Είχαμε οίστρο...
Χρονοντούλαπο:
-
►
2013
(
5
)
- ► Ιανουαρίου ( 1 )
-
▼
2011
(
4948
)
-
▼
Ιουνίου
(
1045
)
-
▼
Ιουν 20
(
75
)
- Ένας Ινδός ετοιμάζει το Ipad των 32 δολαρίων!
- Ρεκόρ δωρεάς ωαρίων!
- Θεσσαλονίκη | Δημιουργήθηκε το «Σπίτι του Πάρκινσον»
- Πόσο επικίνδυνη είναι η θερμοπληξία; Κινδυνεύει ο ...
- «Μαϊμούδες» στο Βοτανικό
- Ένα εκατομμύριο σπίτια στο Μπαγκλαντές τροφοδοτο...
- ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ-Αποζημίωση 900.000 ευρώ για τροχαίο
- Πώς να διατηρείτε σωστά τις τροφές με μικρά... κόλπα
- Αύξηση 10,2% στον τζίρο των βιομηχανιών
- δικό μου το γατάκι!!!
- Ο Δαλάι Λάμα σε ρόλo... κριτή στο αυστραλιανό Mast...
- αρωματοθεραπεία για ζώα : λεβάντα
- Έτοιμο για κούρσα το ταξί για ΑΜΕΑ!
- Επίθεση χάκερ κατά της Sega
- Το νέα αεροπλάνο της Boeing, το 747-8 Διηπειρωτικό...
- Ξεκινά η Κύπρος την άντληση φυσικού αερίου και αρχ...
- Η γονιμότητα είναι πια δικαίωμα!
- Αρχαίο χιούµορ, αθάνατο!
- Στον «αέρα» τα εργα υποδομής στο λιμάνι της Καβάλας
- Θλιβερή πρωτιά της Ηπείρου στην αρχαιοκαπηλία
- Δείτε τι γίνεται μέσα σε 60 δευτερόλεπτα στο inter...
- "Δίκαιη λιτότητα": Απλήρωτοι θα μείνουν για ένα μή...
- Παρίσι-Τόκιο σε 2,5 ώρες με νέο πυραυλοκίνητο υπερ...
- Παράνομο παρκάρισμα
- (Σέξι) φωτογράφε τράβα μια φωτογραφία
- Δήμαρχος Λονδίνου: «Αφήστε την Ελλάδα να χρεοκοπήσει»
- Τι λέει δημοσκόπηση για τους «Αγανακτισμένους»
- Ο κομήτης που ρίχνει παγάκια στο διάστημα!
- Το μεγάλο κινέζικο σκάνδαλο των 120 δισ. ευρώ
- Ακινητοποίησαν 85χρονη με σεντόνι και της αφαίρεσα...
- Τρομοκρατούν τους πολίτες μέσω δικηγόρων
- Ανακάλυψαν μανιτάρι πανομοιότυπο με σφουγγάρι.
- 18 ιδέες για να κερδίζετε χρήματα από το σπίτι
- Βίδα ηλικίας 300 εκατομμυρίων ετών
- Χρυσοφόρα η καλλιέργεια ροδιάς, με κέρδη 1.200 ευρ...
- Στο Δήμο Κοζάνης αντίγραφα από τα έγγραφα των ανακ...
- Στα άκρα η κόντρα Καρατζαφέρη - Σαμαρά στη Βουλή
- Ανασκαφές στη Νέα Πάφο από αυστραλιανή αποστολή
- Φορέστε το προφίλ σας στο Facebook
- Γερμανία: Ποδηλατόδρομος ταχείας κυκλοφορίας
- Ομαδική απόδραση από τις φυλακές ανηλίκων στο Βόλο
- Ακύρωσε την συναυλία στην Αθήνα η Amy Winehouse
- Η άρση της μονιμόνητας και πάλι στο προσκήνιο
- Τα 110α γενέθλιά του γιόρτασε ο μακροβιότερος αναμ...
- Από Δευτέρα ελευθέρα τα ποδήλατα στις λεωφορειολωρ...
- Οι σεισμολόγοι και οι ηφαιστειολόγοι παρακολουθούν...
- Γεμίζει Indignados η Μαδρίτη
- Με μπίρες για όλα τα γούστα «σπάει» το μονοπώλιο σ...
- Οι 14 συνέπειες μίας ελληνικής χρεοκοπίας...
- Χασισόδεντρα με ... θέα
- «Έφυγε» μια γυναίκα-σύμβολο για την Ελλάδα
- Ριζικές αλλαγές στο διαδίκτυο ανακοίνωσε ο ΙCANN
- 70 πολυεθνικές διαφημίζουν την...Ελλάδα!
- Υπατη Αρμοστεία: Στα ύψη ο αριθμός των προσφύγων
- Λευκός Οίκος προς Ευρωπαίους: Στηρίξτε την Ελλάδα
- ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ : Σεισμός 3,4 ρίχτερ
- «Ας δώσουµε ελπίδα στους Ελληνες»
- Οι 50 πόλεις με το εντονότερο κυκλοφοριακό στην Ευ...
- Βανδαλισμοί στο Μνημείο Ολοκαυτώματος των Εβραίων ...
- Αναρτώνται οι βαθμολογίες
- Πνιγμός στη Χαλκιδική
- Πολλαπλό «χτύπημα» σε συντάξεις και εφάπαξ
- Ηχηρό «παρών» έδωσαν οι Αγανακτισμένοι
- Eurogroup: Αρχές Ιουλίου η εκταμίευση της 5ης δόσης
- Πρόστιμο μαμούθ στη Siemens για τις "μίζες"
- Κηδεία στο ευρώ με την ελληνική σημαία κάνει το De...
- Με περιθώρια ασφαλείας ξεκινά η απεργία στη ΔΕΗ
- Γ. Παπανδρέου: Δημοψήφισμα για τις μεγάλες αλλαγές...
- Στα «μεγάλα σαλόνια» του ευρωπαϊκού στίβου επέστρε...
- Ερωτικές προβλέψεις για το καλοκαίρι για όλα τα ζώδια
- μαμά σήμερα να μαγειρέψεις : Καλοκαιρινό τουρλού μ...
- Σκορπάει χρήμα ο Καμίνης
- Σαν σήμερα...
- Γενική πρόγνωση καιρού για Δευτέρα 20/06/2011
- Καλημέρα...
-
▼
Ιουν 20
(
75
)
- ► Φεβρουαρίου ( 568 )
- ► Ιανουαρίου ( 1371 )
-
▼
Ιουνίου
(
1045
)
-
►
2010
(
804
)
- ► Δεκεμβρίου ( 804 )
Contact via email
m@il at:
Just the two of us........... Από το Blogger.
Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011
Με μπίρες για όλα τα γούστα «σπάει» το μονοπώλιο στην ελληνική αγορά
10:30 π.μ.
|
Αναρτήθηκε από
antgeo
|
Επεξεργασία ανάρτησης
Η αγορά συρρικνώνεται, η κατανάλωση της µπίρας µειώνεται, πολλά καταστήµατα µέσω των οποίων διακινείται κλείνουν, αλλά οι ελληνικές ζυθοποιίες συνεχίζουν να επενδύουν! Είναι προφανής η προσπάθειά τους να διατηρήσουν την αγορά σε επίπεδα ικανοποιητικά - τουλάχιστον! «Αν οι εταιρείες του κλάδου δεν κατέβαλλαν αυτή την προσπάθεια, η πτώση της αγοράς θα ήταν µεγαλύτερη» επισηµαίνει στέλεχος ζυθοποιίας. Πράγµατι, η µείωση της αγοράς της µπίρας είναι η µικρότερη από ό,τι σε όλα τα άλλα αλκοολούχα ποτά. Τούτο εξηγείται από το γεγονός ότι πρόκειται για το φθηνότερο και ελαφρύτερο αλκοολούχο ποτό, έστω κι αν αυξήθηκαν δύο φορές ο χαµηλός συντελεστής του ΦΠΑ και ο ειδικός φόρος κατανάλωσης
Η προσπάθεια των εταιρειών δεν έχει να αντιµετωπίσει µόνο τα υλικά δεδοµένα που διαµορφώνει στην ελληνική αγορά η οικονοµική κρίση. Οι καιρικές συνθήκες - από τους πιο αποφασιστικούς παράγοντες στην κατανάλωση του συγκεκριµένου προϊόντος - κάθε άλλο παρά ευνοϊκές είναι. Οι χαµηλές θερµοκρασίες που επικρατούν από τον Απρίλιο ως τώρα, σε συνδυασµό µε το συνεχώς συρρικνούµενο εισόδηµα των καταναλωτών, έχουν οδηγήσει την αγορά σε µείωση που πλησιάζει το 15% στο πρώτο εξάµηνο του 2011. Αν ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι στη διάρκεια του 2010 ο τζίρος της αγοράς µειώθηκε κατά 8% και διατηρηθήκε, σε διψήφιο ποσοστό, η πτώση και εφέτος, είναι προφανές ότι θα επιδεινωθούν τα ήδη σοβαρά προβλήµατα της αγοράς.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η οικονοµική κρίση αλλάζει τις καταναλωτικές συνήθειες. Στη διάρκεια των τελευταίων δύο χρόνων, επειδή όλο και περισσότεροι καταναλωτές δεν βγαίνουν για να διασκεδάσουν - και είναι εντυπωσιακά υψηλή η µείωση της κατανάλωσης των αλκοολούχων ποτών -, έχει ενισχυθεί σηµαντικά το κανάλι διανοµής των σουπερµάρκετ σε βάρος του δικτύου των πρατηρίων ποτών (κάβες).
Με βάση τα στοιχεία των µετρήσεων που έχουν στη διάθεσή τους οι εταιρείες, προκύπτει ότι ως πριν από περίπου δύο χρόνια το «κανάλι» των σουπερµάρκετ και των µίνι µάρκετ έλεγχε το 35% στη διακίνηση της µπίρας και το υπόλοιπο 65% ελεγχόταν από τα πρατήρια αλκοολούχων ποτών. Η σχέση αυτή δεν έχει αντιστραφεί, αλλά έχει αλλάξει σηµαντικά. Το 40% της µπίρας διακινείται από τα σουπερµάρκετ και το 60% από τα πρατήρια.
Η ανάπτυξη του ανταγωνισµού, η είσοδος νέων παικτών, η εξαιρετικά ευρεία γκάµα εµπορικών σηµάτων, ποικιλιών, αλλά και τιµών, αποδεικνύουν ότι η ελληνική αγορά της µπίρας αρχίζει να ωριµάζει. Βεβαίως αυτό πρακτικά σηµαίνει ότι τα µερίδια ανακατανέµονται. Και όπως συµβαίνει συνήθως, η πρόσκτηση µεριδίων από τους νέους παίκτες.
Στην προκειµένη περίπτωση σε βάρος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ΑΕ, της οποίας το µερίδιο έχει πλέον περιοριστεί σε 68%, µε βάση τα στοιχεία του 2010 - παρουσία που ωστόσο παραµένει ηγεµονική στον κλάδο. Εντυπωσιακές επιδόσεις για τα δεδοµένα της συγκυρίας έχει επιδείξει και το σχετικά πρόσφατο απόκτηµα των ∆ανών της Carlsberg, η Μύθος Ζυθοποιία, η οποία κατόρθωσε πέρυσι να διευρύνει το µερίδιό της στο 15%, ευελπιστώντας ότι τελικώς θα κατορθώσει στα επόµενα δύο-τρία χρόνια να υπερβεί σηµαντικά το 20% της αγοράς. Η έκπληξη όµως είναι της Fix και της Ολυµπιακής Ζυθοποιίας, η οποία σε περίπου οκτώ µήνες κατόρθωσε να καταλάβει το 3% της αγοράς, µε αποτέλεσµα να προχωρήσει σε νέες επενδύσεις για να ικανοποιήσει τη ζήτηση της αγοράς.
Ως τώρα οι δύο µέτοχοι έχουν επενδύσει πάνω από 40 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις της πέρυσι ανήλθαν στα 11,6 εκατ. ευρώ και η εταιρεία εµφάνισε ζηµιές περίπου 600.000 ευρώ λόγω µεγάλων αποσβέσεων (περί τα 3,6 εκατ. ευρώ).
Ετσι, µε τη νέα επένδυση η δυναµικότητα της ζυθοποιίας τετραπλασιάστηκε συγκριτικά µε το 2010, που αντιστοιχούσε σε περίπου 120.000 εκατόλιτρα. Παράλληλα αυξήθηκε και η απασχόληση, από 30 εργαζοµένους που απασχολούσε τον Απρίλιο του 2010 εφέτος απασχολεί περίπου 150.
εργαζοµένους. Το µερίδιό της πάντως συνεχίζει να αυξάνεται, έστω και αν η θερµοκρασία της εποχής παραµένει χαµηλή – ανέρχεται περίπου στο 6%. Και µε βάση τους νέους στόχους οι µέτοχοι της εταιρείας σκοπεύουν να καθιερώσουν τη Fix ως την πρώτη ελληνική µπίρα στις προτιµήσεις των καταναλωτών, να αποτελέσει το τρίτο εµπορικό σήµα µπίρας σε πωλήσεις στην εγχώρια αγορά και να διεκδικήσει τη δεύτερη θέση στην αγορά.
ευρώ από 64,9 εκατ. ευρώ το 2009.
Αξίζει να σηµειωθεί ότι η ολλανδικών συµφερόντων ζυθοποιία διατηρεί τέσσερα εργοστάσια στην ελληνική αγορά (τρία εργοστάσια παραγωγής µπίρας και ένα εµφιάλωσης νερού) και 1.200 εργαζοµένους, ενώ παράγει, εισάγει και διακινεί 20 διαφορετικές µπίρες.
Και µόνο για το 2011 επενδύει 17 εκατ. ευρώ σε µηχανολογικό εξοπλισµό, συσκευασία και περιβαλλοντικές δράσεις, ενώ στη διάρκεια του 2010 επένδυσε άλλα 20 εκατ. ευρώ. Επίσης σε 23 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι εξαγωγές της - είναι µεγαλύτερες από το 5% των συνολικών πωλήσεών της - σε περίπου 30 χώρες και στις πέντε ηπείρους.
Οπως επισηµαίνουν πηγές της εταιρείας, το 2010 δόθηκε ιδιαίτερη έµφαση στην ανάπτυξη των εξαγωγών, γεγονός που είχε ως αποτέλεσµα τη βελτίωση της κερδοφορίας της. Επίσης, σκοπεύει να δώσει ακόµη µεγαλύτερη ώθηση µετην παραγωγή νέων προϊόντων προκειµένου να ενισχύσει την παρουσία της στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, στα Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα και στην Αφρική.
Ο ανταγωνισµός όµως στην αγορά της µπίρας απέκτησε ιδιαίτερο ενδιαφέρον όταν η Μύθος Ζυθοποιία πέρασε στην ιδιοκτησία της δανέζικης Carlsberg. Πέρυσι οι πωλήσεις της ανήλθανσε 74,4 εκατ. ευρώ και τα προ φόρων κέρδη της σε 5 εκατ. ευρώ. Παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 13,6% έναντι του 2009. Και το µερίδιό της ανήλθε σε 15% της συνολικής αγοράς µπίρας, παρά το γεγονός ότι το 2010 η αγορά συρρικνώθηκε κατά 8%. Τα προ φόρων κέρδη της ανήλθαν σε 5,077 εκατ. ευρώ το 2010 έναντι 7,538 εκατ. ευρώ το 2009. Αυτή η κάµψη οφείλεται κυρίως στο επενδυτικό της πρόγραµµα, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη - πρόκειται για επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ σε διάστηµα µιας πενταετίας, ως το 2015 –, αλλά και στην απορρόφηση των αυξήσεων της έµµεσης φορολογίας και του κόστους των πρώτων υλών. Τέλος το 2010 η εταιρεία προχώρησε σε σηµαντικό αριθµό προσλήψεων - απασχολεί σήµερα περί τους 270 εργαζοµένους και πρόκειται εντός του έτους ο αριθµός τους να υπερβεί τους 300.
Και για τη Μύθος Ζυθοποιία ο τοµέας των εξαγωγών αποτελεί σηµαντική προτεραιότητα - το 2010 αντιστοιχούσε στο 10% των συνολικών της πωλήσεων, περί τα 7,5 εκατ. ευρώ, και στόχος εφέτος είναι οι εξαγωγές της να ανέλθουν σε 10 εκατ. ευρώ. Οι αγορές µε το µεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι µεταξύ των άλλων οι ΗΠΑ, η Γερµανία και η Αυστραλία.
Η προσπάθεια των εταιρειών δεν έχει να αντιµετωπίσει µόνο τα υλικά δεδοµένα που διαµορφώνει στην ελληνική αγορά η οικονοµική κρίση. Οι καιρικές συνθήκες - από τους πιο αποφασιστικούς παράγοντες στην κατανάλωση του συγκεκριµένου προϊόντος - κάθε άλλο παρά ευνοϊκές είναι. Οι χαµηλές θερµοκρασίες που επικρατούν από τον Απρίλιο ως τώρα, σε συνδυασµό µε το συνεχώς συρρικνούµενο εισόδηµα των καταναλωτών, έχουν οδηγήσει την αγορά σε µείωση που πλησιάζει το 15% στο πρώτο εξάµηνο του 2011. Αν ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι στη διάρκεια του 2010 ο τζίρος της αγοράς µειώθηκε κατά 8% και διατηρηθήκε, σε διψήφιο ποσοστό, η πτώση και εφέτος, είναι προφανές ότι θα επιδεινωθούν τα ήδη σοβαρά προβλήµατα της αγοράς.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η οικονοµική κρίση αλλάζει τις καταναλωτικές συνήθειες. Στη διάρκεια των τελευταίων δύο χρόνων, επειδή όλο και περισσότεροι καταναλωτές δεν βγαίνουν για να διασκεδάσουν - και είναι εντυπωσιακά υψηλή η µείωση της κατανάλωσης των αλκοολούχων ποτών -, έχει ενισχυθεί σηµαντικά το κανάλι διανοµής των σουπερµάρκετ σε βάρος του δικτύου των πρατηρίων ποτών (κάβες).
Με βάση τα στοιχεία των µετρήσεων που έχουν στη διάθεσή τους οι εταιρείες, προκύπτει ότι ως πριν από περίπου δύο χρόνια το «κανάλι» των σουπερµάρκετ και των µίνι µάρκετ έλεγχε το 35% στη διακίνηση της µπίρας και το υπόλοιπο 65% ελεγχόταν από τα πρατήρια αλκοολούχων ποτών. Η σχέση αυτή δεν έχει αντιστραφεί, αλλά έχει αλλάξει σηµαντικά. Το 40% της µπίρας διακινείται από τα σουπερµάρκετ και το 60% από τα πρατήρια.
Προβλήματα βιωσιμότητας
Αυτή η εξέλιξη έχει σοβαρές συνέπειες στην οικονοµική βιωσιµότητα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη χονδρική πώληση των αλκοολούχων ποτών. Λέγεται συγκεκριµένα ότι αρκετές εταιρείες - και όχι κατ' ανάγκην µικρού µεγέθους - «αιµοδοτούνται» από τους προµηθευτές τους για να µην καταρρεύσουν. Και αντίστοιχο πρόβληµα παρατηρείται στη λιανική πώληση. Οπως έλεγε πηγή της αγοράς, «σε έναν χρόνο έχουµε κατά 25% λιγότερα - πάσης φύσεως - καταστήµατα διανοµής µπίρας». Η αγορά µοιάζει µε κινούµενη άµµο, γεγονός το οποίο επιτείνει την ανασφάλεια των εταιρειών. Παράλλη λα το επιχειρηµατικό γεγονός του 2010 στην αγορά της µπίρας ήταν η εξαιρετικά επιτυχηµένη είσοδος της Fix, η οποία υπερκάλυψε τους στόχους των µετόχων της Ολυµπιακής Ζυθοποιίας και τους ανάγκασε να προχωρήσουν σε µια επένδυση για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες της αγοράς - συµπληρωµατική είναι και η περίπτωση της Craft, η οποία πλέον είναι εµφανής στις µετρήσεις των εταιρειών ερευνών. Η ανάπτυξη του ανταγωνισµού, η είσοδος νέων παικτών, η εξαιρετικά ευρεία γκάµα εµπορικών σηµάτων, ποικιλιών, αλλά και τιµών, αποδεικνύουν ότι η ελληνική αγορά της µπίρας αρχίζει να ωριµάζει. Βεβαίως αυτό πρακτικά σηµαίνει ότι τα µερίδια ανακατανέµονται. Και όπως συµβαίνει συνήθως, η πρόσκτηση µεριδίων από τους νέους παίκτες.
Στην προκειµένη περίπτωση σε βάρος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ΑΕ, της οποίας το µερίδιο έχει πλέον περιοριστεί σε 68%, µε βάση τα στοιχεία του 2010 - παρουσία που ωστόσο παραµένει ηγεµονική στον κλάδο. Εντυπωσιακές επιδόσεις για τα δεδοµένα της συγκυρίας έχει επιδείξει και το σχετικά πρόσφατο απόκτηµα των ∆ανών της Carlsberg, η Μύθος Ζυθοποιία, η οποία κατόρθωσε πέρυσι να διευρύνει το µερίδιό της στο 15%, ευελπιστώντας ότι τελικώς θα κατορθώσει στα επόµενα δύο-τρία χρόνια να υπερβεί σηµαντικά το 20% της αγοράς. Η έκπληξη όµως είναι της Fix και της Ολυµπιακής Ζυθοποιίας, η οποία σε περίπου οκτώ µήνες κατόρθωσε να καταλάβει το 3% της αγοράς, µε αποτέλεσµα να προχωρήσει σε νέες επενδύσεις για να ικανοποιήσει τη ζήτηση της αγοράς.
Ιδιωτική ετικέτα
Επίσης µε αξιόλογο µερίδιο παραµένει η Ζυθοποιία Μακεδονίας - Θράκης, η οποία διατηρείται στο 3%-4%. Το πιο ανησυχητικό όµως στην προκειµένη περίπτωση είναι η διατήρηση σε σχετικά υψηλά επίπεδα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Αξίζει να σηµειωθεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας µετρούµενα στην κατηγορία των σουπερµάρκετ και των µίνι µάρκετ - και όχι στο σύνολο της αγοράς - στο πρώτο πεντάµηνο του 2011 καταλαµβάνουν µερίδιο 19,53%, δηλαδή το 1/5 της συγκεκριµένης αγοράς. Πέρυσι, στους 12 µήνες του 2010, στο προαναφερόµενο τµήµα της αγοράς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατέλαβαν το 18,48%. Είναι προφανές ότι µήνα µε τον µήνα κερδίζουν όλο και περισσότερους καταναλωτές. Η Fix στοχεύει στη δεύτερη θέση
Η Ολυµπιακή Ζυθοποιία ΑΕ ήταν η έκπληξη της αγοράς το 2010. Σε διάστηµα µόλις 8 µηνών κατόρθωσε να κατακτήσει περίπου το 3% της αγοράς. Η ιστορικότητα του σήµατος και η ισχυρή διαφηµιστική υποστήριξη είναι οι βασικές αιτίες της επιτυχίας των κκ. Γ. Χήτου και Η. Γκρέκη, των βασικών µετόχων της ζυθοποιίας. Ετσι, ενώ µε την κυκλοφορία του προϊόντος οι στόχοι που είχαν θέσει οι δύο µέτοχοι ήταν να αποκτήσουν ένα µερίδιο της τάξεως του 4% - 5% σε διάστηµα πέντε χρόνων, όπως ανέφερε µιλώντας προς «Το Βήµα» ο κ. Ι. Χήτος «στόχος µας το 2011 είναι το 7% - 10% της αγοράς». Και προκειµένου να ικανοποιήσει τη ζήτηση που εκδηλώθηκε – η περυσινή παραγωγικότητα του εργοστασίου όχι απλώς δεν κατόρθωσε να την ικανοποιήσει, αλλά κάλυψε µόνο το 20% – προχώρησε σε νέα επένδυση συνολικού ύψους 25 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 17 εκατ. ευρώ αφορούσαν την ενίσχυση της παραγωγικής δυναµικότητας του εργοστασίου, που λειτουργεί στη Ριτσώνα της Εύβοιας. Ως τώρα οι δύο µέτοχοι έχουν επενδύσει πάνω από 40 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις της πέρυσι ανήλθαν στα 11,6 εκατ. ευρώ και η εταιρεία εµφάνισε ζηµιές περίπου 600.000 ευρώ λόγω µεγάλων αποσβέσεων (περί τα 3,6 εκατ. ευρώ).
Ετσι, µε τη νέα επένδυση η δυναµικότητα της ζυθοποιίας τετραπλασιάστηκε συγκριτικά µε το 2010, που αντιστοιχούσε σε περίπου 120.000 εκατόλιτρα. Παράλληλα αυξήθηκε και η απασχόληση, από 30 εργαζοµένους που απασχολούσε τον Απρίλιο του 2010 εφέτος απασχολεί περίπου 150.
εργαζοµένους. Το µερίδιό της πάντως συνεχίζει να αυξάνεται, έστω και αν η θερµοκρασία της εποχής παραµένει χαµηλή – ανέρχεται περίπου στο 6%. Και µε βάση τους νέους στόχους οι µέτοχοι της εταιρείας σκοπεύουν να καθιερώσουν τη Fix ως την πρώτη ελληνική µπίρα στις προτιµήσεις των καταναλωτών, να αποτελέσει το τρίτο εµπορικό σήµα µπίρας σε πωλήσεις στην εγχώρια αγορά και να διεκδικήσει τη δεύτερη θέση στην αγορά.
Ποιοι είναι πρωταγωνιστές στην αγορά της µπίρας
Μ ε µείωση πωλήσεων κατά 1,5% και µεµείωσηκερδώνκατά 23,5% έκλεισε το 2010 για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία,η οποία ωστόσο διατηρεί την πρώτη θέση στην αγορά, µε βάση όχι µόνο τις πωλήσεις, αλλά και την κερδοφορία. Ετσι οι πωλήσεις της διαµορφώθηκαν σε 440,8 εκατ. ευρώ πέρυσι, έναντι 448,3 εκατ. ευρώ το 2009, και τα προ φόρων κέρδη της µειώθηκαν σε 78,8 εκατ. ευρώ, έναντι 102,5 εκατ. τον προηγούµενο χρόνο, ενώ τα µετά φόρων κέρδη έπεσαν στα 29,5 εκατ. ευρώ από 64,9 εκατ. ευρώ το 2009.
Αξίζει να σηµειωθεί ότι η ολλανδικών συµφερόντων ζυθοποιία διατηρεί τέσσερα εργοστάσια στην ελληνική αγορά (τρία εργοστάσια παραγωγής µπίρας και ένα εµφιάλωσης νερού) και 1.200 εργαζοµένους, ενώ παράγει, εισάγει και διακινεί 20 διαφορετικές µπίρες.
Και µόνο για το 2011 επενδύει 17 εκατ. ευρώ σε µηχανολογικό εξοπλισµό, συσκευασία και περιβαλλοντικές δράσεις, ενώ στη διάρκεια του 2010 επένδυσε άλλα 20 εκατ. ευρώ. Επίσης σε 23 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι εξαγωγές της - είναι µεγαλύτερες από το 5% των συνολικών πωλήσεών της - σε περίπου 30 χώρες και στις πέντε ηπείρους.
Οπως επισηµαίνουν πηγές της εταιρείας, το 2010 δόθηκε ιδιαίτερη έµφαση στην ανάπτυξη των εξαγωγών, γεγονός που είχε ως αποτέλεσµα τη βελτίωση της κερδοφορίας της. Επίσης, σκοπεύει να δώσει ακόµη µεγαλύτερη ώθηση µετην παραγωγή νέων προϊόντων προκειµένου να ενισχύσει την παρουσία της στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, στα Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα και στην Αφρική.
Ο ανταγωνισµός όµως στην αγορά της µπίρας απέκτησε ιδιαίτερο ενδιαφέρον όταν η Μύθος Ζυθοποιία πέρασε στην ιδιοκτησία της δανέζικης Carlsberg. Πέρυσι οι πωλήσεις της ανήλθανσε 74,4 εκατ. ευρώ και τα προ φόρων κέρδη της σε 5 εκατ. ευρώ. Παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 13,6% έναντι του 2009. Και το µερίδιό της ανήλθε σε 15% της συνολικής αγοράς µπίρας, παρά το γεγονός ότι το 2010 η αγορά συρρικνώθηκε κατά 8%. Τα προ φόρων κέρδη της ανήλθαν σε 5,077 εκατ. ευρώ το 2010 έναντι 7,538 εκατ. ευρώ το 2009. Αυτή η κάµψη οφείλεται κυρίως στο επενδυτικό της πρόγραµµα, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη - πρόκειται για επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ σε διάστηµα µιας πενταετίας, ως το 2015 –, αλλά και στην απορρόφηση των αυξήσεων της έµµεσης φορολογίας και του κόστους των πρώτων υλών. Τέλος το 2010 η εταιρεία προχώρησε σε σηµαντικό αριθµό προσλήψεων - απασχολεί σήµερα περί τους 270 εργαζοµένους και πρόκειται εντός του έτους ο αριθµός τους να υπερβεί τους 300.
Και για τη Μύθος Ζυθοποιία ο τοµέας των εξαγωγών αποτελεί σηµαντική προτεραιότητα - το 2010 αντιστοιχούσε στο 10% των συνολικών της πωλήσεων, περί τα 7,5 εκατ. ευρώ, και στόχος εφέτος είναι οι εξαγωγές της να ανέλθουν σε 10 εκατ. ευρώ. Οι αγορές µε το µεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι µεταξύ των άλλων οι ΗΠΑ, η Γερµανία και η Αυστραλία.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου