Χρονοντούλαπο:

Contact via email

Just the two of us........... Από το Blogger.
Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

PostHeaderIcon Πώς «εκτροχιάστηκε» το μετρό


Αθρόες προσλήψεις παραμονές των εκλογών του 2009 καταγράφει η έκθεση του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. Μόνο σε 23 ημέρες υπεγράφησαν 210 συμβάσεις, εκτινάσσοντας το κόστος μισθοδοσίας της εταιρείας.

Στα άκρα οδηγείται η σύγκρουση των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες με την κυβέρνηση, καθώς και οι δύο πλευρές φαίνεται να σκληραίνουν τη στάση τους.

Μετά τις προσφυγές των διοικήσεων των συγκοινωνιακών εταιρειών κατά των απεργιών, οι οποίες ξεκίνησαν κατά παρότρυνση του υπουργού Υποδομών Δημήτρη Ρέππα από την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, το υπουργείο με χθεσινή του ανακοίνωση αναφέρεται στο πόρισμα του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζή, που καταγράφει υπεράριθμες προεκλογικές προσλήψεις στο μετρό.

Τα υπουργείο υπογραμμίζει ότι «από το μετρό δεν απολύθηκε κανείς» διευκρινίζοντας πως «δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις που υπεγράφησαν προεκλογικά, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2009», ενώ χαρακτηρίζει την επιλογή αυτή «μονόδρομο» ύστερα από το πόρισμα Ρακιντζή που βρίσκεται ήδη στα χέρια της Δικαιοσύνης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με το πόρισμα, μόνο σε 23 ημέρες, από τις 12 Αυγούστου έως τις 4 Σεπτεμβρίου του 2009, «ελήφθησαν πέντε αποφάσεις ΔΣ για τη διενέργεια 210 προσλήψεων». Στη σελίδα 23 μάλιστα σημειώνεται ότι «οι προσληφθέντες του 2009 εμφανίζουν κοινά χαρακτηριστικά, όπως προέλευση από συγκεκριμένες περιοχές (νομούς Ροδόπης και Λάρισας)», αλλά και εργασιακή εμπειρία στο Δημόσιο ως συμβασιούχοι. Ορισμένοι μάλιστα προσελήφθησαν μολονότι αξιολογήθηκαν αρνητικά από στελέχη της εταιρείας.

Βάσει του πορίσματος, οι προσλήψεις αυτές επιβάρυναν με λειτουργικά έξοδα την εταιρεία, η οποία εμφάνισε το 2009 για πρώτη φορά έλλειμμα άνω των 22 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ η αναλογία του κόστους μισθοδοσίας προς τα συνολικά έσοδα αυξήθηκε από 48% το 2007 στο 74% το 2009.

Οπως αναφέρεται στο πόρισμα, «η ΑΜΕΛ μέχρι 31/03/2004 απασχολούσε 1.139 άτομα. Από την ημερομηνία αυτή μέχρι 21/10/2009 το σύνολο του προσωπικού ανήλθε στα 1.688 άτομα. Καταγράφεται δηλαδή αύξηση του προσωπικού κατά 549 άτομα ή ποσοστό 50%».

Το υπουργείο υπενθυμίζει ότι το κόστος μισθοδοσίας σε απόλυτες τιμές το 2009 αυξήθηκε κατά 700% με έτος βάσης το 2001 και σημειώνει ότι «δεν υπάρχει καμία βάση στις δικαιολογίες συνδικαλιστών ότι το μετρό δεν θα μπορεί να εκτελεί κανονικά τα δρομολόγιά του», καθώς όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση «ο μέσος παραγωγικός χρόνος των οδηγών στο μετρό ανά βάρδια είναι 4,30 ώρες, όταν στον ΗΛΠΑΠ είναι 7,25 ώρες».

«Κλεφτοπόλεμος»
Στο απεργιακό μέτωπο των συγκοινωνιών, πάντως, οι εργαζόμενοι στα περισσότερα μέσα επιδίδονται τις τελευταίες ημέρες σε έναν ιδιότυπο «κλεφτοπόλεμο» αποφεύγοντας να αποκαλύψουν το απεργιακό τους πρόγραμμα προκειμένου να αποφύγουν τις προσφυγές στη Δικαιοσύνη. Ετσι, για αύριο μόνο οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία έχουν ανακοινώσει επισήμως στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι έως τις 4 το απόγευμα. Αντίθετα, οι εργαζόμενοι σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ, αν και προσανατολίζονται σε 24ωρη απεργία, δεν την είχαν ανακοινώσει έως χθες.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι η χθεσινή πρωινή στάση εργασίας στο μετρό πραγματοποιήθηκε κανονικά παρόλο που είχε κριθεί παράνομη.

Από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών γίνεται προσπάθεια ώστε το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας να έχει ψηφιστεί το αργότερο στις αρχές Φεβρουαρίου.

Οι κινητοποιήσεις στις αστικές συγκοινωνίες τις επόμενες ημέρες

ΑΥΡΙΟ: Ακινητοποιημένα τα αστικά λεωφορεία από τις 12 το μεσημέρι έως τις 4 το απόγευμα. Σε 24ωρη απεργία προσανατολίζονται οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς, αν και έως χθες το βράδυ δεν υπήρχε επίσημη ανακοίνωση.

ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ: Ακινητοποιημένα τα αστικά λεωφορεία από τις 11 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα και γενική συνέλευση των εργαζομένων. Σε 24ωρη απεργία προσανατολίζονται οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Πηγή: e-go.gr

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Του καιρού...

Θεσσαλονίκη

BlogUp Us!

Follow my blog with bloglovin