Χρονοντούλαπο:

Contact via email

Just the two of us........... Από το Blogger.
Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011

PostHeaderIcon Πού διαφέρουν τα δύο φύλα όταν ψωνίζουν;

 

Οι γυναίκες μπορεί και να περάσουν μια ολόκληρη ημέρα στα μαγαζιά και μάλιστα να… θέλουν και άλλο! Οι άνδρες αντίθετα, βαριούνται εύκολα, ψωνίζουν γρήγορα και θέλουν να ξεμπερδεύουν με τα ψώνια όσο πιο γρήγορα γίνεται. Πού οφείλονται οι διαφορές των δύο φύλων ως προς την καταναλωτική τους συμπεριφορά;

Αν είστε γυναίκα σίγουρα η βόλτα στα μαγαζιά για ψώνια ή έστω για έρευνα αγοράς, θα είναι μία από τις πιο ευχάριστες ασχολίες σας. Αν πάλι είστε άνδρας, τα ψώνια είναι για εσάς ένας πραγματικός εφιάλτης. Προσπαθείτε να τα αποφύγετε αλλά όταν αυτό δεν είναι δυνατόν, προσπαθείτε να ψωνίσετε γρήγορα, άμεσα και οικονομικά.
Γιατί όμως άνδρες και γυναίκες είναι τόσο διαφορετικοί; Ποιες εξελικτικές διαδικασίες έχουν τοποθετήσει τα δύο φύλα σε αντίθετα στρατόπεδα όσον αφορά στην εξελικτική τους συμπεριφορά; 
 
Εξελικτικές οι διαφορές στην καταναλωτική συμπεριφορά ανδρών - γυναικών
Άνδρες και γυναίκες ψωνίζουν με διαφορετικό τρόπο λόγω της διαφορετικής εξελικτικής τους πορείας, σύμφωνα με μια αμερικανική επιστημονική έρευνα. Η γυναικεία ή η ανδρική συμπεριφορά αντίστοιχα, δεν αποτελεί ένα «καπρίτσιο» του αντίστοιχου φύλου αλλά είναι αποτέλεσμα μιας μακραίωνης εξελικτικής διαδικασίας.
Η έρευνα του πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν, που δημοσιεύθηκε στο «Journal of Social, Evolutionary and Cultural Psychology», ανέφερε πως οι «ρόλοι» που υποδύονται άνδρες και γυναίκες αντίστοιχα όσον αφορά στην καταναλωτική τους συμπεριφορά έχουν τις ρίζες τους στα προϊστορικά χρόνια.
Η γυναίκα-συλλέκτρια…
Η γυναικεία συμπεριφορά στα μαγαζιά είναι κάτι παραπάνω από χαρακτηριστική. Οι γυναίκες μπορεί να περάσουν αμέτρητες ώρες στα καταστήματα αναζητώντας το καλύτερο δώρο ή την πιο ιδανική προσφορά. Δύσκολα θα τις ακούσετε να διαμαρτύρονται εξαιτίας του πολύωρου περπατήματος από μαγαζί σε μαγαζί ενώ έχουν χαρακτηριστική ευκολία στο να διακρίνουν αμέσως τους καταλληλότερους συνδυασμούς σε χρώματα, σχέδια και αρώματα.
Αναζητώντας οι επιστήμονες τις ρίζες της συμπεριφοράς αυτής, ανέτρεξαν στους προϊστορικούς χρόνους, όπου οι γυναίκες ήταν υπεύθυνες για την περισυλλογή φαγητού από τα δάση. Εκεί, διέκριναν με ακρίβεια τα μανιτάρια που ήταν δηλητηριώδη χάρη στις μυρωδιές και τα χρώματα, χρησιμοποιώντας τις ειδικά εκπαιδευμένες αισθήσεις τους. Η συμπεριφορά αυτή εξελίχθηκε μέσα στους αιώνες και η γυναίκα-συλλέκτρια, αντί να αναζητά μανιτάρια στα δάση, περνά ατελείωτες ώρες στα μαγαζιά αναζητώντας ρούχα, παπούτσια και τρόφιμα για εκείνη και την οικογένειά της…
...και ο άνδρας-κυνηγός
Και από τη γυναικεία εκδοχή της κατανάλωσης, ας περάσουμε στον άνδρα καταναλωτή. Οι άνδρες κατά μεγάλο μέρος βαριούνται υπερβολικά τα ψώνια και προσπαθούν με κάθε τρόπο να τα αποφύγουν. Ωστόσο, επειδή αυτό δεν είναι πάντα εφικτό, όταν αναγκάζονται να ψωνίσουν, οι άνδρες εφαρμόζουν συγκεκριμένες τακτικές: μπαίνουν στο πρώτο μαγαζί που θα βρουν μπροστά τους, αγοράζουν το πρώτο αντικείμενο που θα δουν χωρίς να το πολυψάξουν και στη συνέχεια φεύγουν θεωρώντας πως έκαναν το χρέος τους…
Η σημερινή τους συμπεριφορά έχει τις ρίζες της στους ανθρώπους των σπηλαίων. Εκεί, οι άνδρες έβγαιναν για κυνήγι (ψώνια σήμερα), άρπαζαν το πρώτο θήραμα που έβλεπαν μπροστά τους (π.χ. αντικείμενα) και χωρίς καθυστερήσεις οδηγούσαν τα θηράματα (ψώνια) στη σπηλιά (σπίτι).
Φυσικά, καθώς μέσα στα καθήκοντά τους, δεν ήταν η περισυλλογή τροφής από το δάσος, οι αισθήσεις τους δεν ήταν τόσο «εκπαιδευμένες» όσο των γυναικών. Και σε αυτό ακριβώς το σημείο, οι επιστήμονες αποδίδουν την αδυναμία των ανδρών να κάνουν σωστούς χρωματικούς συνδυασμούς ή να αναζητήσουν μεθοδικά την καταλληλότερη προσφορά… Λέτε να έχουν δίκιο;

 


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Του καιρού...

Θεσσαλονίκη

BlogUp Us!

Follow my blog with bloglovin