Χρονοντούλαπο:

Contact via email

Just the two of us........... Από το Blogger.
Τετάρτη, 20 Απριλίου 2011

PostHeaderIcon Στο τραπέζι ο θαλάσσιος τουρισμός

Ευρεία σύσκεψη για την ανάπτυξη του τουρισμού και ειδικότερα για τον θαλάσσιο πραγματοποιήθηκε χθες υπό την προεδρία του πρωθυπουργού κ. Γ. Παπανδρέου και τη συμμετοχή των υπουργών Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Π. Γερουλάνου, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κυρίας Τίνας Μπιρμπίλη, Επικρατείας κ. Χ. Παμπούκη, Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μ. Χρυσοχοΐδη, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππα και Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Ι. Διαμαντίδη. 
  Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τον θαλάσσιο τουρισμό, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων κ. Διαμαντίδης έθεσε υπόψη του Πρωθυπουργού θέματα κρουαζιέρας (υπόθεση Louis), την κατάθεση διάταξης που να ρυθμίζει τα θέματα των ασφαλιστικών εισφορών προς το ΝΑΤ των εταιρειών κρουαζιέρας, συζητήθηκε η πρόταση για μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας προκειμένου να προσελκυσθούν περισσότεροι επιβάτες για τα επιβατηγά πλοία και τέλος συζητήθηκε το σχέδιο νόμου για τα σκάφη αναψυχής.


ΣΚΑΦΗ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση έλαβε τις τελικές αποφάσεις για τη φορολογική περαίωση που αφορά τους ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής προκειμένου να αποχαρακτηρίσουν τα σκάφη τους από επαγγελματικά σε ιδιωτικά και να αποφύγουν τα υψηλά πρόστιμα που τους έχουν καταβληθεί και αδυνατούν να τα πληρώσουν. Κατά αυτό τον τρόπο πάνω από 10.000 ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής θα μπορέσουν να «καθαρίσουν» από την εφορία καταβάλλοντας σαφώς μικρότερο χρηματικό ποσό από αυτό που τους ζητούν οι κατά τόπους ΔΟΥ και ταυτόχρονα θα γίνει εκκαθάριση του μητρώου επαγγελματικών σκαφών.
Η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να διαχωριστούν οι μεταβατικές διατάξεις, ώστε να υπάρχει ξεκάθαρο και ασφαλές νέο θεσμικό πλαίσιο, που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του κλάδου. Η διάταξη αυτή θα περιλαμβάνεται σε σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή για διαβούλευση και ψήφιση.


ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Ωστόσο, με άλλη διάταξη προωθείται η κατάργηση της απαλλαγής του εφοδιασμού καυσίμων, καθώς και η επιστροφή δασμών ελεύθερου καυσίμου για επαγγελματικά πλοία αναψυχής μέχρι 20 μέτρων χωρίς πλήρωμα. Διατηρείται όμως η απαλλαγή κατά την αγορά του σκάφους και του ελλιμενισμού, για όλη τη διάρκεια της ισχύος της άδειας του επαγγελματικού σκάφους.
Στο εισηγητικό σημείωμα τονίζεται ότι «η πολιτική της κυβέρνησης και του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων είναι η ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού και όσων ασχολούνται με τη δραστηριότητα αυτή επαγγελματικά και ως βασική τους απασχόληση» και καλούνται οι επαγγελματικές ενώσεις να «συμβάλλουν ενεργά στην εκκαθάριση του μητρώου επαγγελματικών σκαφών και στην έξοδο από τούτο όσων εισήλθαν με αποκλειστικό σκοπό τη φοροδιαφυγή και τη φοροαποφυγή». Επίσης, με το σχέδιο νόμου ενοποιούνται οι διατάξεις των Νόμων 2743/1999.
Οσον αφορά τη διαδικασία αδειοδότησης, αυτή θα τροποποιηθεί ώστε η άδεια του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής να ισχύει για μία πενταετία από την έκδοσή της. Επίσης, προβλέπεται να μην έχει ισχύ μόνο για ειδικούς λόγους. Στην περίπτωση που η άδεια δεν ανανεωθεί, το σκάφος αυτοδικαίως θα αποχαρακτηρίζεται και θα μετατρέπεται σε ιδιωτικό σκάφος αναψυχής, «υποκείμενο στη διαδικασία αποχαρακτηρισμού και καταβολής ΦΠΑ και λοιπών επιβαρύνσεων». Εξάλλου, στα δικαιολογητικά προστίθεται ακόμη και βεβαίωση εγγραφής του πλοιοκτήτη σε υφιστάμενο επαγγελματικό σωματείο που αριθμεί τουλάχιστον 150 μέλη.


ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ

Με άλλη διάταξη παρέχεται το δικαίωμα της ακινητοποίησης του σκάφους κατά τη διάρκεια της πενταετίας και αντιστοίχως ισόχρονης παράτασης της ισχύος της άδειας με ορισμένους όμως περιορισμούς:

- Θα ακινητοποιείται πλήρως το σκάφος και δεν θα επιτρέπεται η χρήση του.

- Η ακινητοποίηση θα αφορά ολόκληρο έτος τουλάχιστον, συνολικά δεν θα υπερβαίνει στην πενταετία τα δύο έτη.

- Μετά την ακινητοποίηση θα υποβάλλει εκ νέου επικαιροποιημένο αντίγραφο πιστοποιητικό ασφαλείας.

- Με την άδεια θα χορηγείται σήμα επαγγελματικού σκάφους, που θα τοποθετείται εμφανώς επί του σκάφους.
Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται ότι τα σκάφη με σημαία κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης θα επιτρέπεται να διενεργούν ναύλους από ελληνικό λιμάνι και να παραλαμβάνουν επιβάτες εντός Ελλάδας, εφόσον έχουν λάβει άδεια επαγγελματικού σκάφους.


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Του καιρού...

Θεσσαλονίκη

BlogUp Us!

Follow by Email

Follow my blog with bloglovin