Είχαμε οίστρο...
Χρονοντούλαπο:
-
►
2013
(
5
)
- ► Ιανουαρίου ( 1 )
-
►
2011
(
4948
)
- ► Φεβρουαρίου ( 568 )
- ► Ιανουαρίου ( 1371 )
-
▼
2010
(
804
)
-
▼
Δεκεμβρίου
(
804
)
-
▼
Δεκ 31
(
51
)
- "Τρίγωνα κάλαντα... ήρθαν επιτήδειοι να φάνε τα λε...
- Σχεδιάζοντας το αύριο: φως και ύλη
- Σε αύξηση του κατώτατου μισθού και των συντάξεων π...
- Τον νου σας...πάει ο παλιός ο χρόνος... σκάστε ένα...
- Αποκαλύψεις για την “καρδιά” του πλανήτη μας
- Πώς θα πετύχεις το πιο εκθαμβωτικό μακιγιάζ...!
- Πρώτες βοήθειες σε επείγουσες καταστάσεις
- Αναζητώντας τον τάφο του Αχιλλέα
- Διάλλειμα για διαφημίσεις...
- Σούπα με ψιλοκομμένα πλαστικά ολόκληρη η Μεσόγειος
- Η τρόικα και το ΔΝΤ σας εύχονται καλή χρονιά...
- Πρωτοχρονιά στον Μύλο Θεσσαλονίκης
- Παραμονή Πρωτοχρονιάς στους... δρόμους της Θεσσαλο...
- Όταν το γατάκι συνάντησε το είδωλό του
- Επειδή η τεχνολογία θέλει και φαντασία…
- ζωγραφική στην άμμο...υπέροχες εικόνες...
- Song of the day: Gary b - Shine
- Γιορτινό σεξ με τις ευλογίες των άστρων
- «Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά κι αρχή καλός μας χρόνος...»
- Η μόλυνση του περιβάλλοντος "γεννά" κοντά παιδιά
- Αρχαία Ελληνικά Ανέκδοτα
- Στο κατώφλι του 2011
- flashback...Αθήνα 1920
- Η κουλτούρα του βουτήματος είναι μοναδική στην Ελλ...
- έκθεση : Η Κωνσταντινούπολη στον 19ο αιώνα
- Αποκολλήθηκε πλοίο που προσάραξε στην Πρέβεζα
- Η έλλειψη ερωτικής επιθυµίας είναι ...στο µυαλό µας
- Louis Vuitton Cruise 2011 Lookbook
- Μικρά και πρακτικά για οικονομία στο νοικοκυριό
- Η βλαχομπαρόκ γκλαμουριά του επαρχιώτικου σοσιαλισ...
- Η αυτοκράτειρα Θεοδώρα θα φορούσε Chanel
- Πάνω από 2000 μπλε κάδοι ανακύκλωσης στην Αθήνα
- Μια φοβερή πρόταση γάμου γεμάτη πρωτοτυπία, συγκίν...
- Τα Έθιμα της Πρωτοχρονιάς
- Οι 20 πιο εντυπωσιακές ιστοσελίδες στον κόσμο
- Καλή χρονιά από την Google!
- Ρώμη : «Τουριστικός φόρος» από 1ης Ιανουαρίου στη...
- Στην κορυφή επέστρεψε ο ελληνόκτητος στόλος το 2010
- Τα 10 πιο Γκέι Εξώφυλλα Δίσκων Όλων των Eποχών
- Ένας τυχερός κέρδισε 10 εκατομμύρια ευρώ!
- Ένας χρόνος...σε 90 δευτερόλεπτα...
- Άρχισαν οι εορτασμοί για το 2011
- Τα πρόσωπα της χρονιάς
- Η Πατησίων αποκτά τραμ, πεζόδρομο και νέα ταυτότητα
- Σαν σήμερα...
- Καταστρεπτική Καλημέρα... :P
- Γενική πρόγνωση καιρού για Παρασκευή 31/12/2010
- Καλημέρα... η τελευταία του 2010....
- Νέα κυβέρνηση στο Μαυροβούνιο
- Πώς να διαβάσετε ένα βιβλίο στο παιδί σας
- Συμβουλή αρμονικής συμβίωσης
-
▼
Δεκ 31
(
51
)
-
▼
Δεκεμβρίου
(
804
)
Contact via email
m@il at:
Just the two of us........... Από το Blogger.
Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2010
Η Πατησίων αποκτά τραμ, πεζόδρομο και νέα ταυτότητα
9:10 π.μ.
|
Αναρτήθηκε από
antgeo
|
Επεξεργασία ανάρτησης
Τραμ στην Πατησίων, πεζόδρομος η Φυλής, μονόδρομος η Αχαρνών, πράσινο και αναπλάσεις στις πλατείες Βάθης, Βικτώριας, Αγ. Παντελεήμονα, Αττικής, Αγ. Νικολάου, Αμερικής και Κολιάτσου. Οι υποβαθμισμένες γειτονιές της Αθήνας αποκτούν χρώμα και «ανοίγουν» για να κερδίσουν ξανά τους κατοίκους τους.
Οι φιλόδοξες πολεοδομικές παρεμβάσεις από το κέντρο της Αθήνας ως τα Ανω και τα Κάτω Πατήσια, τις οποίες σχεδιάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος, θα αφήσουν χώρο στο τραμ, στους πεζούς και στους ποδηλάτες. Ειδικότερα, το πρόγραμμα στρατηγικών αναπλάσεων του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου και προστασίας περιβάλλοντος Αθήνας (ΟΡΣΑ) σε πυκνοδομημένες περιοχές κατοικίας, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει τη μονοδρόμηση της οδού Πατησίων και την απόδοση δύο λωρίδων στο τραμ, το οποίο θα φτάνει ως τα Ανω Πατήσια.
Το τραμ διέσχισε για τελευταία φορά την Πατησίων το 1953. Η ιστορική γραμμή λειτουργούσε από τη δεκαετία του 1910. Σήμερα η προτεινόμενη χάραξη διαμέσου των αξόνων Πανεπιστημίου και Πατησίων έχει στόχο τη σύνδεση του κέντρου της Αθήνας με υποβαθμισμένες γειτονιές στα βόρεια της πόλης (Κυψέλη, πλατείες Βικτωρίας και Αμερικής, Καλλιφρονά, πλ. Κολιάτσου, Αγ. Λουκά, Κυπριάδου και Αγ. Βαρβάρα). Το τραμ θα καταλαμβάνει δύο λωρίδες, ενώ οι υπόλοιπες θα μονοδρομηθούν με φορά κυκλοφορίας από τα Ανω Πατήσια προς την Ομόνοια. Το βάρος της κίνησης από το κέντρο προς τα Πατήσια θα «σηκώσουν» η ήδη επιβαρρυμένη Δροσοπούλου, αλλά και η Αχαρνών, η οποία θα μονοδρομηθεί.
Η πολεοδομική ανασυγκρότηση στις περιμετρικές γειτονιές του κέντρου θα γίνει με άξονα την Πανεπιστημίου, η οποία όπως έχει ήδη ανακοινώσει η υπουργός Περιβάλλοντος κυρία Τίνα Μπιρμπίλη από το 2014 θα λειτουργεί ως πεζόδρομος- θα επιτρέπεται μόνο η διέλευση του τραμ και των ποδηλάτων. Η νέα πρόταση η οποία επιχειρεί να δώσει νέα πνοή στις περιοχές αυτές αποτελεί συνέχεια του μεγάλου προγράμματος Ενοποίησης των Αρχαιολογικών χώρων και της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου.
Στο πλαίσιο των αναγκαίων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που θα γίνουν προβλέπεται η αντιστροφή της φοράς κυκλοφορίας στις οδούς Ακαδημίας και Αγίου Κωνσταντίνου, ενώ όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του ΟΡΣΑ κ. Ι. Πολύζος η πλατεία Ομονοίας από κυκλοφοριακός κόμβος θα μετατραπεί σε πραγματική πλατεία με την πεζοδρόμηση του οδοστρώματος από την Πατησίων ως την 3η Σεπτεμβρίου.
Το τραμ διέσχισε για τελευταία φορά την Πατησίων το 1953. Η ιστορική γραμμή λειτουργούσε από τη δεκαετία του 1910. Σήμερα η προτεινόμενη χάραξη διαμέσου των αξόνων Πανεπιστημίου και Πατησίων έχει στόχο τη σύνδεση του κέντρου της Αθήνας με υποβαθμισμένες γειτονιές στα βόρεια της πόλης (Κυψέλη, πλατείες Βικτωρίας και Αμερικής, Καλλιφρονά, πλ. Κολιάτσου, Αγ. Λουκά, Κυπριάδου και Αγ. Βαρβάρα). Το τραμ θα καταλαμβάνει δύο λωρίδες, ενώ οι υπόλοιπες θα μονοδρομηθούν με φορά κυκλοφορίας από τα Ανω Πατήσια προς την Ομόνοια. Το βάρος της κίνησης από το κέντρο προς τα Πατήσια θα «σηκώσουν» η ήδη επιβαρρυμένη Δροσοπούλου, αλλά και η Αχαρνών, η οποία θα μονοδρομηθεί.
Η πολεοδομική ανασυγκρότηση στις περιμετρικές γειτονιές του κέντρου θα γίνει με άξονα την Πανεπιστημίου, η οποία όπως έχει ήδη ανακοινώσει η υπουργός Περιβάλλοντος κυρία Τίνα Μπιρμπίλη από το 2014 θα λειτουργεί ως πεζόδρομος- θα επιτρέπεται μόνο η διέλευση του τραμ και των ποδηλάτων. Η νέα πρόταση η οποία επιχειρεί να δώσει νέα πνοή στις περιοχές αυτές αποτελεί συνέχεια του μεγάλου προγράμματος Ενοποίησης των Αρχαιολογικών χώρων και της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου.
Στο πλαίσιο των αναγκαίων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που θα γίνουν προβλέπεται η αντιστροφή της φοράς κυκλοφορίας στις οδούς Ακαδημίας και Αγίου Κωνσταντίνου, ενώ όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του ΟΡΣΑ κ. Ι. Πολύζος η πλατεία Ομονοίας από κυκλοφοριακός κόμβος θα μετατραπεί σε πραγματική πλατεία με την πεζοδρόμηση του οδοστρώματος από την Πατησίων ως την 3η Σεπτεμβρίου.
Στόχος, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι το κέντρο της Αθήνας να «διεισδύσει», με άξονα την Πατησίων, στη ζώνη κατοικίας που αγκαλιάζεται από την Κυψέλη, το Γαλάτσι και την Αχαρνών. Οι πολεοδομικές αυτές παρεμβάσεις εντάσσονται στην πολιτική του Οργανισμού Αθήνας για το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής το οποίο έχει τελικό στόχο το 2020. Τα έργα θα υλοποιηθούν κατά τμήματα και σε παράλληλες φάσεις ώστε να έχουν τις μικρότερες δυνατές επιπτώσεις στην καθημερινή και εμπορική ζωή της πόλης.
Για τον «δρόμο του πληρωμένου έρωτα», όπως είναι γνωστή η οδός Φυλής, η οποία διασχίζει ορισμένες από τις πιο πυκνοδομημένες κεντρικές συνοικίες της Αθήνας (από τον Αγ. Παντελεήμονα ως τον Αγιο Νικόλαο Αχαρνών και τα Κάτω Πατήσια), σχεδιάζεται πεζοδρόμηση του οδοστρώματος, αλλά και επιλεγμένων κάθετων οδικών αξόνων. Παρά την παρηκμασμένη εικόνα της περιοχής, επιβιώνουν ακόμη ανάμεσα στις πολυκατοικίες της αντιπαροχής αξιόλογα διατηρητέα νεοκλασικά και μεσοπολεμικά κτίρια, τα οποία αποτυπώνουν την οικιστική ιστορία της Αθήνας.
Για τον «δρόμο του πληρωμένου έρωτα», όπως είναι γνωστή η οδός Φυλής, η οποία διασχίζει ορισμένες από τις πιο πυκνοδομημένες κεντρικές συνοικίες της Αθήνας (από τον Αγ. Παντελεήμονα ως τον Αγιο Νικόλαο Αχαρνών και τα Κάτω Πατήσια), σχεδιάζεται πεζοδρόμηση του οδοστρώματος, αλλά και επιλεγμένων κάθετων οδικών αξόνων. Παρά την παρηκμασμένη εικόνα της περιοχής, επιβιώνουν ακόμη ανάμεσα στις πολυκατοικίες της αντιπαροχής αξιόλογα διατηρητέα νεοκλασικά και μεσοπολεμικά κτίρια, τα οποία αποτυπώνουν την οικιστική ιστορία της Αθήνας.
Επιβιώνει επίσης, ιδιαίτερα στο βόρειο τμήμα της οδού Φυλής, τόσο η κατοικία όσο και το εμπόριο- κυρίως μαγαζιά μεταναστών, όπως τηλεφωνικά κέντρα, καφενεία, κουρεία, καταστήματα με ήδη πρώτης ανάγκης, κ.ά. Οι συνθήκες κατοίκησης όμως είναι υποβαθμισμένες, ενώ οι πράσινοι και οι ελεύθεροι χώροι είναι σχεδόν ανύπαρκτοι.
Το νέο πρόγραμμα των στρατηγικών παρεμβάσεων του ΟΡΣΑ περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός ζωντανού τόπου κατοικίας με την παροχή κινήτρων (π.χ. αναπροσαρμογή των δημοτικών τελών, φοροελαφρύνσεις, κ.ά.) για την αποκατάσταση του υποβαθμισμένου κτιριακού αποθέματος και την επαναχρησιμοποίηση των εγκαταλειμμένων χώρων.
πηγή : tovima
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου