Χρονοντούλαπο:

Contact via email

Just the two of us........... Από το Blogger.
Δευτέρα, 11 Ιουλίου 2011

PostHeaderIcon Η κρίση καταργεί και το ... μποτιλιάρισμα

<%= CmtFramework.Web.Portal.CurrentArticle.Title %> 

Μείωση των διερχόμενων αυτοκινήτων έχει σημειωθεί στην Αττική Οδό από τις αρχές του έτους, ενώ στις εθνικές οδούς υπολογίζεται ότι κυκλοφορούν 10%-30% λιγότερα οχήματα σε σχέση με πέρυσι.

Οι Έλληνες επηρεάζονται πλέον άμεσα από την κρίση και αφήνουν πίσω μία από τις μεγαλύτερες εξαρτήσεις τους, το αυτοκίνητο.

Μείωση κυκλοφορίας όμως καταγράφεται και στους δρόμους χωρίς διόδια. Για παράδειγμα, όπως έχει μετρηθεί, στους κεντρικούς άξονες της πρωτεύουσας τα οχήματα έχουν μειωθεί κατά 5%-10%.

Σύμφωνα με την «Καθημερινή», η μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων είναι πλέον ακόμα πιο αισθητή, ακόμα και τις ώρες αιχμής. Πιο συγκεκριμένα:

Μείωση δεν παρουσιάζουν μόνο οι δρόμοι με διόδια. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας του υπουργείου Υποδομών, ο κυκλοφοριακός φόρτος σε επτά βασικούς άξονες του Λεκανοπεδίου μειώθηκε κατά 5% - 9%, ενώ η μέση ταχύτητα των οχημάτων αυξήθηκε κατά 10%. Για παράδειγμα, τον Μάρτιο η κυκλοφορία στη λεωφόρο Ποσειδώνος μειώθηκε κατά 9%, στη λεωφόρο Βουλιαγμένης κατά 7%, στη λεωφόρο Κηφισού κατά 6% και κατά 5% στην Ιερά Οδό και την Πέτρου Ράλλη.

Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η μείωση της κυκλοφορίας στη λεωφόρο Κηφισού, το λεγόμενο «ποτάμι». Το πρώτο τρίμηνο του 2011, για να διανύσει ένα Ι. Χ. την απόσταση των 10 χλμ. ανάμεσα στις Τρεις Γέφυρες (ΚΤΕΛ) και τη λεωφόρο Ποσειδώνος χρειαζόταν κατά μέσο όρο 6 λεπτά σε κανονικές συνθήκες ή 11,5 λεπτά στις ώρες αιχμής. Όμως, το αντίστοιχο τρίμηνο του 2010 για την ίδια απόσταση χρειαζόταν σε ώρες αιχμής 19,8 λεπτά, σχεδόν 45% περισσότερο απ’ ό, τι σήμερα! Αντίστοιχα στη λεωφόρο Μεσογείων, το τμήμα Κατεχάκη - Σύνταγμα χρειάζεται σε ώρες αιχμής 23 λεπτά, έναντι 51 λεπτών πέρυσι.

Οι συγκοινωνιολόγοι υποστηρίζουν ότι πλέον έχει αναστραφεί η τάση «συνεχούς μποτιλιαρίσματος» που παρατηρούνταν στις κεντρικές οδούς της πρωτεύουσας, μιας συμφόρησης που διαρκούσε πριν από 1-2 έτη έως και 7-9 συνεχόμενες ώρες! Ωστόσο, αξιοσημείωτο είναι ότι η μείωση των Ι. Χ. στους δρόμους δεν συνεπάγεται αύξηση χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, που παρουσιάζουν αυξήσεις του 10% - 12%.
 



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Του καιρού...

Θεσσαλονίκη

BlogUp Us!

Follow by Email

Follow my blog with bloglovin