Χρονοντούλαπο:

Contact via email

Just the two of us........... Από το Blogger.
Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

PostHeaderIcon Τσερνομπίλ: Ανοιχτή η περιοχή ως τουριστικό αξιοθέατο από το 2011



Ξεναγήσεις στο διαβόητο πυρηνικό εργοστάσιο του Τσερνομπίλ, αλλά και στη γύρω απαγορευμένη ζώνη, σχεδιάζει να προσφέρει από του χρόνου η κυβέρνηση της Ουκρανίας -οι ξεναγήσεις που πραγματοποιούν σήμερα διάφορες ιδιωτικές εταιρείες είναι παράνομες και επικίνδυνες, επισημαίνει.

Ο αντιδραστήρας 4 του εργοστασίου εξερράγη στις 26 Απριλίου 1986 και απελευθέρωσε ένα σύννεφο ραδιενεργών υλικών που μόλυνε μεγάλο μέρος της Βόρειας Ευρώπης.

Εκατοντάδες χιλιάδες κάτοικοι απομακρύνθηκαν από μολυσμένες εκτάσεις στην Ουκρανία, τη Λευκορωσία και τη Ρωσία, τμήματα της τότε Σοβιετικής Ένωσης.

Γύρω από το εργοστάσιο του Τσερνομπίλ, σε ακτίνα 30 χιλιομέτρων, οριοθετήθηκε και εκκενώθηκε μια «ζώνη αποκλεισμού», η οποία επισήμως παραμένει ακατοίκητη, αν και εκατοντάδες άτομα έχουν επιστρέψει στα σπίτια τους αγνοώντας τις προειδοποιήσεις.
Πόλη φάντασμα παραμένει και το Πριπιάτ, η πόλη των 50.000 κατοίκων που δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1970 για να φιλοξενήσει τους εργάτες του Τσερνομπίλ.

Σήμερα, οι 2.500 εργαζόμενοι του εργοστασίου δουλεύουν με βάρδιες προκειμένου να ελαχιστοποιείται η έκθεση στη ραδιενέργεια.
Όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα το ουκρανικό υπουργείο Εκτάκτων Καταστάσεων, οι ξεναγήσεις στη ζώνη αποκλεισμού θα επιτραπούν αφού πρώτα καθοριστεί η ασφαλής διαδρομή που θα ακολουθούν οι τουρίστες.

Ξεναγήσεις πραγματοποιούνται ανεπίσημα και σήμερα, κανείς όμως δεν μπορεί να διαβεβαιώσει ότι είναι ασφαλείς.
Το υπουργείο ανακοίνωσε ακόμα ότι φιλοδοξεί να ολοκληρώσει ένα νέο στέγαστρο για τον αντιδραστήρα 4 μέχρι το 2015.

Η νέα «σαρκοφάγος» θα καλύψει την τσιμεντένια και μεταλλική κατασκευή με την οποία καλύφθηκε πρόχειρα ο αντιδραστήρας μετά το ατύχημα. Η παλιά αυτή κατασκευή έχει εμφανίσει ρωγμές και διαρρέει ραδιενέργεια, δημιουργώντας ανησυχίες για νέο ατύχημα.
Η νέα σαρκοφάγος, με εκτιμώμενο κόστος γύρω στα 1,15 εκατ. ευρώ, θα έχει ύψος 105 μέτρα, πλάτος 150 μέτρα, μήκος 260 μέτρα και βάρος 20.000 τόνους.

Στη χρηματοδότηση συμμετέχει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης.

πηγή : http://tosokaki.blogspot.com/

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Του καιρού...

Θεσσαλονίκη

BlogUp Us!

Follow my blog with bloglovin