν σεμινάρια μέσα σε φέρετρα για να μην... αυτ...
- Ηλεία: ''Η αρχαία Ολυμπία καταστράφηκε από τσουνάμ...
- Ξεκινά την Παρασκευή στο Παλαιό Φάληρο το 7ο Schoo...
- Ο δημοφιλέστερος χρήστης του Google +
- Αυθαίρετα 3 ταχυτήτων
- Κλείνει η εφημερίδα News of the World
- Οικοδομικά υλικά έπεσαν σε λεωφορείο που μετέφερε ...
- Ταξίδευαν με κλεμμένα εισιτήρια
- Η «αγανάκτηση» μετρά 44 μέρες…
- Άνθιμος: «Ναι» στη μισθοδοσία του κλήρου, αν επιστ...
- 24ωρη απεργία στην Εμπορική
- Ερευνα: 17% αύξηση αυτοκτονιών σε Ελλάδα, μεταξύ 2...
- Μειώνεται ο αριθμός των βουλευτών!
- Το ΔΝΤ εγκρίνει σήμερα τη 5η δόση του δανείου προς...
- «Τσιγαρόσημο» στις μεγάλες πίστες και στα καζίνα
- Κατάληψη στο αεροδρόμιο Σαρλ Ντε Γκολ
- «Να φύγουν τώρα τα τσαντίρια»
- Τα πρωτοσέλιδα των σημερινών εφημερίδων
- Η φυλακή έγινε... γκαλερί
- Γενική πρόγνωση καιρού για Παρασκευή 08/07/2011
- καλημέραααα
-
▼
Ιουλ 08
(
29
)
- ► Φεβρουαρίου ( 568 )
- ► Ιανουαρίου ( 1371 )
-
▼
Ιουλίου
(
564
)
-
►
2010
(
804
)
- ► Δεκεμβρίου ( 804 )
Contact via email
m@il at:
Just the two of us........... Από το Blogger.
Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011
Μουσείο με αρχαία ναυάγια το λιμάνι της Ρόδου
1:15 μ.μ.
|
Αναρτήθηκε από
antgeo
|
Επεξεργασία ανάρτησης
Ο κεντρικός λιμένας της Ρόδου και συγκεκριμένα η προβλήτα Αγγέλων δεν
είναι σε καλή κατάσταση. Εκτεταμένες υποσκαφές από τη μετακίνηση της
άμμου, κατά την περιδίνηση των προπελών των πλοίων, έχουν δημιουργήσει
σοβαρό πρόβλημα σε τμήμα των κρηπιδωμάτων. Για αυτό τον λόγο, το
Λιμενικό Ταμείο έχει προχωρήσει σε μελέτη για την αποκατάστασή τους και
την κατασκευή νέου μετώπου, μήκους 85 μ. και πλάτους 12 μ..
Αυτή η μελέτη ήρθε για έγκριση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (Κ.Α.Σ.), που συνεδρίασε την Τρίτη 5 Ιουλίου. Κανένα από τα μέλη δεν έφερε αντίρρηση ως προς τη σημασία του έργου -αφορά εξάλλου στην ασφάλεια των επιβατών-, ωστόσο το λιμάνι της Ρόδου έχει κάτι πολύ ξεχωριστό, την ύπαρξη πολλών ναυαγίων, τα οποία εδώ και αιώνες κείτονται στον πυθμένα, κάτω από την έντονη εμπορική κίνηση των πλοίων.
«Θα μπορούσε να είναι ένα ολόκληρο μουσείο ο βυθός του» δήλωσε με έμφαση η προϊσταμένη της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων, Αγγελική Σίμωσι, η οποία παρευρέθη στη συνεδρίαση του Κ.Α.Σ..
Η Εφορεία ιδρύθηκε το 1976 ως Ειδική Περιφερειακή Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού (και Τουρισμού σήμερα), έχοντας ένα δύσκολο έργο να επιτελέσει: να ερευνήσει, να προστατεύσει και να αναδείξει την πλούσια ενάλια πολιτιστική κληρονομιά μας.
Το κύριο πρόβλημα αφορά σε ένα ναυάγιο του 15ου με 16ου αιώνα, που έχει εντοπιστεί μόλις λίγα μέτρα από το μέτωπο της προβλήτας. Εκτός από το εντυπωσιακό σκαρί που βρίσκεται στον βυθό του λιμένα, έχουν ανακαλυφθεί επίσης πολλά κινητά ευρήματα, όπως κανόνια και ξίφη, ενώ πολλά από αυτά υπάρχουν ακόμα στον πυθμένα, περιμένοντας μια νέα αρχαιολογική έρευνα.
«Το ναυάγιο θα καταστραφεί, αν δεν γίνει άμεσα κάτι. Εμείς προτείνουμε την ανέλκυσή του ή τη μεταφορά και κατάχωσή του σε άλλο σημείο, ώστε να προστατευτεί. Επίσης, να γίνει μια γενική έρευνα σε όλο το τμήμα του προβλεπόμενου έργου» τόνισε η εισηγήτρια.
Η γενική γραμματέας Λίνα Μενδώνη, από τη μεριά της, επεσήμανε τη σημασία των ναυαγίων, αλλά και του έργου, η υλοποίηση του οποίου δεν πρέπει να αργήσει. «Να διασφαλιστούν τα μνημεία, αλλά να γίνει άμεσα και η αποκατάσταση των υποσκαφών λόγω της μεγάλης εμπορικής κίνησης» είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι θα πρέπει να προηγηθεί ένας συντονισμός μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, ώστε να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος. Τα χρήματα από το ΕΣΠΑ δεν θα πρέπει να χαθούν.
Γι’ αυτό και η γνωμοδότηση από τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου ήταν ομόφωνη. Ναι στη μελέτη, αλλά με όρους. Δηλαδή, να προηγηθεί έρευνα με δοκιμαστικές τομές, να καθοριστούν τα όρια του ναυαγίου που βρίσκεται πιο κοντά στην προβλήτα, να διασφαλιστεί η προστασία του σε περίπτωση που βλάπτεται από το έργο (να μειωθεί το πλάτος της τάφρου ή να απομακρυνθεί το ναυάγιο και να καταχωθεί) και, σε περίπτωση που εντοπιστούν καινούργια ευρήματα, να επανέλθει το θέμα στο Συμβούλιο.
πηγή
Αυτή η μελέτη ήρθε για έγκριση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (Κ.Α.Σ.), που συνεδρίασε την Τρίτη 5 Ιουλίου. Κανένα από τα μέλη δεν έφερε αντίρρηση ως προς τη σημασία του έργου -αφορά εξάλλου στην ασφάλεια των επιβατών-, ωστόσο το λιμάνι της Ρόδου έχει κάτι πολύ ξεχωριστό, την ύπαρξη πολλών ναυαγίων, τα οποία εδώ και αιώνες κείτονται στον πυθμένα, κάτω από την έντονη εμπορική κίνηση των πλοίων.
«Θα μπορούσε να είναι ένα ολόκληρο μουσείο ο βυθός του» δήλωσε με έμφαση η προϊσταμένη της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων, Αγγελική Σίμωσι, η οποία παρευρέθη στη συνεδρίαση του Κ.Α.Σ..
Η Εφορεία ιδρύθηκε το 1976 ως Ειδική Περιφερειακή Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού (και Τουρισμού σήμερα), έχοντας ένα δύσκολο έργο να επιτελέσει: να ερευνήσει, να προστατεύσει και να αναδείξει την πλούσια ενάλια πολιτιστική κληρονομιά μας.
Το κύριο πρόβλημα αφορά σε ένα ναυάγιο του 15ου με 16ου αιώνα, που έχει εντοπιστεί μόλις λίγα μέτρα από το μέτωπο της προβλήτας. Εκτός από το εντυπωσιακό σκαρί που βρίσκεται στον βυθό του λιμένα, έχουν ανακαλυφθεί επίσης πολλά κινητά ευρήματα, όπως κανόνια και ξίφη, ενώ πολλά από αυτά υπάρχουν ακόμα στον πυθμένα, περιμένοντας μια νέα αρχαιολογική έρευνα.
«Το ναυάγιο θα καταστραφεί, αν δεν γίνει άμεσα κάτι. Εμείς προτείνουμε την ανέλκυσή του ή τη μεταφορά και κατάχωσή του σε άλλο σημείο, ώστε να προστατευτεί. Επίσης, να γίνει μια γενική έρευνα σε όλο το τμήμα του προβλεπόμενου έργου» τόνισε η εισηγήτρια.
Η γενική γραμματέας Λίνα Μενδώνη, από τη μεριά της, επεσήμανε τη σημασία των ναυαγίων, αλλά και του έργου, η υλοποίηση του οποίου δεν πρέπει να αργήσει. «Να διασφαλιστούν τα μνημεία, αλλά να γίνει άμεσα και η αποκατάσταση των υποσκαφών λόγω της μεγάλης εμπορικής κίνησης» είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι θα πρέπει να προηγηθεί ένας συντονισμός μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, ώστε να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος. Τα χρήματα από το ΕΣΠΑ δεν θα πρέπει να χαθούν.
Γι’ αυτό και η γνωμοδότηση από τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου ήταν ομόφωνη. Ναι στη μελέτη, αλλά με όρους. Δηλαδή, να προηγηθεί έρευνα με δοκιμαστικές τομές, να καθοριστούν τα όρια του ναυαγίου που βρίσκεται πιο κοντά στην προβλήτα, να διασφαλιστεί η προστασία του σε περίπτωση που βλάπτεται από το έργο (να μειωθεί το πλάτος της τάφρου ή να απομακρυνθεί το ναυάγιο και να καταχωθεί) και, σε περίπτωση που εντοπιστούν καινούργια ευρήματα, να επανέλθει το θέμα στο Συμβούλιο.
πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου