Είχαμε οίστρο...
Χρονοντούλαπο:
-
►
2013
(
5
)
- ► Ιανουαρίου ( 1 )
-
▼
2011
(
4948
)
-
▼
Φεβρουαρίου
(
568
)
-
▼
Φεβ 15
(
20
)
- Σεξισμό στην εργασία διαπιστώνει με έρευνα ο Συνήγ...
- Τι προκαλεί τις αστραπές, όταν τα ηφαίστεια εκρήγν...
- Nέα έρευνα για το άσθμα και τα εισπνεόμενα
- Παρέλαση της Rolls-Royce στο Λονδίνο
- Αλλεργίες: Τι πρέπει να ξέρουμε
- Ξενώνας-φάντασμα για καρκινοπαθείς
- Συντριβή αεροσκάφους με 10 νεκρούς
- Κολαστήριο παιδικών ψυχών
- Από την αρχαία Αίγυπτο τα πρώτα τεχνητά μέλη!
- Όσα πικάντικα μάθαμε για τους "33" μεταλλωρύχους τ...
- Απέτρεψαν αυτοκτονία μέσω διαδικτύου
- Καλλιτέχνες βοσκοί με έξυπνα πρόβατα …(video)
- H “ΜΥΣΤΙΚΟΠΑΘΗΣ” ΣΧΕΣΗ GOOGLE ΜΕ ΤΙΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΕΣ ...
- Μια γάτα διέσχισε τη Σιβηρία για να βρει το σπίτι ...
- Chevron: “ποινή” 8 δισ. δολ. για περιβαλλοντικές ζ...
- Αποτυπώματα μετά από… 3000 προσευχές τη μέρα!
- e-Ψαράδικο & e-Μανάβικο...
- Παιχνίδι θανάτου για δύο φοιτητές στο μετρό της Μό...
- Προσθετικό χέρι που κινείται με τη σκέψη
- Καλημέρα... ;o)
-
▼
Φεβ 15
(
20
)
- ► Ιανουαρίου ( 1371 )
-
▼
Φεβρουαρίου
(
568
)
-
►
2010
(
804
)
- ► Δεκεμβρίου ( 804 )
Contact via email
m@il at:
Just the two of us........... Από το Blogger.
Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011
Σεξισμό στην εργασία διαπιστώνει με έρευνα ο Συνήγορος του Πολίτη
9:00 μ.μ.
|
Αναρτήθηκε από
antgeo
|
Επεξεργασία ανάρτησης
Στην έκθεση αναφέρεται επίσης ό,τι η συνεργασία του Συνηγόρου με το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας βελτιώθηκε ουσιαστικά και οδήγησε σε άρση της διακριτικής συμπεριφοράς, σε ανάκληση απολύσεων αλλά και στην επιβολή διοικητικών προστίμων σε ιδιώτες εργοδότες.
Συγκριμένα αναφέρεται, ότι τέσσερα έτη μετά την ψήφιση του αρχικού νόμου 3488/2006 ο οποίος ήδη αντικαταστάθηκε από τον 3896/2010 εξακολουθούν να υφίστανται σημαντικά εμπόδια στην εφαρμογή και και την προώθηση της αρχής της ίσης μεταχείρισης ανδρών και γυναικών στην εργασία
Η έκθεση διαπιστώνει ότι η ενσωμάτωση της πολιτικής του φύλλου στη δημόσια πολιτική, (γνωστή ως Genter mainstreaming), η αξιολόγηση δηλαδή των επιπτώσεων που έχει στις γυναίκες και στους άνδρες οποιαδήποτε δράση συμπεριλαμβανομένης και της νομοθεσίας βρίσκεται στα σπάργανα ενώ ακόμη και τα πολιτικά δικαστήρια δεν είναι επαρκώς εξοικειωμένα με αυτήν. Στον Δημόσιο Τομέα, εξακολουθούν να υφίστανται διακρίσεις λόγω φύλλου στους όρους προκηρύξεων για προσλήψεις και στις διαδικασίες πρόσβασης σε εκπαίδευση και κατάρτιση, ενώ απουσιάζουν αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία για την τεκμηρίωση των διακρίσεων.
Εμπόδια, διαδικαστικά και νομοθετικά, εξακολουθεί να συναντά η προσπάθεια κατοχύρωσης σε όλο το εύρος της δημόσιας διοίκησης (π.χ Σώματα Ασφαλείας) της άδειας ανατροφής του παιδιού ως δικαίωμα και του πατέρα, και η δυνατότητα, στην πράξη, του να πάρει άδεια ανατροφής.
Τα εμπόδια αυτά, επισημαίνει ο Συνήγορος, αποκαλύπτουν έλλειψη πολιτικής βούλησης και σχετικές κοινωνικές αντιλήψεις.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις άδειες ανατροφής παιδιού στο Δημόσιο, ο Συνήγορος, προτείνει α) ενιαίο καθεστώς γονικών αδειών για όλες τις κατηγορίες των Δημοσίων Υπαλλήλων β) κατάργηση των ρυθμίσεων, γενικών ή ειδικών, που παραβιάζουν τη αρχή της ίσης μεταχείρισης ανδρών και γυναικών, γ) επιμερισμό της άδειας ανατροφής μεταξύ των εργαζομένων γονέων δ) κίνητρα για τη χρήση της από τον πατέρα και ε) ευελιξία στον τρόπο χορήγησής της όπως π.χ δυνατότητα σώρευσης του μειωμένου ωραρίου σε ημέρες ρεπό.
Στον ιδιωτικό τομέα τώρα, η έκθεση επισημαίνει ό,τι εξακολουθεί να παραμένει βασικό πρόβλημα το γεγονός ότι η εγκυμοσύνη και η μητρότητα αποτελούν τροχοπέδη στην απασχόληση των γυναικών και ότι δεν λαμβάνονται μέτρα για την επανένταξη των γυναικών στην αγορά εργασίας μετά από μακρές απουσίες, για λόγους μητρότητας.
πηγή
Συγκριμένα αναφέρεται, ότι τέσσερα έτη μετά την ψήφιση του αρχικού νόμου 3488/2006 ο οποίος ήδη αντικαταστάθηκε από τον 3896/2010 εξακολουθούν να υφίστανται σημαντικά εμπόδια στην εφαρμογή και και την προώθηση της αρχής της ίσης μεταχείρισης ανδρών και γυναικών στην εργασία
Η έκθεση διαπιστώνει ότι η ενσωμάτωση της πολιτικής του φύλλου στη δημόσια πολιτική, (γνωστή ως Genter mainstreaming), η αξιολόγηση δηλαδή των επιπτώσεων που έχει στις γυναίκες και στους άνδρες οποιαδήποτε δράση συμπεριλαμβανομένης και της νομοθεσίας βρίσκεται στα σπάργανα ενώ ακόμη και τα πολιτικά δικαστήρια δεν είναι επαρκώς εξοικειωμένα με αυτήν. Στον Δημόσιο Τομέα, εξακολουθούν να υφίστανται διακρίσεις λόγω φύλλου στους όρους προκηρύξεων για προσλήψεις και στις διαδικασίες πρόσβασης σε εκπαίδευση και κατάρτιση, ενώ απουσιάζουν αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία για την τεκμηρίωση των διακρίσεων.
Εμπόδια, διαδικαστικά και νομοθετικά, εξακολουθεί να συναντά η προσπάθεια κατοχύρωσης σε όλο το εύρος της δημόσιας διοίκησης (π.χ Σώματα Ασφαλείας) της άδειας ανατροφής του παιδιού ως δικαίωμα και του πατέρα, και η δυνατότητα, στην πράξη, του να πάρει άδεια ανατροφής.
Τα εμπόδια αυτά, επισημαίνει ο Συνήγορος, αποκαλύπτουν έλλειψη πολιτικής βούλησης και σχετικές κοινωνικές αντιλήψεις.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις άδειες ανατροφής παιδιού στο Δημόσιο, ο Συνήγορος, προτείνει α) ενιαίο καθεστώς γονικών αδειών για όλες τις κατηγορίες των Δημοσίων Υπαλλήλων β) κατάργηση των ρυθμίσεων, γενικών ή ειδικών, που παραβιάζουν τη αρχή της ίσης μεταχείρισης ανδρών και γυναικών, γ) επιμερισμό της άδειας ανατροφής μεταξύ των εργαζομένων γονέων δ) κίνητρα για τη χρήση της από τον πατέρα και ε) ευελιξία στον τρόπο χορήγησής της όπως π.χ δυνατότητα σώρευσης του μειωμένου ωραρίου σε ημέρες ρεπό.
Στον ιδιωτικό τομέα τώρα, η έκθεση επισημαίνει ό,τι εξακολουθεί να παραμένει βασικό πρόβλημα το γεγονός ότι η εγκυμοσύνη και η μητρότητα αποτελούν τροχοπέδη στην απασχόληση των γυναικών και ότι δεν λαμβάνονται μέτρα για την επανένταξη των γυναικών στην αγορά εργασίας μετά από μακρές απουσίες, για λόγους μητρότητας.
πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου