Χρονοντούλαπο:

Contact via email

Just the two of us........... Από το Blogger.
Δευτέρα, 24 Ιανουαρίου 2011

PostHeaderIcon Γιατί ακριβαίνει η αμόλυβδη;

 
Μπορεί η βενζίνη στην Ελλάδα να είναι η ακριβότερη σε ολόκληρη την Ευρώπη, εξαιτίας των αλλεπάλληλων αυξήσεων στον ΕΦΚ και το ΦΠΑ, αυτό όμως δε σημαίνει ότι έχουν εκλείψει τα φαινόμενα αισχροκέρδειας, που αποτελούν διαχρονικό «σύμπτωμα» της αγοράς καυσίμων. 


Τα συγκεκριμένα φαινόμενα έκαναν την εμφάνισή τους με το... «καλημέρα» της νέας χρονιάς, όπως διαπιστώνεται από μια απλή σύγκριση της διακύμανσης των τιμών από το διυλιστήριο μέχρι την αντλία. Με απλά λόγια, τις τελευταίες εβδομάδες δεν έφτασαν στους καταναλωτές οι μειώσεις της τιμής πώλησης της βενζίνης, από τα διυλιστήρια και τις εταιρείες εμπορίας. Έτσι οι καταναλωτές, μαζί με τους υπέρμετρα υψηλούς φόρους, πληρώνουν για μια ακόμη φορά τα... «σπασμένα» από τους ελλιπείς ελέγχους και την εν γένει προβληματική εποπτεία της αγοράς.

Ας δούμε όμως τα στοιχεία για τις τιμές όπως αυτές έχουν ανακοινωθεί επισήμως από την κυβέρνηση:

Στις 31 Δεκεμβρίου, η μέση τιμή διυλιστηρίου (μαζί με τους φόρους ΕΦΚ, ΦΠΑ , εισφορές κλπ) ήταν 1,472 ευρώ το λίτρο, η μέση τιμή των εταιρειών εμπορίας 1,547 ευρώ το λίτρο και η μέση λιανική τιμή στα πρατήρια 1,593 ευρώ το λίτρο.

Στις 7 Ιανουαρίου, έρχεται μείωση της τιμής διυλιστηρίου στο 1,469 ευρώ το λίτρο, η οποία αντικατοπτρίζεται και στις τιμές των εταιρειών εμπορίας που μειώνουν την τιμή τους στο 1,539 ευρώ. Ωστόσο η μείωση αυτή δεν έγινε αντιληπτή από τους καταναλωτές καθώς τα πρατήρια πούλησαν κατά μέσο όρο την αμόλυβδη αυξημένη, στο 1,605 ευρώ το λίτρο.

Φυσικά θα μπορούσε να ειπωθεί ότι απλά η μείωση αυτή καθυστέρησε να φτάσει στους καταναλωτές. Όμως τα στοιχεία της επόμενης εβδομάδας στις 14 Ιανουαρίου, δείχνουν το αντίθετο: Τα διυλιστήρια πούλησαν ακριβότερα στο 1,508 ευρώ το λίτρο, καθώς η τιμή τους επηρεάστηκε από την αύξηση της διεθνούς τιμής της βενζίνης στη Μεσόγειο (σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ η αύξηση αυτή ήταν 5,23%). Οι εταιρείες εμπορίας πούλησαν στο 1,58 ευρώ το λίτρο, ενώ η τιμή της αντλίας κατά μέσο όρο κυμάνθηκε στο 1,62 ευρώ το λίτρο. Δηλαδή η μείωση στις τιμές που θα έπρεπε να έχει εμφανιστεί την πρώτη εβδομάδα του χρόνου, ουδέποτε έφτασε στους καταναλωτές, σύμφωνα πάντα με το επίσημο δελτίο τιμών της κυβέρνησης.

Όσο για τα πιο πρόσφατα στοιχεία, ολόκληρη την περασμένη εβδομάδα η λιανική τιμή της αμόλυβδης συνέχισε να αυξάνεται, καταλήγοντας το περασμένο Σάββατο στο 1,633 ευρώ το λίτρο (πανελλαδικός μέσος όρος παρατηρητηρίου τιμών). Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η τιμή πώλησης της βενζίνης από τα διυλιστήρια το περασμένο Σάββατο, δείχνει τάση μείωσης που υπό κανονικές συνθήκες και εφόσον δεν υπάρξουν δραματικές αλλαγές σήμερα, θα εμφανιστεί στην κατανάλωση την τρέχουσα εβδομάδα, αν και κανείς δεν μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά...



Πηγή:www.capital.gr

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Του καιρού...

Θεσσαλονίκη

BlogUp Us!

Follow by Email

Follow my blog with bloglovin